Saturday, November 30, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΟΤΙ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΟΤΙ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Εχουν βαλτεί κάποιοι -με το αζημίωτο άραγε;- να ωραιοποιήσουν τον θεατρίνο Πάπα Φραγκίσκο που έχει αναγάγει τους επικοινωνισμούς σε περιωπή επιστήμης.

Προσέξτε τι αναφέρει το πιο κάτω κείμενο που διαβάσαμε στη Romfea.gr από το ιστολόγιο Ysterografa.gr:

“Ο Πάπας Φραγκίσκος, με τον “αιρετικό” για την αρτηριωσκληρωτική Καθολική Εκκλησία λόγο, καθιέρωσε από την πρώτη στιγμή της εκλογής του στην Αγία Έδρα μια διαφορετική ρητορική.

Απέναντι στους πιστούς και τους… άθεους, απέναντι στην κοινωνία που βρίσκεται σε διαρκή αναταραχή, απέναντι στο ίδιο το Βατικανό, καθώς και θεσμούς όπως τον καπιταλισμό.

Στη σκιά αυτής της επικοινωνιακής στρατηγικής, υπήρχε το “αγκάθι” της Τράπεζας του Βατικανού.

Που έχει σταθεί αφορμή και έμπνευση για μυθιστορήματα, ταινίες και φυσικά… θεωρίες συνωμοσίας.

Ο Πάπας Φραγκίσκος δεν έκρυψε την επιθυμία του να ελέγξει την “αμαρτωλή” Τράπεζα του Βατικανού.

Μια επιθυμία που από μόνη της “φωνάζει” ότι ακόμη και ο ίδιος ο Ποντίφικας έχει ισχυρές ενδείξεις και υποψίες περί… αμαρτιών.

Έτσι, δεν εξέπληξε κανέναν, όσο κι αν είναι ηχηρή ως πρωτοβουλία και εξέλιξη, ότι ο επικεφαλής της Αγίας Έδρας αποφάσισε να ορίσει ως “επίτροπο” των δραστηριοτήτων της Τράπεζας του Βατικανού, τον προσωπικό γραμματέα του, τον 55χρονο Μαλτέζο Αλφρεντ Χουερέμπ.

Ο Χουερέμπ θα παρακολουθεί τη δραστηριότητα των δυο Επιτροπών που ο Ποντίφικας επέλεξε να ερευνήσουν τις διεργασίες στην Τράπεζα του Βατικανού, θα έχει ωστόσο απευθείας πρόσβαση και στην καθημερινότητα των συναλλαγών.

Η “επανάσταση” συνεχίζεται στην Αγία Έδρα. Με έναν αστερίσκο: Ο Χουερέμπ ήταν “2ος” Γραμματέας και του Πάπα Βενέδικτου, σημερινού Επίτιμου Πάπα. Δηλαδή, εκείνου που όφειλε να γνωρίζει τι συνέβαινε στην Τράπεζα του Βατικανού.”

Γιατί ο συντάκτης του κειμένου αναφέρει με αστερίσκο αυτό που θα έπρεπε να τον υποψιάσει ότι πρόκειται για μια ακόμη επικοινωνιακή σαπουνόφουσκα του Πάπα Φραγκίσκου;

Ποιος νουνεχής άνθρωπος εμπιστεύεται έρευνα και έλεγχο από ανθρώπους που ενέχονται τουλάχιστον με την σιωπή και την ανοχή τους για τα σκάνδαλα;

Η είδηση είναι σαφέστατη για όσους δεν θέλουν να κοροιδεύουν τον εαυτό τους.

Ο διορισμός του γραμματέα του Πάπα στην επιτροπή σημαίνει ότι ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θέλει να κουκουλώσει τα σκάνδαλα ο Πάπας Φραγκίσκος.

Με ένα αστερίσκο. Οχι αυτόν που αναφέρει ο συντάκτης του ρεπορτάζ, αλλά το ότι ακόμη και ο έμπιστος γραμματέας του “Αγίου Πατέρα” έχει ευτυχώς περιορισμένη δυνατότητα να ελέγξει απολύτως το κουκούλωμα επειδή ο έλεγχος έχει ξεφύγει από την αποκλειστικότητα της “Αγίας Εδρας”.

Ο ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΑΝΘΙΜΟΣ ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΟΡΘΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ


Ο ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΑΝΘΙΜΟΣ ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΟΡΘΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ"

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Διαβάσαμε στην εφημερίδα “Το Βήμα” τις ακόλουθες λίαν αξιόλογες δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμου, ο οποίος διερμηνεύει ορθά τις αντιρρήσεις της Εκκλησίας για το “σύμφωνο συμβίωσης”.

Η Εκκλησία ασφαλώς και έχει αντίρρηση για τη θεσμοθέτηση "συμφώνου συμβίωσης" ή πολιτικού γάμου για ομοφυλόφιλους! Αυτό δα έλειπε να μην είχε! 

Αλλά αυτό, βεβαίως, δεν σημαίνει ότι δέχεται το “σύμφωνο συμβίωσης” ή τον πολιτικό γάμο ετεροφυλόφιλων προσώπων. 

Η Εκκλησία χωρίς περιστροφές ξεκαθαρίζει στα μέλη Της ότι μόνο ένα γάμο δέχεται ως νόμιμο.

Αυτόν που αφορά ετεροφυλόφιλα ζευγάρια τη σχέση των οποίων ευλόγησε με το μυστήριο του γάμου και με σκοπό τη δημιουργία οικογένειας.

Επομένως: Ούτε σύμφωνο συμβίωσης ή πολιτικός γάμος για ετεροφυλόφιλους ή ομοφυλόφιλους και εκκλησιαστικός γάμος μόνον ετεροφυλοφίλων προσώπων με σκοπό την τεκνοποιία και τη δημιουργία της κατ' οίκον Εκκλησίας.

Ανέφερε στις δηλώσεις του ο Σεβ. Θεσσαλονίκης:

“Στο θέμα του συμφώνου συμβίωσης αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, σε συνέντευξή του στον Βήμα FM.

«Το σύμφωνο μας έχει απασχολήσει και στο παρελθόν και δεν το δεχόμαστε ούτε για τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια, πόσω μάλλον για τα ομοφυλόφιλα», δήλωσε.

«Δεν μπορούμε εμείς, ως διοίκηση της Εκκλησίας με ευθύνες απέναντι στον Θεό και τους ανθρώπους, να δεχθούμε πράγματα που ποτέ δεν ίσχυαν στις κοινωνίες των ανθρώπων. Πρέπει ό,τι γίνεται αλλού να το ακολουθήσουμε και εμείς εδώ;».

Οσον αφορά την απειλή του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ ότι θα αφορίσει όσους βουλευτές εκλέγονται εντός της ποιμαντικής του ευθύνης εάν ψηφίσουν οποιονδήποτε σχετικό νόμο, ο κ. Ανθιμος παρατήρησε ότι «δεν μπορεί κανείς να προεξοφλεί τι θα κάνει η Εκκλησία, διότι αυτές είναι συλλογικές αποφάσεις της Συνόδου και όχι ατομικές».”

ΣΚΛΗΡΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ



ΣΚΛΗΡΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Διαβάσαμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα” ρεπορτάζ του κ. Ανδρέα Λουδάρου που επιγράφεται “Ποιος θα είναι ο επόμενος Οικουμενικός Πατριάρχης;”

Στο ρεπορτάζ αποκαλύπτεται ότι, παρόλον ότι ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος είναι υγιέστατος και ακμαίος, δύο επίδοξοι διάδοχοί του στρογγυλοκάθησαν στον Θρόνο του χωρίς να πτοούνται καν από τη μαγγούρα του Παναγιότατου.!!!

Αναφέρει το ρεπορτάζ:

“Ποιος θα είναι ο επόμενος Οικουμενικός Πατριάρχης; 

Αυτή τη στιγμή βεβαίως δεν υπάρχει ανοικτή καμία συζήτηση για το θέμα μιας και ο κ. Βαρθολομαίος θεωρείται ιδιαίτερα ισχυρός στην θέση του… ωστόσο φαίνεται πως ο ίδιος επέλεξε να "παραχωρήσει" τον θρόνο του.

Στην Κωνσταντινούπολη σήμερα όπου χιλιάδες έχουν συγκεντρωθεί για να συμμετάσχουν στους εορτασμούς για τον Απόστολο Ανδρέα, ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην αίθουσα του θρόνου εξήγησε ακριβώς τι εννοεί…

Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε… ο Οικουμενικός Πατριάρχης «παραχώρησε» τον θρόνο του σε αυτόν τον νεαρό κύριο που όπως φαίνεται έχει ιδιαίτερα υψηλούς στόχους.

Βεβαίως ο κ. Βαρθολομαίος δεν είχε κανένα πρόβλημα με τον «επισκέπτη» του θρόνου του. Το πρόβλημα το είχε ο ίδιος ο… διάδοχος ο οποίος μέσα σε λίγα λεπτά απέκτησε ανταγωνισμό.

Αυτή η σκηνή ήταν το καλύτερο δώρο για τον Οικουμενικό Πατριάτρχη που ως γνωστόν λατρεύει τα παιδιά.

Ευχαριστούμε τον Δημήτρη Πανάγο για τις υπέροχες φωτογραφίες.”

Χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν βλέπουμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας να εκδηλώνει την αγάπη του προς τα παιδάκια. 

Οχι όμως όταν συμπροσεύχεται με τους καρδινάλιους από τιμητικούς θρόνους κατά τη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου λες και εκπροσωπούν τον αληθινό επίσκοπο της Εκκλησίας της Ρώμης και όχι τον αιρεσιάρχη Ιησουίτη Πάπα Φραγκίσκο και την αιρετική παρασυναγωγή του Βατικανού.

Friday, November 29, 2013

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ



Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Αποτείχιση” σχόλιο του κ. Ιωάννη Καρδάση -ένα ψευδώνυμο που χρησιμοποιούν κατά καιρούς διάφοροι και τον τελευταίο καιρό ο κ. Αθανάσιος Σακαρέλλος:

“Υπάρχει επίσημη δήλωση της Εκκλησίας της Ελλάδος, δια στόματος του Αρχιεπισκόπου της, ότι ο Παπισμός δεν είναι Εκκλησία, η δε περίφημη συμφωνία του Μπαλαμάντ είναι πλέον άκυρη. 

Έτσι:

'Οπως υποστήριξε ο τέως αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος, "καμμία πανορθόδοξη Διάσκεψη δεν παρεδέχθη τοιούτόν τι (ότι δηλαδή ο Παπισμός είναι Εκκλησία με αποστολική διαδοχή, έγκυρα μυστήρια και ορθή πίστι όπως ακριβώς και η Ορθοδοξία), αντιθέτως, εν όψει της μελλούσης να συνέλθει Αγίας και Μεγάλης Συνόδου η Ορθοδοξία διετύπωσε την αυτοσυνειδησία της ότι αυτή είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία" (Περιοδικό Πειραϊκή Εκκλησία, φύλλο 32 (139), σελ. 36.

Όσον αφορά δε την συμφωνία του Μπαλαμάντ, αναγκάσθηκαν τελικά να την αποκηρύξουν ακόμη και οι ίδιοι οι Ορθόδοξοι, που την υπέγραψαν! Την είχαν δε αποδεχτεί 9 από τις 14 Ορθόδοξες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες, αλλά όχι αυτή της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπου η ΔΙΣ την καταδίκασε: "Η ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, θεωρεί το περί της Ουνίας κείμενον του Μπάλαμαντ ως απαράδεκτον εξ επόψεως Ορθοδόξου, ως παντελώς ξένον προς την μακραίωνα ορθόδοξον παράδοσιν και ως αντίθετον προς πάσας τας επί του Διαλόγου μετά της ΡΚαθολικής Εκκλησίας αποφάσεις των Πανορθόδοξων Διασκέψεων" (Εφημερίς Εκκλησιαστική Αλήθεια, φύλλο 393, σελ. 7). Και είναι γνωστόν ότι όλες οι Πανορθόδοξοι Διασκέψεις του 18ου και 19ου αιώνα χαρακτήρισαν τον Παπισμό, ως αίρεση.

Όσον αφορά δε την τελευταία συνάντησι της Μικτής Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων - Παπικών στην Βαλτιμόρη (Ιούλιος 2000), οι Παπικοί -κατόπιν εντολής του πάπα- δεν αποδέχθηκαν την κατάργησι της Ουνίας, που απαιτούσαν οι Ορθόδοξοι. Έτσι, οι Ορθόδοξοι αντιπρόσωποι δήλωσαν, ότι θεωρούν τα εν Μπαλαμάντ γενόμενα βήματα υποχωρητικότητος έναντι των Ουνιτών "ως μη γενόμενα" και επιστρέφουν και πάλι "εις μηδενικήν βάσιν" επί του θέματος της Ουνίας. Κατέκριναν την παρέμβασι του πάπα στον Διάλογο, καθώς και τους Παπικούς επειδή εμπαίζουν τους Ορθοδόξους. Συνεπώς ο Θεολογικός Διάλογος κατέληξε επί έτη σε "ουσιαστικό ναυάγιο" (Περιοδικό Εκκλησία, τεύχος 10, 2000, σελ. 934-935 και 951-952), καθώς οι Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν δέχονταν να συζητηθή κανένα θεολογικό θέμα με τους Παπικούς προ της οριστικής καταδίκης της Ουνίας και από τις δύο πλευρές.

Δεν είναι λοιπόν όλα μαύρα. Υπάρχει κάποιο φως.”

Σε όσα αξιόλογα κατατοπιστικά αναφέρει ο σχολιογράφος πρέπει να προσθέσουμε τα εξής:

1.) Την απόφαση της ιστορικής συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας του Οκτωβρίου του 2009 με την οποία τα κοινά κείμενα της επιτροπής Παπικών και Ορθοδόξων θεωρούνται ως μηδέποτε ισχύοντα εκτός αν εγκριθούν από την Σύνοδο της Ιεραρχίας.

2.) Ο Παπισμός καταδικάστηκε ως αίρεση από όλους τους μεγάλους Πατέρες των τελευταίων αιώνων.

3.) Ο Παπισμός εμπίπτει στα αναθέματα της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου αφού με το Filioque οι Παπικοί έκαναν προσθήκη στο Σύμβολο της Πίστεως.

Παράλληλα όμως πρέπει να τονίσουμε ότι τόσον ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, όσον και άλλοι κορυφαίοι Οικουμενιστές, όχι μόνον προσφωνούν τον εκάστοτε Πάπα -τουτέστιν τον αιρεσιάρχη της Ρώμης- “επίσκοπο της αδελφής Εκκλησίας της πρεσβυτέρας Ρώμης”, αλλά και διεξάγουν τους διαλόγους και την ποιμαντική τους πρακτική ως εάν η συμφωνία του Μπαλαμάντ ισχύει. 

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι επιβεβλημένο να συγκεντρώσουμε τα πυρά μας τοσούτον μάλλον εφόσον το Βατικανό με τους επικοινωνισμούς του Ιησουίτη και θεατρίνου Πάπα Φραγκίσκου διεξάγει ολομέτωπη επίθεση κατά της Ορθοδοξίας.

ΟΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΕΣ “ΕΠΙΣΚΟΠΙΝΕΣ” ΠΡΟ ΤΩΝ “ΩΡΑΙΩΝ ΠΥΛΩΝ”!



ΟΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΕΣ “ΕΠΙΣΚΟΠΙΝΕΣ” ΠΡΟ ΤΩΝ “ΩΡΑΙΩΝ ΠΥΛΩΝ”!

Του “Ορθοδόξου Τύπου”
==============

Η Αγγλικανική «ἐκκλησία» βρίσκεται στὴ μεγαλύτερη κατάπτωση τῆς ἱστορίας της καὶ ἕνα βῆμα πρὶν τὴ διάσπασή της! 

Τελευταῖο της «κατόρθωμα» τὸ «πράσινο φῶς» γιὰ τὴν χειροτονία γυναικῶν ἐπισκόπων, ποὺ ψήφισε κατὰ πλειοψηφία ἡ σύνοδος τῆς Ἀγγλικανικῆς «Ἐκκλησίας» πρὶν λίγες ἡμέρες. 

Ἰδοὺ καὶ ἡ εἴδηση: «Ἡ σύνοδος τῆς Ἀγγλικανικῆς Ἐκκλησίας ἐνέκρινε κατ' ἀρχὴν σήμερα στὸ Λονδίνο, μὲ συντριπτικὴ πλειοψηφία, τὴ χειροτονία γυναικῶν ἐπισκόπων. Τὸ σχέδιο, τὸ ὁποῖο εἶχε ἀπορριφθεῖ τὸ Νοέ́μβριο τοῦ 2012 καὶ πρόκειται νὰ ἐπικυρωθεῖ ὁριστικὰ ἀπὸ μία νέα σύνοδο τὸ 2014, ἐγκρίθηκε μὲ 378 ψήφους ὑπέρ, 8 κατὰ καὶ 25 ἀποχές. 

Ἡ εἴδηση γιὰ τὴν κατ' ἀρχὴν ἔγκριση τῆς χειροτονίας γυναικῶν ἐπισκόπων ἔρχεται μετὰ τὶς ἔντονες ἐπικρίσεις ποὺ εἶχαν διατυπωθεῖ σὲ βάρος τῆς «ἐκκλησίας», μεταξὺ ἄλλων καὶ ἀπὸ τὸν πρωθυπουργὸ Ντέϊβιντ Κάμερον, μετὰ τὴν ἀπόρριψη τοῦ σχεδίου, τὸ Νοέμβριο τοῦ 2012, μὲ διαφορὰ μόλις ἕξι ψήφων. “Δὲν πρέπει νὰ ἀνοίξουμε ἀμέσως τὶς σαμπάνιες ἢ ὅποιο ἄλλο ποτὸ ἁρμόζει στὶς γιορτές, ἐπειδὴ πρέπει νὰ συνεχίσουμε νὰ ἐργαζόμαστε μαζὶ ὡς τὸ τέλος”, γιὰ νὰ εὐοδωθεῖ τὸ σχέδιο, σχολίασε ὁ Τζὸν Σεντάμου, ὁ ἀρχιεπίσκοπος τοῦ Γιόρκ, ποὺ ὑποστηρίζει αὐτὴ τὴν ἐξέλιξη ὑπὲρ τῶν γυναικῶν» (ἱστολ. Ρομφαία). 

Ἡ ἀπουσία τῆς Θείας Χάριτος ἀπὸ τὶς παρασυναγωγὲς τῶν αἱρετικῶν φέρνουν ὀλέθρια ἀποτελέσματα σ’ αὐτὲς καὶ τοὺς ὀπαδούς τους. 

Πάντως, ὅπως φαίνεται, πολὺ σύντομα, Ἀγγλικανὲς «ἐπισκοπίνες» θὰ γίνουν καὶ ὁμοτράπεζοι των “δικών” μας Οικουμενιστών.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΠΛΑΝΕΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΠΛΑΝΕΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ

Της εφημερίδας "Ορθόδοξος Τύπος"
=========

Οσο καὶ ἂν θέλουμε νὰ μὴ ἀσχολούμαστε μὲ τὶς καθημερινὲς «φανφάρες» τοῦ κ. Φραγκίσκου, δὲ μᾶς ἀφήνει ὁ ἴδιος. Ὁ «ἀλάθητος ἅγιος πατέρας», ποὺ τὸ «παίζει» καὶ «ἐπίσκοπος» Ρώμης καὶ «πάσης ἐκκλησίας», ὅταν ἀνοίγει τὸ στόμα του, γελάει κάθε πικραμένος! Βέβαια μὲ τὶς δηλώσεις του, ποὺ θὰ ἀσχοληθοῦμε σήμερα, μᾶλλον πρέπει νὰ κλαῖμε γιὰ τὸν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος νομίζει ὅτι «ἡγεῖται» τῆς «καθολικῆς ἐκκλησίας». 

Δεῖτε τί εἶπε σὲ συνέντευξή του στὸ περιοδικὸ «La Civilta Cattolica», πρὶν λίγες ἡμέρες: «Σὲ ἀξιοσημείωτα ἄμεση γλώσσα, ὁ νέος προκαθήμενος τῆς ρωμαιοκαθολικῆς ἐκκλησίας εἶπε, ὅτι ἡ ἐκκλησία πρέπει νὰ γίνει “ἕνας οἶκος ἀνοιχτὸς σὲ ὅλους”, κι ὄχι ἕνα “μικρὸ ἐκκλησίασμα”, ποὺ ἐπιμένει νὰ ἐπικεντρώνεται σὲ θέματα, ὅπως τὸ δόγμα, ἡ ὀρθοδοξία του καὶ ἠθικὰ θέματα." 

Ὁ Πάπας Φραγκίσκος εἶπε ὅτι ἡ Ρωμαιοκαθολικὴ ἐκκλησία ἐπιδεικνύει μία “ἐμμονὴ” στὰ κηρύγματα γιὰ τὶς ἀμβλώσεις, τοὺς γάμους τῶν ὁμοφυλοφίλων καὶ τὴν ἀντισύλληψη καὶ ὅτι ὁ ἴδιος ἐπέλεξε νὰ μὴ μιλάει γι ̓ αὐτά, παρὰ τὶς ἐπικρίσεις, ποὺ δέχθηκε» (Πηγή: http://tanea24.gr)! «Τὸ πιὸ σημαντικὸ εἶναι νὰ κηρύξουμε τὸ Εὐαγγέλιο, ἀντὶ νὰ ἐπικεντρωνόμαστε συνεχῶς στὴν ἄμβλωση, τοὺς γάμους τῶν ὁμοφυλόφιλων, τὴ χρήση ἀντισύλληψης», τόνισε. Καὶ κατέληξε: «Πρέπει νὰ βροῦμε μία νέα ἰσορροπία, ἀλλιῶς τὸ ἠθικὸ οἰκοδόμημα τῆς ἐκκλησίας εἶναι πιθανὸ νὰ καταρρεύσει σὰν χάρτινος πύργος, χάνοντας τὴν φρεσκάδα καὶ τὴν εὐωδιὰ τοῦ εὐαγγελίου»! 

Δηλαδή, ἂν δὲν κάνουμε λάθος τὸ «κατὰ Φραγκίσκον εὐαγγέλιο» διδάσκει πὼς οἱ ἔσχατες αὐτὲς μορφὲς πτώσεως καὶ ἁμαρτωλότητας τῶν ἀνθρώπων νὰ παραβλεφτοῦν καὶ νὰ ψάξουμε νὰ βροῦμε τρόπους νὰ τὶς «βολέψουμε» στὴν Ἐκκλησία, γιὰ νὰ μὴ καταρρεύσει ἐξαιτίας τους ἡ Ἐκκλησία! Διαφορετικὰ πῶς ἀλλιῶς θὰ πρέπει νὰ κατανοήσουμε τὸν ὅρο «νέα ἰσορροπία»; Ἀλὶ καὶ τρισαλί!

ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΖΗΤΕΙ ΣΤΕΓΗ



ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΖΗΤΕΙ ΣΤΕΓΗ

Του κ. Στέλιου Παπαντωνίου
=========

Η δήλωση του -μόνην την τουρκικήν ομιλούντος- εκπροσώπου των τουρκοκυπρίων προς τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας στην παρατράπεζα, πως δεν ανήκει στον ΟΗΕ η κοινότητά του, οπότε και δεν δέχεται ως βάση των συνομιλιών ούτε τα ψηφίσματα του διεθνούς αυτού οργανισμού, θέτει εν πολλοίς τα πράγματα στη θέση τους και υπενθυμίζει σε αρκετούς από εμάς με ποιους συνομιλούμε ή πειρώμεθα.

Η τουρκοκυπριακή κοινότητα, κατά σκανδαλώδη προτροπή της Άγκυρας, μετήλθε πολλά και προέβη σε εγκληματικές ενέργειες απόσχισης από την Κυπριακή Δημοκρατία από τη δεκαετία του 50. Τώρα, μη ανήκοντας στη διεθνή κοινότητα και όντας ένα έκνομο έκτρωμα, η κοινότητα του 18% κινείται στο απεριόριστο πεδίο της παρανομίας, σε σύγκριση με τη νομιμότητα, που περιορίζει με τους νόμους και τους διεθνείς κανόνες.
Η Κυπριακή Δημοκρατία ανήκει σε διεθνείς οργανισμούς, γι’ αυτό και είναι υποχρεωμένη να σέβεται κανόνες δικαίου και να φέρεται κατά τα διεθνώς αποδεκτά. Αυτά είναι τα όπλα τα οποία εμείς πρέπει να χρησιμοπούμε στο έπακρο  χωρίς αναστολές, και αυτά να επιδεικνύουμε στους εκπροσώπους των άλλων χωρών, γιατί τα ίδια αυτά όπλα, παραφθαρμένα από το χρόνο και την κακή ερμηνεία - για την οποία φταίμε κι εμείς-  άλλοι, εξωτερικοί παράγοντες, κεντημένοι από τουρκικά συμφέροντα, χρησιμοποιούν πιέζοντας τη νόμιμη κυβέρνηση να αποδεχτεί απαράδεχτες λύσεις του εθνικού μας θέματος.
Η υβριστική επεκτατικότητα της Τουρκίας χρησιμοποιεί -συν τοις άλλοις- τους  τουρκοκύπριους, ανατρέπει προς όφελός της την πληθυσμιακή αναλογία που υπήρχε προ του 1974 με τη μεταφορά χιλιάδων εποίκων, επεμβαίνει στον πολιτισμό των Κατεχομένων εδαφών μας με το κτίσιμο εκατοντάδων τζαμιών και την καταστροφή κάθε ελληνικού και χριστιανικού, προσπαθεί στο εξωτερικό να εισαγάγει διά των παραθύρων τους τουρκοκύπριους ως παρατηρητές σε διεθνείς οργανισμούς, ώστε σταδιακά να απαιτεί την αναγνώριση του παρανόμου εκτρώματός της, το οποίο παρουσιάζει σε μας τους ιθαγενείς  ως «κρατίδιο», για να το σεβαστούμε και να αναγνωρίσουμε εμείς πρώτοι, αναγκάζοντας τους εισερχομένους στα Κατεχόμενα να επιδείξουν ταυτότητα ή διαβατήριο και επιβάλλοντας προκλητικά πρόστιμα ή παρουσιάζοντας στα οιωνεί δικαστήρια τους μη συμμορφουμένους.
Σημασία έχει, πρώτοι να συνειδητοποιήσουμε εμείς την ανυπαρξία στο διεθνές επίπεδο του ψευδοκράτους των τουρκοκυπρίων, και τη σημαντικότητα της ύπαρξης της Κυπριακής Δημοκρατίας που είναι ανάγκη να σεβόμαστε, αποφεύγοντας κάθε ενέργεια που αναβαθμίζει ή αναγνωρίζει το έκτρωμα, πράγματα που ανήκουν στα εφ’ ημίν, κατά τη στωική ορολογία,  είναι δηλαδή στο χέρι μας να επιλέξουμε και να εφαρμόσουμε.
Για να υπάρξει τουρκοκυπριακό κρατίδιο χρειάζεται έδαφος, κι εμείς δε συνειδητοποιούμε πως ξεπουλώντας τις περιουσίες μας στην Τουρκία συντελούμε στο να δημιουργηθεί.   Χρειάζεται λαό, που μεταφέρει η Τουρκία από την Ανατολία και πολιτογραφεί καθημερινά τσουβαληδόν, διεθνές έγκλημα ατιμώρητο ακόμα. Χρειάζεται κυβερνητική εξουσία  που προσπαθεί να επιβληθεί στους εισερχομένους στα Κατεχόμενα. Χρειάζεται διεθνή αναγνώριση, που δεν έχει ούτε και μπορεί να έχει, αφού αναγνωρισμένο κράτος είναι η Κυπριακή Δημοκρατία, κατοχυρωμένη με διεθνείς συνθήκες και εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρό της. Αυτό το διεθνώς αναγνωρισμένο κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν μπορεί να εξισωθεί με το παράνομο έκτρωμα και τούτο ας γίνει κατανοητό από κάθε επίδοξο εισαγωγέα δειγμάτων λύσης του κυπριακού.
‘Οπλα νόμιμα έχουμε. Ήθος χρειάζεται και έξυπνος τρόπος χρήσης τους. Προπάντων όμως να μη γινόμαστε κι εμείς συνένοχοι στις ατασθαλίες των παρανόμων και στην καταστροφή του κράτους μας.

ΛΙΑΝ ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΧΑΛΚΙΔΟΣ


ΛΙΑΝ ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΧΑΛΚΙΔΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Διαβάσαμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα”, το ακόλουθο ρεπορτάζ του κ. Ανδρέα Λουδάρου, αναφορικά με εγκύκλιο του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσόστομου:

“Με μια ιδιαίτερα αυστηρή εγκύκλιο που διαβάστηκε στους ναούς την προηγούμενη Κυριακή, ο μητροπολίτης απαγορεύει κάθε στολισμό στους ναούς σημειώνει πως «το Βάπτισμα δεν είναι παιγνίδι» και πως η χαρά του γεγονότος «δε σημαίνει ότι πρέπει και να μετατρέψουμε την Εκκλησία μας (τον Ι. Ναό μας) σε παιδική χαρά».

Ο κ. Χρυσόστομος ξεκινά από τα προσκλητήρια που διανέμονται στους συγγενείς τα οποία όπως λέει «δίνουν την εντύπωση ότι μας προσκαλούν σε «πάρτυ» και όχι σε μυστήριο» και στη συνέχεια αναλύει τα των στολισμών.

«Ακολουθεί ο δήθεν στολισμός στον Ιερό Ναό, που αρχίζει από τα σκαλοπάτια της Εκκλησίας και επεκτείνεται τις περισσότερες φορές και εντός Αυτής και περιλαμβάνει μπαλόνια, κορδέλες, μίκυ μάους, λουλούδια, κ.λπ.» γράφει ο μητροπολίτης και προσθέτει:

«Δυστυχώς, ούτε η κολυμβήθρα εξαιρείται από τέτοιους στολισμούς, ενώ και στις λαμπάδες, που συμβολίζουν το φως του Χριστού, ακόμη-ακόμη και στο μπουκάλι με το λάδι τοποθετούνται φιγούρες κινουμένων σχεδίων, αρκουδάκια, κουκλάκια και ό,τι άλλο επινοεί το εμπορικό δαιμόνιο, άσχετο πάντως με το μυστήριο».

Θέλοντας να ξεκαθαρίσει πως τα όσα γράφει δεν είναι προτάσεις αλλά ειλημμένη απόφαση ο μητροπολίτης Χαλκίδος γράφει: «Αυτά όμως δεν είναι δυνατόν να συνεχισθούν. Πολλές φορές συμβουλεύσαμε, παραπονεθήκαμε, διδάξαμε σε κηρύγματα, ευκαίρως ακαίρως, τώρα ήλθε η ώρα της απαγορεύσεως. Τίποτε από όσα αναφέρθηκαν ή άλλα αυτού του κοσμικού πνεύματος δεν επιτρέπεται στο εξής να τοποθετούνται στα σκαλοπάτια του Ιερού Ναού ή, πολύ περισσότερο, εντός Αυτού».

Ο μητροπολίτης που καλεί όποιον θέλει να κάνει τέτοιους στολισμούς «…ας στολίσει την αίθουσα της δεξιώσεως ή την οικία του» σημειώνει πως εκτός των άλλων όλα αυτά τα κόστη λειτουργούν αρνητικά για την Εκκλησία «…με αποτέλεσμα να διακηρύττεται πλέον ότι τα μυστήρια της Εκκλησίας κοστίζουν και γι' αυτό προπαγανδίζονται ως απλά και φθηνά, συνεπώς και προτιμητέα, τα πολιτικά».

Να συγχαρούμε θερμά και υικά τον Σεβασμιότατο Χαλκίδος επειδή είχε το θάρρος και το εκκλησιαστικό φρόνημα να θέσει τέρμα στην εκκοσμίκευση και στις νεωτεριστικές ασχημίες που παρατηρούνται κατά την τέλεση των ιερών μυστηρίων.

Μόνον μία απορία αναφορικά με την εγκύκλιο: Για ποιο λόγο είναι απλά εγκύκλιος της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος και όχι Συνοδική εγκύκλιος της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Μήπως δεν παρατηρούνται οι ίδιες ασχημίες και στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και στις άλλες Μητροπόλεις;

Γιατί ολιγωρεί ο Μακαριότατος να φέρει το θέμα στην Ιερά Σύνοδο για να εκδοθεί συνοδική εγκύκλιος που να δεσμεύει όλες τις Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Δυστυχώς! Η εκκοσμίκευση χτυπά ανελέητα την πόρτα της Εκκλησίας και η αντίδραση των επισκόπων και των άλλων ποιμένων της Εκκλησίας είναι πολύ υποτονική. 

Γι’ αυτό να συγχαρούμε και πάλιν θερμά τον Σεβασμιότατο Χαλκίδος για το θάρρος και για την ακμαία εκκλησιαστική συνείδηση που τον διακρίνουν που τον οδήγησαν να εκδώσει τη σχετική εγκύκλιο.

ΠΟΛΥ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ


ΠΟΛΥ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Διαβάσαμε κείμενο του κ. Ανδρέα Λουδάρου στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα”:

“Σε δυο εντυπωσιακές τελετές σε Παρίσι και Κολωνία, ο Πατριάρχης κ. Ιωάννης ενθρόνισε τους νέους μητροπολίτες που εξέλεξε πρόσφατα η Σύνοδος του Πατριαρχείου Αντιοχείας για την Ευρώπη, ύστερα από την διάσπαση της Αρχιεπισκοπής Ευρώπης σε δυο μητροπόλεις και μια εξαρχία.

Τόσο στο Παρίσι όσο και στην Κολωνία, ο Πατριάρχης, συνοδευόμενος από τουλάχιστον δέκα μητροπολίτες τέλεσε λαμπρά συλλείτουργα ενώ προχώρησε στις ενθρονίσεις σαν να επρόκειτο για Κανονικές περιοχές του Πατριαρχείου της Αντιόχειας.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο παρακολουθεί από την εκλογή των νέων μητροπολιτών τις κινήσεις του τρίτου στην τάξη Πατριαρχείου το οποίο σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές του dogma.gr από το Φανάρι, δεν είχε ενημερώσει για τις προθέσεις του στην Ευρώπη.

Μετά την Αμερική όπου δραστηριοποιείται μια ιδιαίτερα δυναμική εκκλησιαστική μονάδα της αντιοχειανής Εκκλησίας, ήρθε η σειρά της Ευρώπης όπου, η μια Αρχιεπισκοπή η οποία φρόντιζε για τις ανάγκες των απόδημων Σύριων και Λιβανέζων που ζουν στην περιοχή, «έσπασε» σε τρία κομμάτια. 

Ταυτόχρονα, η όξυνση στις σχέσεις μεταξύ Αντιόχειας και Ιεροσολύμων με αφορμή την δικαιοδοσία στο Κατάρ, μια κατάσταση που με «μαθηματική ακρίβεια» σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το παρασκήνιο, θα κλιμακωθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα κάνει πολλούς να αναρωτιούνται για το ποιος είναι ο ρόλος που επιθυμεί να διαδραματίσει η Εκκλησία της Αντιοχείας, στην διεθνή γεωστρατηγική και εκκλησιαστική «σκακιέρα».

Είναι η πρώτη φορά που μια Εκκλησία, μετά την Ρωσία, «ανοίγεται» τόσο έντονα σε περιοχές εκτός της δικαιοδοσίας της.

Πολιτικοί αναλυτές εκτιμούν πως οι κινήσεις αυτές δεν πρέπει να θεωρούνται ανεξάρτητες από την πολιτική κατάσταση στη χώρα, σημαντικός σύμμαχος της οποίας είναι η Ρωσία.

Το τι ακριβώς θα ακολουθήσει στο μέλλον είναι κάτι που λίγοι μπορούν να προβλέψουν με επιτυχία. Σίγουρο πάντως είναι πως αυτή τη στιγμή γίνονται σημαντικές προσπάθειες οι οποίες είναι πλέον ορατές δια «γυμνού οφθαλμού» για ανατροπή των δεδομένων που ίσχυαν μέχρι σήμερα στις πάντοτε ευαίσθητες ισορροπίες μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών.”

Πολύ σημαντική η αναφορά του κ. Λουδάρου.

Από την πρώτη στιγμή της ενθρόνισης του Μακαριότατου Αντιοχείας είχαμε κατακλυστεί από ευφρόσυνες πληροφορίες ότι ο νέος Πατριάρχης Αντιοχείας είναι παραδοσιακός ιεράρχης, φιλέλληνας, μαθητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, φιλοαγιορείτης, φιλομόναχος, πνευματικό τέκνο του Πανοσιολ. Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής του Οσίου Παύλου του Αγίου Ορους Αρχιμανδρίτη Παρθένιου κτλ., κτλ, κτλ..

Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό -πέραν των επισημάνσεων του κ. Λουδάρου αναφορικά με τον εθνοφυλετισμό που κατατρώγει κυριολεκτικά τα σωθικά της Ορθοδοξίας- είδαμε τον Μακαριότατο Αντιοχείας να συμπροσεύχεται στο Βατικανό με τον αιρεσιάρχη της Ρώμης, να εκλέγεται πρόεδρος του ΠΣΕ και να εκδίδει εγκυκλίους ήκιστα εναρμονισμένες με την ορθόδοξη πίστη.

Η αλήθεια είναι ότι ασχέτως του πόσον ακριβείς ή όχι είναι οι πληροφορίες που έχουμε για τον Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη και ασχέτως του προσωπικού δράματος που βιώνει με την απαγωγή του αδελφού του από τους Ισλαμοφασίστες, η Εκκλησία της Αντιοχείας είναι κυριολεκτικά σχεδόν μια Ουνιτική Εκκλησία.

Είναι ασύγκριτα πιο προχωρημένος ο Οικουμενισμός στο Πατριαρχείο Αντιοχείας παρά σε οποιαδήποτε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία με εξαίρεση την αυτόνομη Εκκλησία της Φινλανδίας όπου ισχύει απολύτως το γνωστό γνωμικό “εμπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε”.

Η “διακοινωνία” με τους Μονοφυσίτες είναι ψωμοτύρι στην Αντιόχεια και οι προδοτικές για την Ορθοδοξία Συμφωνίες του Μπαλαμάντ -που συνομολόγησε ο καθαιρετέος λυκοποιμένας της Αυστραλίας Στυλιανός Χαρκιανάκις- και του Σαμπεζύ εφαρμόζονται στην πράξη απολύτως.

Ας ευχηθούμε ότι ο Αγιος Θεός θα φωτίσει τον Μακαριότατο Πατριάρχη Ιωάννη να απεμπλακεί από τα δίχτυα του εθνοφυλετισμού, αλλά και του Οικουμενισμού και να οδηγήσει το Πατριαρχείο Αντοχείας σε μέρες δόξας.

ΩΡΑΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ



ΩΡΑΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Διαβάσαμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα” το ακόλουθο ρεπορτάζ:

“Έχοντας αγκαλιά ένα μικρό αγόρι και αρκετά παιδιά γύρω του, ο μητροπολίτης Μαρωνείας κ. Παντελεήμων γιόρτασε με ιδιαίτερα πανηγυρικό τρόπο την μνήμη του Αγίου Στυλιανού, στην ομώνυμη ενορία της Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής.

Μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας διάβασε μια ευχή αφιερωμένη στα παιδιά, απ’ όπου και το στιγμιότυπο.

Ο πιτσιρικάς βέβαια μπορεί να μην καταλαβαίνει και πολλά απ όσα συμβαίνουν γύρω του αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια ιδιαίτερα όμορφη στιγμή που πρέπει να αφυπνίσει πολλούς στην Εκκλησία που συμπεριφέρονται όπως οι Μαθητές του Ιησού που θεώρησαν ότι τα παιδιά ήταν ενοχλητικά.

Αφήστε λοιπόν τα παιδιά να πάνε στην Εκκλησία γιατί από συνταξιούχους… γεμίσαμε."

Πολύ ορθές οι επισημάνσεις για την ανάγκη οι ποιμένες να αγκαλιάσουν τα παιδάκια όπως ο Χριστός και να τα οδηγήσουν στην Εκκλησία αντί να μεμψιμοιρούν επειδή ως παιδιά κάνουν θόρυβο.

Πολύ ορθή επίσης εκ μέρους του Σεβασμιότατου Μαρωνείας η πρόσφατη καταδίκη των εγκυκλίων του Υπουργείου Παιδείας για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Μακάρι πάντοτε τα ίδια να ακούμε για τον Σεβ. Μαρωνείας!

Δεν θα κρύψουμε όμως το παράπονό μας επειδή ο Σεβασμιότατος ξεσηκώθηκε από την Κομοτηνή να πάει στην Καλαμάτα να ευχηθεί του “διαιρέτη της Εκκλησίας” στις φιέστες για τα ονοματήριά του.

Καταρχήν επιτρέπουν οι σημερινές συνθήκες στην Ελλάδα να χαραμίζονται τόσα χρήματα για φιέστες;

Το κυριότερο! Πότε και πώς θα μάθει ο κ. Σαββάτος, Σεβασμιότατε, ότι πορεύεται κατά κρημνών αν οι Σεβασμιότατοι Μητροπολίτες ξεσηκώνονται από κάθε μεριά της Ελλάδας για να πάνε να του ευχηθούν;

Αντιλαμβάνομαι ότι ο Σεβ. Μεσσηνίας διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εκλογή σας. Αλλά ποια πράξη μεγαλύτερης φιλίας και ευγνωμοσύνης απέναντί του από το να του υποδείξετε ότι κινδυνεύει θανάσιμα η ψυχή του και η ψυχή του ποιμνίου του εξαιτίας της διατύπωσης κακοδοξιών;