Friday, December 23, 2011

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!


ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

==============


Οι ταπεινές μου ευχές σε όλους τους καλούς αναγνώστες του ιστολογίου για τα Χριστούγεννα και το νέο έτος.


Θα επιστρέψω - συν Θεώ - στις 2 Ιανουαρίου του 2012.


Οσοι μου έστειλαν επιστολές - όπως ο π. Δανιήλ Αεράκης - ή σχόλια θα αναμένουν παρακαλώ μέχρι τότε, όταν θα επιστρέψω, για να δημοσιευθούν ή για να τους δώσω απάντηση.


Το ίδιο ισχύει για τον σχολιασμό όσων γεγονότων συνέβησαν σήμερα - όπως το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών το οποίο απεφάσισε την προφυλάκιση του Καθηγουμένου του Βατοπαιδίου Αρχιμανδρίτη Εφραίμ - ή θα συμβούν στο διάστημα από 23 Δεκεμβρίου 2011 μέχρι τις 2 Ιανουαρίου όταν - συν Θεώ - θα επιστρέψω.


Το ίδιο θα συμβεί με τη συνέχεια και με τα δικά μου σχόλια που θα ακολουθήσουν την ολοκλήρωση της αναδημοσίευσης του αξιόλογου άρθρου του κ. Πανώτη “Νεοπανρωσισμού Αναίρεσις” η αναδημοσίευση του οποίου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.


Καλά Χριστούγεννα και ευλογημένος ο καινούργιος χρόνος σε όλους.!



Δεύτε ίδωμεν πιστοί,

πού εγεννήθη ο Χριστός,

ακολουθήσωμεν λοιπόν ένθα οδεύει ο αστήρ,

μετά των μάγων ανατολής των βασιλέων.

Αγγελοι υμνούσιν ακαταπαύστως εκεί,

ποιμένες αγραυλούσιν ωδήν επάξιον,

δόξα εν υψίστοις λέγοντες,

τω σήμερον εν σπηλαίω τεχθέντι

εκ της Παρθένου και Θεοτόκου,

εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας.



Π.Μ.Τ.

Thursday, December 22, 2011

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΚΡΙΣΙΑ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ κ. Μ. ΤΡΙΤΟΥ


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΚΡΙΣΙΑ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΤΟΡΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΜΙΧΑΗΛ ΤΡΙΤΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Από την ομιλία του Κοσμήτορος της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Μιχαήλ Τρίτου, κατά την επίδοση Τιμητικού τόμου στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, επί τη συμπληρώσει είκοσι χρόνων Πατριαρχίας, παραλείπουμε να αναλύσουμε εκτεταμένα τις κραυγαλέες υπερβολές και ανακρίβειες του κ. Κοσμήτορος προς το πρόσωπο του Παναγιότατου.


Βάζουμε “καλό λογισμό” ότι πρόκειται για αβροφροσύνη μάλλον προς τον τιμώμενο Πρωθιεράρχη προσιδιάζουσαν προς την στιγμήν της επίδοσης του τιμητικού τόμου και όχι ότι εκπροσωπούν κατ’ ανάγκην την αξιολόγηση του κ. Τρίτου για τη διακονία του Παναγιότατου.


ΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΤΟΥ κ. ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ

__________


Είπε συγκεκριμένα ο κ. Τρίτος για τον Παναγιότατο: “Στό Πρόσωπό Σας, Παναγιώτατε, βλέπουμε τόν ἄριστα καταρτισμένο Θεολόγο, τόν ἐγγυητή τῆς ἑνότητας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τόν εὐαίσθητο ἀγωνιστή σέ θέματα εἰρήνης, κοινωνικῆς δικαιοσύνης, ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καί προστασίας τοῦ περιβάλλοντος, τόν ἐκφραστή τῶν ὀραμάτων τοῦ εὐσεβοῦς ἡμῶν Γένους, τόν Πατριάρχη τοῦ χριστιανικοῦ μέτρου, πού δέν ἐμπλέκεται στίς ἀκρότητες οὔτε τοῦ ἄκρατου φιλελευθερισμοῦ, οὔτε τοῦ στείρου συντηρητισμοῦ, ἀλλά πού ἐκφράζει τή Θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ἀπό τήν ὁποία ἐκπορεύονται προτάσεις ζωῆς καί ἐλπίδες γιά τόν ἄνθρωπο καί τήν ἀνθρωπότητα, γιά τήν κτίση καί τήν ἱστορία.


Συνεχίστε, Παναγιώτατε, σέ πείσμα ὅλων τῶν ἀντιξοοτήτων, νά δίνετε τήν πνευματική Σας μαρτυρία από τήν Πόλη τῶν θρύλων καί τῶν ὀνείρων μας, πού εἶναι ἡ μήτρα ἀπό τήν ὁποία ἐκπορεύεται τό Γένος, ἡ πρωτεύουσα τοῦ ἑλληνικοῦ μεγαλοϊδεατισμοῦ, ἡ καθέδρα τῆς Ὀρθοδόξου πνευματικότητας καί ἡ ἱερή κολυμβήθρα στήν ὁποία ἀναβαπτίζεται ἡ ἑλληνορθόδοξη συνείδηση. Καί νά εἶσθε βέβαιος ὅτι ὅσο ἡ κανδήλα τοῦ πάνσεπτου Πατριαρχικοῦ ναοῦ παραμένει ἄσβεστη, καί τά δικηροτρίκηρα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ὑψώνονται δίκην σημαίας μή ὑποστελλομένης γιά τήν εὐλογία τῶν ἐγγύς καί τῶν μακράν, ὑπάρχει ἐλπίδα γιά τόν ἄνθρωπο, τήν κτίση καί τόν πολιτισμό. Ἄλλωστε τήν ἱστορία τοῦ κόσμου δέν τήν καταγράφουν τά διάφορα παροδικά σχήματα καί οἱ ἐφήμερες ποσοτικές δυνάμεις που στηρίζονται στόν μηδενισμό τῶν ἀντικειμενοποιήσεων, ἀλλά ὁ Κύριος τοῦ κόσμου καί τῆς Ἱστορίας, ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, πού ἔχει τόν πρῶτο καί τελευταῖο λόγο γιά ὅλους καί γιά ὅλα.”


ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ

_____________


Δεν θα σταθούμε λοιπόν στις πιο πάνω υπερβολές, οι οποίες διατυπώθηκαν λες και ο κ. Κοσμήτορας αγνοεί τις συμφωνίες του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ, τα κοινά κείμενα της Ραβέννας, του Πόρτο Αλέγκρε και της Ελούντας, τις συνεχείς συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους ή τη διατύπωση κακαδοξιών εκ μέρους κορυφαίων συνεργατών του Παναγιότατου για τη “Βαπτισματική” θεολογία και για την έννοια του “πρωτείου” στην Εκκλησία.


Οπως είπαμε βάζουμε “καλό λογισμό” ότι ήταν υπερβολές της στιγμής και της αγάπης του κ. Τρίτου προς το πρόσωπο του Παναγιότατου.


ΟΙ ΑΥΤΑΡΕΣΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

_________


Αλλά πώς να παρίδουμε τις αυτάρεσκες δηλώσεις του κ. Κοσμήτορος για την περίπυστη της Θεσσαλονίκης Θεολογική Σχολή και τις ανακρίβειες που περιέχει το πιο κάτω απόσπασμα της ομιλίας του κ. Τρίτου;

“Ἡ Θεολογική μας Σχολή, πού καταυγάζεται ἀπό τήν αὔρα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀρδεύεται ἀπό τή Θεολογία τοῦ Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, γαλουχεῖται ἀπο τό ὑπερεθνικό καί οἰκουμενικό πνεῦμα τῶν ἁγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου, τῶν Θεσσαλονικέων Φωτιστῶν τῶν Σλάβων καί ἐκφράζει τά ὁράματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, εἶναι πάντα στό πλευρό Σας καί θά ἔλθει ἀρωγός στήν ἐπαναλειτουργία τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης, πού, ὅπως φαίνεται, δέν θά ἀργήσει.”


Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΒΑΔΙΖΕΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΡΕΙΑ

____________


Επαινούμε φυσικά "εξ όλης ψυχής και διανοίας" κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης! Τι σχέση όμως έχει η σημερινή Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης - ιδιαίτερα το Θεολογικό της Τμήμα - με την αύρα του Αγίου Ορους ή τη θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Τρίτος;


Δεν νομίζουμε ότι αγνοεί ο κ. Κοσμήτορας ότι Η Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης ελέγχεται απολύτως από τους επιγόνους του αείμνηστου Αγουρίδη και ότι περιλαμβάνει Καθηγητές που είναι μέλη των ΚΑΙΡΟΣκόπων και συνδαιτημόνες της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου.


Αρα ποια αύρα του Αγίου Ορους καταυγάζει τη Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης ή αρδεύεται από τη θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά;



ΠΗΓΗ:


Από πληροφορίες του ιστολογίου Φως Φαναρίου

ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;


ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Η Κωνσταντινούπολη εξακολουθεί να είναι η πνευματική πρωτεύουσα του έθνους, δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την επίδοση του τιμητικού τόμου της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για την επέτειο της εικοσαετίας της πατριαρχίας του Παναγιότατου.


Ποιος Ελληνας χριστιανός ορθόδοξος το διαμφισβητεί αυτό;


Η Κωνσταντινούπολη όμως κινδυνεύει να σταματήσει να είναι η πρωτεύουσα της Ορθοδοξίας από δύο παράγοντες:


α.) Από τον “Πανρωσικό” εθνοφυλετισμό και την αντιχριστιανική διαμάχη για το “τις ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος ἔσται”, αλλά και

β.) Από τους άκριτους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.


Είναι σαφές ότι τα οικουμενιστικά ανοίγματα γίνονται βασικά ως τρόπος επιβίωσης του Οικουμενικού Θρόνου. Το σίγουρο πάντως είναι ότι διασαλεύουν τα θεμέλια του κύρους του στη συνείδηση των πιστών.


Η μνημειώδης ανοιχτή επιστολή του αείμνηστου Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα - που έχει αποθησαυριστεί ήδη ως μνημείο λόγου και θεολογίας στα συμβολικά μνημεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας - αναλύει με πληρότητα το θέμα.


Είναι σαφές ότι για τον “Πανρωσικό” εθνοφυλετισμό δεν ευθύνεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά μόνον όσοι έγιναν συνειδητά ο εκτελεστικός εκκλησιαστικός βραχίονας της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής και του Ρωσικού μεγαλοιδεατισμού.


Για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς των ημερών μας είναι επιβεβλημένο να λεχθεί ότι δεν έχει την απόλυτη ευθύνη το Οικουμενικό Πατραρχείο.


Θα ήταν παρανοικό να ζητήσουμε ευθύνη από τον Οικουμενικό Θρόνο για τις ασχημίες του Πατριαρχείου Αντιοχείας ή για τις δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα για την αναγνώριση της εγκυρότητας των μυστηρίων των Παπικών ή για όσα άλλα συγκρητιστικά λέγουν και πράττουν αρχιερείς που ανήκουν σε άλλες Δικαιοδοσίες.


Για όσα όμως οικουμενιστικά έκτροπα συμβαίνουν στη Βασιλεύουσα και στις επαρχίες του Θρόνου - και της εξαιτίας αυτών πρόκλησης σεισμικών δονήσεων στα θεμέλια της συνείδησης των πιστών - ποια δυνατότητα υπάρχει να απαλλαγεί της ευθύνης ο Οικουμενικός Θρόνος;


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: “Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ”


Του κ. Νικολάου Μαγγίνα

====================

Στους ιστορικούς και ακατάλυτους δεσμούς μεταξύ Κωνσταντινουπόλεως και Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μετά την Θεία Λειτουργία στην οποία χοροστάτησε στον Ναό του Αγίου Νικολάου στο Βόσπορο.


Ο Πατριάρχης αναφέρθηκε στις σχέσεις των δύο πόλεων με την ευκαιρία της έκδοσης και παράδοσης του χαριστήριου τόμου από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προς τιμήν του με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων απο της εκλογής του στον Οικουμενικό Θρόνο.


Στην δεξίωση που ακολούθησε την Θεία Λειτουργία, στην Κοινοτική Αίθουσα του Ναού, ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ιωάννης Μυλόπουλος μετά από σύντομη προσφώνησή του προσέφερε στον Πατριάρχη τον Τόμο με τίτλο «Εις μαρτύριον τοις Έθνεσι”.


Κατόπιν μίλησε ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μιχαήλ Τρίτος, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση του Πανεπιστημίου να εκδόσει τον τιμητικό τόμο λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «Η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ., έχουσα την πνευματική και κανονική της αναφορά στον Πάνσεπτο Οικουμενικό Θρόνο, αποφάσισε κατά το παρελθόν ακαδημαϊκό έτος και επί της προεδρίας των καθηγητών Δημητρίου Καϊμάκη και Χρήστου Οικονόμου να τιμήσει την Παναγιότητά Σας εκδίδοντας Τιμητικό Τόμο επί τη συμπληρώσει είκοσι ετών θεοφιλούς Πατριαρχίας».


Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αναφερόμενος στην παρουσία των εκπροσώπων – καθηγητών και συνεργατών τους - του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είπε μεταξύ άλλων ότι «επιλαμβάνομαι της ευκαιρίας γιά να αναφερθώ εν συντομία στους ιστορικούς δεσμούς των πόλεων της του Κωνσταντίνου και της του Αγίου Δημητρίου. Είναι ιστορικοί και ακατάλυτοι οι δεσμοί των δύο πόλεων ... Η Κωνσταντινούπολη εξακολουθεί αδιαλείπτως και αδιακόπως να είναι η πνευματική πρωτεύουσα του Γένους και των καρδιών μας. Και όσον αφορά τις σχέσεις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μάλιστα της Θεολογικής του Σχολής με το Ιερόν Κέντρον της Ορθοδοξίας, το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο και αυτοί οι δεσμοί υπήρξαν πάντοτε θερμοί, αρμονικοί, ιεροί και η Θεολογική Σχολή της υπήρξε πάντοτε στην διάθεση και στην υπηρεσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου».



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ,


Φως Φαναρίου


ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ "ECUMENISME"




ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ (ΠΟΠΟΒΙΤΣ) ΚΑΙ ΤΟΥ “ECUMENISME” ΤΟΥ ΣΑΜΠΕΖΥ, ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ, ΤΗΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Διαβάζω στο καλό ιστολόγιο “Ακτίνες”: “Στη συναγωγή του Βελιγραδίου για τη εβραϊκή εορτή Hanuka την Τετάρτη 21/12/2011, πάλι παρόντες οι Σέρβοι εκκλησιαστικοί και πολιτικοί ηγέτες με την παρουσία και του Αρχιραββίνου του Ισραέλ Jona Mecge.


Την λυχνία άναψε ο πρόεδρος Tadic, ενώ ήταν παρόντες ο Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος Μπούλοβιτς, ο ρωμαιοκαθολικός "επίσκοπος" του Βελιγραδίου Stanislav Hocevar και ο μουφτής της Ισλαμικής κοινότητας στη Σερβία."


Ενόσω οι Σέρβοι Ιεράρχες θα συνεχίσουν τις οικουμενιστικές ενέργειες δεν θα σταματήσουμε να επαναλαμβάνουμε το ερώτημα:


Αυτές οι ενέργειες είναι ένδειξη του Ορθόδοξου Οικουμενισμού του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς ή εκδήλωση του φαινομένου του "Ecumenisme" του Σαμπεζύ και του Φαναρίου” (εμείς πάντως θα προσθέταμε και της Aντιοχείας και της Μόσχας), όπως δήλωσε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιος (Γιέφτιτς);


Υπάρχει μαρτυρία ότι ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς συμμετείχε σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις με Παπικούς, Εβραίους, Βουδιστές, Μουσουλμάνους, Ινδουιστές, σαμανιστές μάγους ή παγανιστές;


Νομίζουμε πως όχι.


Επομένως;


Τι δουλειά έχουν να παρίστανται σε τέτοιες εκδηλώσεις οι Σέρβοι ιεράρχες και δη οι μαθητές του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς;

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ - Ο ΖΗΤΙΑΝΟΣ


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ

Ο ΖΗΤΙΑΝΟΣ


Του Βασίλη Χαραλάμπους

===============

Χριστούγεννα σήμερα, κι ένας ζητιάνος στριμώχθηκε στον τοίχο της εκκλησίας του χωριού. Εδώ είναι ζεστά σκέφθηκε κι η εκκλησία μικρή. Τόσο καιρό στεκόταν απ’ έξω, σήμερα όμως μπήκε μέσα.

Σαν μικρό παιδί στριφογύριζε το κεφάλι του κοιτώντας τις αρχαίες εκείνες τοιχογραφίες. Με τα λίγα γράμματα πούμαθε άρχισε να ψελλίζει τα ονόματα των Αγίων.

- Άγ…γι…ος Αν…τώ…νιος.

Ο διπλανός, του ένας καλοντυμένος μεσήλικας τον σκουντά να σωπάσει. Γύρισε ο ζητιάνος τον είδε περίεργα κι ύστερα σταύρωσε τα χέρια του σαν μικρό παιδί που το μάλλωσε η μάνα του. Έμεινε για λίγο να κοιτάζει τον παπά πούλεγε τα “Ειρηνικά’’ κι ύστερα γύρναγε γύρω γύρω ώσπου η ματιά του καρφώθηκε στο θόλο που ήταν ζωγραφισμένος ο Παντοκράτορας Χριστός. Δυό κυρίες κοιτάχτηκαν μ’ εκείνο το κατηγοριάρικο ύφος.

- Πάντων ημών…είπε ο παπα-Νικόλας με τη βροντερή φωνή του.

Γυρίζουν τ’ Άγια και δυό γιαγιάδες αγγίζουν του παπά τ’ άμφια για ευλογία, συνήθεια και τούτη παλαιά. Νάτος κι ο ζητιάνος πετάγεται βιαστικά από το δικό του το στασίδι να πάρει κι αυτός από τον παπά ευλογία. Κάθε τόσο τρίβει τα χέρια του από χαρά κάνοντας τον σταυρό του και κοιτάζοντας αψηλά στον τρούλο τον Παντοκράτορα.

Το “Πάτερ ημών” τόξερε απ’έξω, το μόνο πούμαθε από μικρό παιδί. Τό ’λεγε φωναχτά τώρα. Εξάλλου το είπε κι ο παπά –Νικόλας για να το πουν όλοι μαζί κι έτσι δεν μπορεί να πει τίποτα κιόλας ο καλοντυμένος κύριος που κάθεται δίπλα του. Ο ζητιάνος κοινώνησε τελευταίος κι όταν κατόπιν ο παπάς έδινε το αντίδωρο έμεινε μ’ ανοιχτές τις χούφτες.

- Ακόμα ένα παπά μου.

Το είπε τόσο ικετευτικά και ο παπά – Νικόλας του γέμισε τις χούφτες αντίδωρα.

- Αθανάση του είπε ο παπάς, το μεσημέρι ναρθείς σπίτι μας. Η παπαδιά θάχει γαλοπούλα σήμερα.

Ήταν να τον χαίρεσαι στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι με το μεγάλο μαντήλι στο λαιμό. Τούτη η γιορτινή μέρα των Χριστουγέννων είναι για τα κάθε λογής παιδιά και τους ζητιάνους.

(Από την συλλογή «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ» Έκδοση 2010)

Wednesday, December 21, 2011

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΘΛΙΨΗ


ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΘΛΙΨΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Για την ώρα ο χριστιανισμός εξακολουθεί να είναι η θρησκεία με τους πιο πολλούς πιστούς στον κόσμο. Ομως ένα μικρό ποσοστό (μόλις 11%) από τους χριστιανούς είναι Ορθόδοξοι και οι προοπτικές εξάπλωσης της Ορθοδοξίας - με τα ανθρώπινα δεδομένα - είναι πολύ υποτονικές.


ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

_____________


Το Ισλάμ είναι η ανερχόμενη δύναμη. Οχι μόνο εξαιτίας του επιθετικού προσηλυτισμού που υιοθετεί, αλλά κυρίως εξαιτίας της υπεργεννητικότητας των οπαδών του.


Ο χριστιανισμός από την άλλη διακρίνεται - ως επί το πλείστον - καταρχήν από μια πολύ υποβαθμισμένη ιεραποστολική προσπάθεια και ύστερα από μεγάλα ποσοστά υπογεννητικότητας στις χώρες που επικρατεί.


Εξαίρεση μεταξύ των χριστιανών αποτελούν ακόμη οι κάτοικοι της Λατινικής Αμερικής που εξακολουθούν να έχουν πολλές πολύτεκνες οικογένειες.


ΟΙ EVANGELICALS ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΚΡΑΙΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

______________


Επίσης ορισμένες ακραίες χριστιανικές ομάδες έχουν πολλές πολύτεκνες οικογένειες και είναι εξαιρετικά επιθετικοί στον προσηλυτισμό νέων οπαδών που αγρεύουν μεταξύ των οπαδών των άλλων χριστιανικών δογμάτων.


Οι Evangelicals και άλλες ακραίες ομάδες κάνουν κυριολεκτικά θραύση στη Λατινική Αμερική σε βάρος των Παπικών αλλά και σε βάρος των παραδοσιακών Προτεσταντικών Ομολογιών σε όλο τον κόσμο.


Παράλληλα κινούνται με πολύ συντονισμένο δίχτυο ιεραποστόλων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου το οποίο έχει στη διάθεσή του προυπολογισμό δισεκατομμυρίων (επαναλαμβάνω δισεκατομμυρίων) δολλαρίων.


ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΙ

_____________


Υπάρχουν προτεσταντικές κοινότητες (προσέξτε κοινότητες - όχι Ομολογίες - κάτι αντίστοιχο με τις δικές μας ενορίες), των οποίων ο προυπολογισμός είναι μεγαλύτερος από τον προυπολογισμό της Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής με τις 500 τόσες κοινότητες που διαθέτει.!!!


Αλλες πάλιν ομάδες οι οποίες καταχρηστικά ονομάζονται χριστιανικές - όπως είναι λ.χ. οι Μορμόνοι διαθέτουν αυτή τη στιγμή - εκτός από ανεξάντλητα οικονομικά μέσα - και 60,000 (επαναλαμβάνω 60,000) ιεραποστόλους στον κόσμο.!!!


Η ΚΙΝΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΠΕΔΙΟ ΕΥΡΥΤΑΤΟΥ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΥ

____________


Το μεγάλο πεδίο δράσεως των Evangelicals και άλλων ακραίων χριστιανικών ομάδων αναμένεται να ανοιχθεί κυρίως στην Κίνα μόλις φιλελευθεροποιηθεί το καθεστώς αν και οι Evangelicals άρχισαν ήδη συντονισμένη δουλειά.


Ετσι την υπογεννητικότητα των χριστιανών αντικαθιστά η πολυτεκνία ακραίων χριστιανικών ομάδων και κυρίως ο επιθετικός προσηλυτισμός που ασκούν.


Γι’ αυτό και τα στατιστικά στοιχεία αναφέρουν ότι το ποσοστό των χριστιανών εξακολουθεί να είναι το ίδιο με αυτό που καταγράφτηκε πριν ένα αιώνα.


Είχε γράψει πριν λίγο καιρό ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος. Το υπ’ αριθμό ένα πρόβλημα της Θράκης - και της Ελλάδας κατ’ επέκταση - είναι το δημογραφικό.


Ακούει κανείς;


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****



TΟ 31%,7 ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ

================


Σχεδόν το ένα τρίτο των κατοίκων του πλανήτη - ήτοι, 2,18 δισ. άνθρωποι ή το 31,7% του συνολικού πληθυσμού των 7 δισ.- έχει ασπαστεί τη χριστιανική θρησκεία.


Αυτό προκύπτει από έρευνα του έγκυρου ινστιτούτου Pew Research Center, το οποίο διαπιστώνει ότι η αναλογία των Χριστιανών είναι ίδια με εκείνη που υπήρχε πριν από ένα αιώνα με μία σημαντική διαφορά: τότε, τα 2/3 βρίσκονταν στην Ευρώπη, ενώ σήμερα υπάρχει μεγαλύτερη διασπορά.


Συγκεκριμένα, το 34% κατοικεί στη βόρεια και Νότια Αμερική, το 26% στην Ευρώπη, το 23,6% στην Υποσαχάρια Αφρική και το 13,1 % στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.


Επίσης, οι μισοί περίπου Χριστιανοί είναι Καθολικοί, το 36,7% Προτεστάντες και το 11,9% Ορθόδοξοι.



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ,


Ημερησία

ΣΦΥΡΟΚΟΠΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΣΦΥΡΟΚΟΠΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ*

==============


ΕΙΣAΓΩΓΙΚΟ ΣΧOΛΙΟ «ΧΡIΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗΝΥΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ

________________


Ἂν καὶ οἱ δικαστικὲς διαμάχες συνήθως ἔχουν μέτρια ἀποτελεσματικότητα σὲ τέτοια θέματα, ὡς ἡ κατωτέρω ἔγκληση, καὶ ἐνδεχομένως ἀποπροσανατολίζουν (καθότι τὸ ζητούμενο δὲν μπορεῖ ποτὲ νὰ εἶναι ποτὲ οὔτε ἠ πόλωση οὔτε ἡ καλλιέργεια θρησκευτικοῦ φανατισμοῦ - πράγματα ἐντελῶς ἀντιχριστιανικά) ἐν τούτοις ἡ κατωτέρω ἔγκληση διατηρεῖ τὴν σημασία της γιὰ τὴν «ἀφιέρωση», μὲ τὴν ὁποία τὴν συνοδεύει ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς: «Ἀφιερώνουμε τήν ἐν λόγῳ ἔγκλησιν εἰς τούς τραγικούς οἰκουμενιστάς συνοδοιπόρους τοῦ ἐκπεσόντος Ρωμαιοκαθολικισμοῦ».


Ἐκεῖ εἶναι τὸ κυρίως πρόβλημα.


Ὅπως τὸ πρόβλημα τῆς Ἑλλάδος δὲν εἶναι τόσο οἱ «ἀπὸ ἔξω» συνωμοσίες τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, ὅσο οἱ «ἀπὸ μέσα» συνωμοσίες τῶν πάσης φύσεως συνθηκολόγων, οἰκουμενιστῶν καὶ μειοδοτῶν ἀλλὰ καὶ ἡ διάχυτη ἔλλειψη αὐτοσυνειδησίας καὶ ἡ πνευματικὴ ἀδιαφορία γιὰ τὶς πηγὲς καὶ ρίζες τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Παραδόσεως.



ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΗΝΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

___________________


Ὁ Ρωμαιοκαθολικισμός ἀποτελεῖ δεινή ἐκτροπή ἐκ τοῦ Χριστιανισμοῦ ὁ ὁποῖος ἀπομείωσε πλήρως τό Εὐαγγελικό μήνυμα, ἠμαύρωσε εἰς τήν Δύσιν τήν Χριστιανική ἀποκάλυψη καί καταξίωσε στυγνούς ἐγκληματίας κατεγνωσμένους ὑπό τῆς διεθνοῦς κοινότητος ὡς δῆθεν «ἁγίους» ὡς ἐπισυνέβη προσφάτως μέ τόν εἰδεχθῆ καί δι’ ἐγκλήματα γενοκτονίας καταδικασμένον Ἀλουΐσιον Στέπινατς, Ρωμαιοκαθολικόν Ἀρχιεπίσκοπον τοῦ Ζάγκρεμπ τῆς Κροατίας ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε ἠθικός αὐτουργός γιά τήν φρικώδη δολοφονία 800.000 Σέρβων ὀρθοδόξων κατά τόν Β΄ παγκόσμιον πόλεμον ὑπό τῶν Κροατῶν Οὐστάσι καί τοῦ ἡγέτου των Ἄντε Πάβελιτς, τόν ὁποῖον διεπόρθμευσε μέσῳ Βατικανοῦ εἰς τήν Λατινικήν Ἀμερικήν διά νά μείνη ἀτιμώρητος διά τά ἐγκλήματά του.


Προσφάτως δέ βοᾶ ἡ οἰκουμένη διά τά χιλιάδες θύματα παιδεραστίας ἀνά τόν κόσμο πού κακοποιήθησαν ἀπό τούς Ρωμαιοκαθολικούς ἱερεῖς μέ τήν ἀποσιώπησι καί τήν συγκάληψι τοῦ ἐκπεσόντος Βατικανοῦ καί τῶν ἀνυποστάτων κανονικῶς ἡγετῶν του ἐν οἷς καί ὁ πρότριτα «ἁγιοποιηθείς» Ἰωάννης Παύλος ὁ Β΄.


Μόνον εἰς τήν Ὀλλανδίαν ἀνεξάρτητος ἐπιτροπή τῆς Ὀλλανδικῆς Βουλῆς ἀπεκάλυψε ὅτι 34.000 ἀγόρια καί κορίτσια κακοποιήθησαν ἀπό Ρωμαιοκαθολικούς ἱερεῖς τίς τελευταῖες ἕξ δεκαετίες.


Παρέλκει νά ἀναφέρωμεν τήν διακομματική καταδίκη γιά τό θέμα αὐτό τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς ἡγεσίας ἀπό τό Κοινοβούλιο τῆς Ἰρλανδίας.


*Απόσπασμα της μύνησης που υπέβαλε ο Σεβασμιότατος Πειραιώς κατά των Παπικών για την προσηλυτιστική τους δράση.

ΠΑΠΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΕΣ


ΑΣ ΣΠΕΥΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΟΥΜΕ ΤΗ "ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ"!!!



"Ο Πολωνός παπικός “κληρικός” R. Kaca, στην προσωπική του σελίδα στο facebook, ανάρτησε φωτογραφίες από διάφορες “Λειτουργίες” που τελεί ο ίδιος ντυμένος λουλούδι", αναφέρει το ιστολόγιο Ακτίνες.

ΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ


ΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Οι εργαζόμενοι στο Ραδιοσταθμό της Εκκλησίας επανέρχονται και ζητούν συνδικαλιστικά τα δικαιώματά τους. Οσα λένε με το ψήφισμά τους εκφράζουν την αγωνία τους να μη βρεθούν στο δρόμο και οι ίδιοι και οικογένειές τους εν μέσω της σημερινής πρωτοφανούς κρίσης.

Ποιος λογικός άνθρωπος αδυνατεί να αντιληφθεί την κρισιμότητα του θέματος και να μην νιώσει συμπάθεια για την αγωνία των εργαζομένων στον Ραδιοσταθμό της Εκκλησίας;

ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ
_______________

Δεν μας παραξενεύει λοιπόν επειδή οι υπάλληλοι του Ραδιοσταθμού της Εκκλησίας βλέπουν το θέμα συνδικαλιστικά, αλλά με κανένα τρόπο το θέμα της λειτουργίας του Ραδιοσταθμού δεν είναι δυνατόν να εγκλωβιστεί σε συνδικαλιστικά πλαίσια.

Δεν στεκόμαστε ούτε στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των υπαλλήλων του Ραδιοσταθμού, ούτε στο πολύ χαμηλό ποσοστό της ακροαματικότητάς του.

ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ;
_____________

Αλλο μας απασχολεί. Αυτή η ίδια η σκοπιμότητα της ύπαρξής του.

Τίμια και παστρικά πράγματα. Αν ο Ραδιοσταθμός της Εκκλησίας συνεχίσει τη λειτουργία του όπως λειτουργεί επί Αρχιεπισκοπίας Ιερωνύμου τότε δεν έχει απολύτως κανένα λόγο να συνεχίσει να λειτουργεί.

Οι υπάλληλοι του Ραδιοσταθμού δεν πρέπει να πεταχτούν στο δρόμο. Μπορούν κάλλιστα να απορροφηθούν από άλλους οργανισμούς της Εκκλησίας ή ραδιοσταθμούς Μητροπόλεων.

Αλλά Ραδιοσταθμός με το στίγμα του κ. Κατσιάρα και των υπόλοιπων Νεορθόδοξων που τον κατευθύνουν σήμερα όχι μόνον δεν χρειάζεται να λειτουργεί αλλά και είναι πρόξενος μεγάλης ζημίας.


ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕ ΑΛΛΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
__________

Αποψή μας είναι να συνεχίσει ο Ραδιοσταθμός της Εκκλησίας αλλά απαραιτήτως με άλλη διεύθυνση.

Αν ανατεθεί η λειτουργία του σε χέρια ορθόδοξα τότε και με οικονομική ζημιά να λειτουργεί ο Ραδιοσταθμός ωφέλεια θα παρέχει.

Αντίθετα το γε νυν έχον είναι ανεπίτρεπτο να συνεχίσει τη λειτουργία του ακόμη και αν τυχόν θα είχε οικονομικό πλεόνασμα.

ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ
______________

Η Σύνοδος πρέπει να αναλάβει στα χέρια της το θέμα και να αγνοήσει τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

Ας βολιδοσκοπηθεί ο π. Γεώργιος Μεταλληνός αν ενδιαφέρεται, ή αν ο σεβαστός μας Γέροντας αποποιηθεί την πρόταση τότε η Σύνοδος ας απευθυνθεί στον κ. Χολέβα ή στον κ. Νατσιό ή σε κάποιον άλλο που έχει φόβο Θεού και ορθόδοξο φρόνημα.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ
================

Οι τριάντα τρεις εργαζόμενοι στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος απευθύνουμε έκκληση στη Διοίκηση της Εκκλησίας να αποσύρει τη μεθόδευση για δραματική μεταβολή των εργασιακών συνθηκών, που αιφνιδιαστικά μας ανακοινώθηκε.

Παραμονές Χριστουγέννων ενημερωθήκαμε, από τους αρμόδιους της Ιεράς Συνόδου και του Ραδιοφωνικού Σταθμού, ότι πρέπει να υποβάλλουμε εγγράφως την παραίτησή μας και να υπογράψουμε νέα δυσμενή σύμβαση ως απλοί υπάλληλοι, απεμπολώντας τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα ως δημοσιογράφοι, τεχνικοί και διοικητικοί υπάλληλοι ραδιοφωνίας. Επιπλέον οι νέες ατομικές συμβάσεις που προτείνονται θα επιφέρουν δραματικές και πρωτοφανείς περικοπές των εισοδημάτων μας, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Καταγγέλουμε ότι μας ζητήθηκε εκβιαστικά να υπογράψουμε άμεσα, διαφορετικά θα απολυθούμε.

Θεωρούμε απάνθρωπο να υπάρχει τέτοια αντιμετώπιση σε κάθε εργαζόμενο, πόσο μάλλον όταν τέτοιες μέθοδοι ακολουθούνται από τη Διοίκηση της Εκκλησίας, που θα έπρεπε να προσεγγίζει με αγάπη, κατανόηση και πνεύμα συνεργασίας τους ανθρώπους της.

Επιπλέον διαμαρτυρόμαστε έντονα διότι τορπιλίστηκε η διαδικασία του διαλόγου, η οποία είχε ξεκινήσει μέσω των εκπροσώπων μας. Ελπίζουμε, μετά την άρση των απαράδεκτων μεθοδεύσεων, αυτός ο διάλογος να συνεχιστεί.

Μετά τη Συνέλευση των εργαζομένων του Ραδιοφωνικού Σταθμού, της 21ης Δεκεμβρίου 2011, δηλώνουμε ότι:

1) Είμαστε επαγγελματίες και δεν δεχόμαστε καμία εργασιακή υποβάθμιση.

2) Πληρωνόμαστε αποκλειστικά με βάση τα όσα προβλέπουν οι Συλλογικές μας Συμβάσεις και οι νόμοι του κράτους και κανείς δεν υπεραμείβεται, όπως σκοπίμως διαδίδεται.

3) Ζητούμε ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Εκκλησίας όχι μόνο να μην κλείσει, αλλά να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί και είμαστε διατεθειμένοι να εργαστούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως άλλωστε κάνουμε από την ίδρυσή του.

4) Απορρίπτουμε κάθε εκβιαστική μεθόθευση που υποβαθμίζει το Ραδιόφωνο της Εκκλησίας και βυθίζει στα τάρταρα τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα.

5) Είμαστε αποφασισμένοι να προασπίσουμε τα δικαιώματά μας με κάθε τρόπο, συντονισμένοι με τις επαγγελματικές μας Ενώσεις (ΕΣΗΕΑ, ΕΤΕΡ και ΕΠΗΕΑ).

Μετά από εικοσιδύο χρόνια ιστορίας και στην κρίσιμη περίοδο που περνάει η χώρα, θεωρούμε αναγκαίο ο 89,5, η «άλλη φωνή στα FM», να συνεχίσει να φθάνει σε κάθε σπίτι.


ΠΗΓΗ:
Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”