Wednesday, September 28, 2011

ΘΑΡΡΑΛΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ


ΘΑΡΡΑΛΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Σοβαρές καταγγελίες για εκκοσμίκευση της Εκκλησίας έγιναν κατά τις εργασίες της Γ΄ Περιφέρειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής.

Είναι άξιοι των πιο θερμών μας συγχαρητηρίων όσοι πρωτοστάτησαν, αλλά και όσοι υπέγραψαν, για να διαβιβαστούν στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο οι προτάσεις.

ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ
________

Στις προτάσεις τους τονίσθηκε η ανάγκη να τηρούνται απαρέγκλιτα οι διατάξεις της νηστείας, να υπάρχει ομοιόμορφη τέλεση των ακολουθιών, να αποφεύγεται κάθε επίδειξη κοσμικού πνεύματος, που αλλοιώνει το σεβασμό των πιστών προς τα μυστήρια της Εκκλησίας και εκθέτει τους λειτουργούς οι οποίοι κάνουν αβαρίες με την κατηγορία ότι κινούνται από ιδιοτελή οικονομικά ελατήρια.

ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ
__________

Μίλησαν για την ανάγκη να παραμείνει το μάθημα των θρησκευτικών στην παιδεία ως μέρος της κατήχησης των μαθητών. Μια υπόδειξη που αναφέρεται στον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος πρωτοστάτησε για να παραδώσει στα νύχια του στενού συνεργάτη του κ. Γιαγκάτζογλου και των “ΚΑΙΡΟΣ”κόπων το μάθημα των θρησκευτικών.

ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
_________

Μίλησαν για την ανάγκη να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των ποιμαντικών θεμάτων. Δεν είναι δυνατόν, τόνισαν, να υπάρχουν επιεικείς και αυστηροί πνευματικοί. Η αρρώστια είναι η ίδια και η θεραπεία της γίνεται με την ίδια θεραπευτική αγωγή.

ΑΛΛΟ “ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ” ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ
__________

Ολοι ζούμε την πραγματικότητα ότι κάτω από το πρόσχημα της δήθεν διάκρισης ορισμένοι πνευματικοί δίνουν άκρως αντιευαγγελική κατεύθυνση για πολλά θέματα που έχουν σχέση με τις σαρκικές αμαρτίες.

Να διευκρινίσουμε εδώ ότι άλλο είναι ο θεσμός της “οικονομίας” , ο οποίος εξ ορισμού βρίσκεται και πρέπει να βρίσκεται στα χέρια των πνευματικών και άλλο η “διόρθωση” του Ευαγγελίου.

Αν λ.χ. ένας νέος πάει στον πνευματικό και του πει ότι πέφτει στο αμάρτημα του αυνανισμού είναι στην απόλυτη διάκριση του πνευματικού να του πει αν πρέπει να κοινωνήσει σε λίγες μέρες, σε ορισμένες βδομάδες ή σε σαράντα μέρες όπως ορίζουν οι Κανόνες. Ουδείς διαμφισβητεί το δικαίωμα των πνευματικών να χειριστούν κατά περίπτωση και ανάλογα με τη μετάνοια των εξομολογουμένων το είδος του επιτιμίου που βάζουν για ορισμένες αμαρτίες.

Η οικονομία όμως αφορά τη διορθωτική πορεία του εξομολογούμενου από τον πνευματικό του. Οχι την αλλαγή του νόμου του Θεού.!!! Ο πνευματικός έχει και πρέπει να έχει το θεσμό της “οικονομίας” στα χέρια του, αλλά ΔΕΝ μπορεί να πει ότι ο αυνανισμός, η πορνεία, η αρσενοκοιτία ή οποιάδηποτε άλλη σαρκική αμαρτία δεν είναι αμαρτία, αλλά οδός θεώσεως!!!. Διότι τότε δεν εφαρμόζει την αρχή της οικονομίας αλλά της παρανομίας. Κάνει δικούς του νόμους που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το νόμο του Θεού!

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΡΑΓΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ
_________

Οι κληρικοί επίσης είχαν το θάρρος να υποδείξουν στον Αρχιεπίσκοπο ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι ουραγός των πολιτικών αλλά πρέπει να πρωτοστατεί και να δείχνει το δρόμο. Δεν μπορεί να παρακολουθεί αθέατος παρατηρητής το γκρέμισμα των πάντων.

Η υπόδειξη της πρότασης των ιερέων απευθύνεται σαφέστατα προς το Μακαριότατο, στον οποίο υποδεικνύει να μην παρακολουθεί με ένοχη αδράνεια ή με συνωμοτικό πνεύμα τους άθεους κυβερνώντες να γκρεμίζουν με αντιχριστιανικούς νόμους την πατρίδα μας.

Ο ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
___________

Τέλος οι καλοί κληρικοί στις προτάσεις τους προς τον Αρχιεπίσκοπο δεν παρέλειψαν να υποδείξουν τα μαύρα χάλια του ραδιοσταθμού της Εκκλησίας που είναι ένα κακέκτυπο των κοσμικών ραδιοφωνικών σταθμών που σκανδαλίζει αντί να ωφελεί τους πιστούς. Η υπόδειξη αυτή αναφέρεται στον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο αφού ο ίδιος διόρισε τους υπεύθυνους του Ραδιοσταθμού.

Η ΠΑΡΡΗΣΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
________

Χρειαζόταν πολλή παρρησία - την οποία ειλικρινά επαινούμε - εκ μέρους των ιερέων για να κάνουν αυτές τις υποδείξεις επειδή ο πραγματικός αποδέκτης τους είναι ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Και η άμεση αντίδραση του Μακαριότατου; Στραγγάλισε εν τη γενέσει τους τις εισηγήσεις.

Ποιος άνθρωπος στοιχειώδους σοβαρότητας ή εντιμότητας θα ανέμενε κάτι καλύτερο από τον διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;

Μόνον ασυγχώρητα αφελείς ή άνθρωποι με ταπεινά ελατήρια.!
Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΟΛΑΙΚΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ
=======

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Κληρικολαϊκή Σύναξη της Περιφερείας μας (Γ΄Αρχιεπισκοπική) στον Ι. Ναό μας την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011, στις 7 το απόγευμα.
Την σύναξή μας τίμησαν ο Θεοφιλέστατος Ναζιανζού κ. Θεοδώρητος, ο Υπεύθυνος της Περιφερείας, πανοσιολογιώτατος Αρχιερατικός Επίτροπος της Γ΄ Περιφερείας Αρχιμ. Σεραφείμ Ρίβιος, πολλοί Ιερείς, Επίτροποι των Ι. Ναών της Περιφερείας, Συνεργάτες του Ποιμαντικού έργου και Λαϊκοί Ενορίτες.
Στη σύναξη αυτή τονίσθηκαν όχι μόνο τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τις ενορίες, αλλά και προβλήματα που ταλανίζουν όλη την Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Μέσα από τις Εισηγήσεις του Θεοφιλεστάτου, του Πανοσιολογιωτάτου και του π. Βασιλείου Βολουδάκη, την συζήτηση και τον διάλογο Κλήρου και Λαού συνελέγησαν προτάσεις, οι οποίες καταγράφονται κατωτέρω για να τεθούν υπόψη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερωνύμου.
1. Είναι απόλυτη ανάγκη να έχη η Εκκλησία ενιαία έκφραση και να αντιμετωπίζη τα αφορώντα στη Θ. Λατρεία και στην εν γένει Ποιμαντική Της χωρίς να επιτρέπη διαφοροποιήσεις Κληρικών σε θέματα που η Θεολογία και η Ιερά Παράδοση έχουν κατηγορηματικά αποφανθεί.
Δεν είναι δυνατόν να διακρίνονται οι Κληρικοί σε αυστηρούς και επιεικείς, όπως είναι αδιανόητο να χαρακτηρίζονται οι γιατροί ελαστικοί ή αυστηροί!
2. Η θεραπευτική της Εκκλησίας μας είναι μια και όχι πολλές. Οι Κληρικοί, λοιπόν, ή είναι σωστοί ή είναι άσχετοι με την αποστολή τους. Αυτό, με γνώμονα την Αλήθεια της Εκκλησίας και όχι του κάθε Κληρικού ή Επισκόπου.
3. Το Πρόγραμμα των Θ. Λειτουργιών πρέπει να τηρήται από όλους τους Ναούς και να εποπτεύεται από την Ι. Αρχιεπισκοπή.
4. Τα Ι. Μυστήρια ως αγιαστικά αλλά και διδακτικά της Πίστεως πρέπει να οικοδομούν τους πιστούς με τον τρόπο της τελέσεώς τους και όχι να μετατρέπονται οι Ι. Ναοί σε θέατρα, και “πασαρέλες”. Δεν είναι δυνατον να συνεχισθή το οικτρό θέαμα Ναών κατά την ώρα του Μυστηρίου να θυμίζουν κοσμικό Κέντρο ή παιδικό Πάρτυ με μπαλλόνια και Μίκυ Μάους ακόμη και στην Ιερά Κολυμβήθρα, η οποία είναι ιερό σκεύος, όπως είναι και το Άγιο Ποτήριο!
5. Ο χρόνος τελέσεως των Μυστηρίων πρέπει να είναι ίδιος σε όλους τους Ναούς. Όχι να διαρκή μισή ώρα, είκοσι λεπτά ή και ένα τέταρτο!
6. Πρέπει να παύση με απόλυτο τρόπο η τέλεση Γάμων και Βαπτίσεων Τετάρτες ή Παρασκευές, όπου η Εκκλησία μας ορίζει απόλυτη και αυστηρά Νηστεία. Κάποτε πρέπει να αρχίσουμε την ουσιαστική Κατήχηση του λαού μας και όχι να συμμορφωνόμεθα με τα προγράμματα των Εστιατορίων και των τόπων που γίνονται τα ξεφαντώματα μετά το Μυστήριο. Οι πιστοί μας σκανδαλίζονται – και δικαίως – αφού βλέπουν στην πράξη να αδιαφορούν οι Ιερείς για την τήρηση της Νηστείας, αλλά και για το ασεβές ήθος που διδάσκονται οι άνθρωποι. Είναι πολύ φυσικό να συμπεράνουν οι πιστοί ότι αυτή η τακτική των Εφημερίων οφείλεται στο ότι αποσκοπούν μόνο και μόνο στην είσπραξη των “τυχηρών” και σε τίποτε άλλο, εφαρμόζοντες το εμπορικό σύνθημα: «Ό,τι θέλει ο πελάτης»!
7. Άλλο μεγάλο καρκίνωμα, ανοχής αήθους ήθους είναι η αμφίεση των γυναικών στά ιερά Μυστήρια, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες. Καί εδώ πρέπει να ληφθή Απόφαση από σύμπασα την Ιεραρχία. Είναι αδιανόητο να μη εισέρχονται στη Βουλή χωρίς σακκάκι οι βουλευταί, λόγω της σοβαρότητος της αποστολής του βουλευτού και να εισέρχονται στον Ναόν του Θεού οι γυναίκες με τα ενδύματα του...ύπνου ή της παραλίας!
8. Τα Κατηχητικά πρέπει να γίνουν ουσιαστικά. Να διδάσκονται οι νέοι την αρχαία ελληνική γλώσσα και την ιστορία, που είναι απαραίτητα για την εμβάθυνση στη Θεολογία και στην απόκτηση βιωματικής Πίστεως. Νά διδαχθούν οι νέοι από τα λάθη του παρελθόντος αλλά και από τα κατορθώματα και τους άθλους των Πατέρων μας, αγίων και ηρώων. Να εκπαιδευθούν στο πως κυβερνάται ένα Κράτος, σύμφωνα με τις Παραδόσεις της Πίστεως και του Γένους μας, ώστε να αναδειχθούν οι μελλοντικοί Κυβερνήτες, όχι με τα πρότυπα που επικρατούν σήμερα αλλά με πρότυπα ήθους, τιμιότητος, αυταπαρνήσεως και αυτοθυσίας.
9. Η Εκκλησία πρέπει να έχη λόγο ηγέτου και όχι πιστού ακολούθου των πολιτικών. Ο Μέγας Φώτιος έγραψε το βιβλίο «Ο Ηγεμών» σκιαγραφώντας τον αληθινό ηγέτη, για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο λαός μας δεν πρέπει να αφεθή στους Κυβερνήτες για να τον διαπαιδαγωγήσουν αλλά η Εκκλησία με το ήθος και το κύρος Της να διαπαιδαγωγή και Άρχοντας και αρχομένους.
10. Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αντιμετωπισθή σοβαρά και σθεναρά από την Ιεραρχία μας. Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, το μάθημα θα καταργηθή. Έχει γίνει συνείδηση στον λαό μας ότι όποιος βαπτίζεται δεν λαμβάνει απλώς ένα όνομα αλλά έχει χρέος να Κατηχηθή σ’ αυτό που βαπτίσθηκε;
11. Λαμβάνουμε συνεχώς αρνητικά μηνύματα και σχόλια για τον Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο πολύς λαός έχει στραφεί στην Πειραϊκή Εκκλησία γιατί οικοδομείται πνευματικά και ενημερώνεται. Ο Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι ένα κακέκτυπο κοσμικού Σταθμού, χωρίς ζεστασιά και πνευματικότητα αλλά με ξύλινον και επιτηδευμένον λόγον.


ΠΗΓΗ:

Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Ρομφαία"

No comments:

Post a Comment