Saturday, April 30, 2011

ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΩΝ











ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΩΝ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Κατανοούμε τη δυσκολία των “Αποτειχιστών” (τουτέστιν των ήδη αποτειχισμένων αλλά και των επίδοξων αποτειχισμένων), όταν γίνεται αναφορά στο οφθαλμοφανές και αυταπόδεικτο γεγονός του οριστικού - στο προβλεπτό μέλλον - ναυάγιου του θεολογικού διαλόγου Ορθοδόξων και Παπικών.


Το ναυάγιο των διαλόγων είναι τόσο οφθαλμοφανές όσο και η παρουσία ελέφαντα σε δωμάτιο. Μόνον οι εκ γενετής τυφλοί της παραβολής δεν μπορούν να τον διακρίνουν.


Αν και, όπως μας διδάσκει ο Αγιος Γρηγόριος Νύσσης, οι αιρετικοί και οι σχισματικοί είναι πιο τυφλοί και από τους αόμματους.


Γι’ αυτό, και όταν γίνεται αναφορά στην πλήρη αποτυχία του διαλόγου Ορθοδόξων και Παπικών, οι Αποτειχιστές νιώθουν - και δικαίως - ότι το έδαφος χάνεται κυριολεκτικά κάτω από τα πόδια τους.


Πώς να δικαιολογηθεί η Αποτείχιση όταν οι διάλογοι φούνταραν στα βαθιά και δεν φαίνεται ούτε στο μακρυνό ορίζοντα ναυαγοσωστικό να περισυλλέξει το ναυάγιό τους;


Ετσι τώρα διερωτούνται με τον ποιητή; "Και τώρα; Τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους;" Τουτέστιν χωρίς ελπίδα προοπτικής προόδου στους διαλόγους; Η επιτυχία των διαλόγων “ήταν μια κάποια λύσις”.


Ενώ τώρα; Ολοι είναι φυσικό να τους ρωτούν: Για όνομα του Θεού! Τι τις θέλετε τις αποτειχίσεις - και μάλιστα σε αυτή τη χρονική στιγμή - που “ήχος βαρύς ακούγεται” του επιθανάτιου ρόγχου των διαλόγων;


Δεν θα έπρεπε αυτό να οδηγήσει τους Αποτειχιστές σε μετάνοια; Δεν θα έπρεπε να νύξει το εκκλησιαστικό τους φρόνημα; Δεν συνειδητοποιούν ότι προσφέρουν άλλοθι στους Οικουμενιστές; Δεν κατανοούν ότι με την Αποτείχιση διακαναλώνουν τον υδάτινο όγκο του Δούναβη, του Ρήνου και των παραποτάμων τους στο μύλο των Οικουμενιστών;


Ασφαλώς και το κατανοούν!

Αλλά ποιος είπε ότι το εκκλησιαστικό φρόνημα νικά πάντοτε τις προσωπικές πικρίες; Οχι πάντως όποιος με το άκρο του δακτύλου του ήψατο την Εκκλησιαστική Ιστορία.


Ας μου επιτραπεί να το λέγω αυτό με πολλή πικρία επειδή μόλις ολοκλήρωσα την ανάγνωση της τρίτομης Ιστορίας του Βυζαντινού κράτους του Οστρογκόρσκυ.

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ - ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

========


Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Τα ίχνη του Θεού, Από τον Προτεσταντισμό στην Ορθοδοξία, Αθήνα 2011, σσ. 133.


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Η απολογητική είναι το πάθος - ευλογημένο πάθος - του Αρχιμ. Ιωάννη Κωστώφ. Για δεκαετίες τώρα αποδελτιώνει τεράστιο υλικό σε κάθε τομέα της απολογητικής.


Αυτή τη φορά στρέφει το ενδιαφέρον του στην επιστροφή αιρετικών ή αλλόθρησκων στην Ορθοδοξία. Στο συγκεκριμένο βιβλίο - το πρώτο της σειράς “Μεταστροφές”- ο καλός συγγραφέας αναφέρεται στη μεταστροφή Προτεσταντών. Διευκρινίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε για μεταστροφή - όχι επιστροφή - στην Ορθοδοξία. Δηλαδή όχι για Προτεστάντες που γεννήθηκαν Ορθόδοξοι και απεστάτησαν από την αληθινή πίστη και ακολούθως επανήλθαν στην Ορθοδοξία, αλλά για ανθρώπους που γεννήθηκαν στην προτεσταντική πλάνη και επανήλθαν στην Ορθοδοξία την αιώνια πνευματική πατρίδα κάθε ανθρώπινης ψυχής. Γι’ αυτό και - πολύ ορθά- ο π. Ιωάννης προκρίνει τον όρο μεταστροφές και όχι επιστροφές στην Ορθοδοξία.


Το βιβλίο αναφέρεται σε διάφορες περιπτώσεις ανθρώπων, οι οποίοι γνώρισαν την αλήθεια ξεκινώντας ως Προτεστάντες, ως μέλη αιρετικών παραφυάδων στην Ελλάδα, στην Αφρική, στη Ρωσία, στην Κορέα, στην Ινδία. Ορισμένοι από αυτούς πριν καταλήξουν στην Εκκλησία θήτευσαν στο Βουδισμό, στον Ινδουισμό, κτλ. αλλά τελικά ο καλός Θεός τους οδήγησε στην Ορθοδοξία.


Θα σταθούμε για λίγο στην περίπτωση του μοναχού Αβελ, ο οποίος ανήκει στη συνοδεία του π. Ιωάννη και του οποίου η μεταστροφή στην Ορθοδοξία περιγράφεται με λεπτομέρειες σε όλα της τα στάδια. Ξεκίνησε από μια ακραία προτεσταντική αίρεση, στην οποία ανήκε η οικογένειά του, και σήμερα με τη χάρη του Θεού είναι μοναχός της συνοδείας του π. Ιωάννη.


Με συγκίνησε ιδιαίτερα η περίπτωσή του ως εναγώνια προσπάθεια ανεύρεσης της αλήθειας, αλλά και με γοήτευσε το γνήσιο ποιητικό τάλαντο της ευαίθητης καρδίας του, που μας χάρισε στίχους όπως το ποίημα


Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ

=======

Ο Χριστός ανελήφθη

και οι ανά τους

αιώνες μαθητές Του

κοιτάζουν τα πουλιά

που πετούν σε

σχήμα Σταυρού

μεσ’ τον ουρανό της καρδιάς τους...


Η Βασιλεία του Θεού

μέσα μας...!




Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


















Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Σε εκτενές υπόμνημά του προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, εν όψει της σημερινής Ημερίδας για το μάθημα των θρησκευτικών, ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης, απέδειξε - για μια ακόμη φορά - ότι είναι ο ηγέτης και ο θεωρητικός της φιλελεύθερης ακαδημαικής θεολογικής σκέψης.

Το υπόμνημα αυτό μας λέγει καταρχήν

1.) Τι θέλει ο κ. Βασιλειάδης να συμβεί με το μάθημα των θρησκευτικών: Να καταστεί συγκρητιστικό, πολυπολιτισμικό, κοινωνικό και θρησκειολογικό.

2.) Στη συνέχεια μας λέγει τι ΔΕΝ θέλει να κάνουμε όσοι υποστηρίζουμε τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών:
α.) Να προβάλλουμε την Ορθοδοξία ως τη μόνη ελπίδα του κόσμου και τον Χριστό ως τον μόνον αληθινό Θεό,
β.) Να μην εμμείνουμε στη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ορθόδοξη χριστιανική θρησκευτική παιδεία στους μαθητές.

3.) Ετσι μας βοηθά να καταλάβουμε - έστω και αν δεν είναι αυτή η πρόθεσή του - τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρηθεί το μάθημα των θρησκευτικών υποχρεωτικό και ορθόδοξο.

Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ - ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ
______________

Η Αχίλλειος πτέρνα της ενορχηστρωμένης προσπάθειας της ομάδας Γιαγκάτζογλου - Βασιλειάδη - Καιροσκόπων - Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για να στραπατσάρουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι το Σύνταγμα.

Οι συνωμότες κατά του ορθόδοξου και υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών έχουν εξασφαλισμένα τα νώτα τους αναφορικά με τη στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Τον έχουν δεδομένο. Ξέρουν ότι είναι σε θέση να ανατρέψει ή να αμβλύνει κάθε προσπάθεια της Ιεραρχίας να στηρίξει το μάθημα των θρησκευτικών.

Αυτό, λοιπόν, που πραγματικά φοβούνται είναι το Σύνταγμα που προβλέπει την υποχρεωτική και ορθόδοξη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών.

Αφού λοιπόν μας αποτρέπει να προσπαθήσουμε να κατοχυρώσουμε νομικά το αίτημα για να παραμείνουν τα θρησκευτικά υποχρεωτικό μάθημα διδασκαλίας γνωρίζουμε ότι εκεί ακριβώς πρέπει να στηρίξουμε την όλη μας προσπάθεια.

ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
____________

Παράλληλα πρέπει να ασκήσουμε κάθε μορφής πίεση προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τον Μαικήνα του “κακού δαίμονα” του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρο Γιαγκάτζογλου.

Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Ο θεολογικός κόσμος έπρεπε από καιρό να είχε αποδοκιμάσει έντονα τον Αρχιεπίσκοπο και να τον κάνει να νιώσει την αποστροφή των θεολόγων προς το πρόσωπό του. Το ίδιο έπρεπε να είχαν κάνει οι σύλλογοι γονέων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να χάσουμε την ελπίδα μας. Δεν είναι καθόλου αργά να εγκαταλείψουμε τη στάση του “κατηχητόπουλου”, που έδωσε στον Αρχιεπίσκοπο και όσους συνωμοτούν μαζί του, την άνεση χρόνου να κινηθούν χωρίς ουσιαστικά προσκόμματα. Επιβάλλεται να ασκηθεί - με κάθε τρόπο - πίεση σε βάρος του για να αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να αναδιπλωθεί.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
________

Αλλά το κύριό μας όπλο είναι η απειλή προσφυγής στη δικαιοσύνη για να μη βρεθούμε τυχόν μπροστά σε τετελεσμένα. Σε περίπτωση που τα τετελεσμένα εδραιωθούν πρέπει να είμαστε έτοιμοι - χωρίς τον παραμικρό δισταγμό και χωρίς καμιά χρονοτριβή - να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για να ανατρέψουμε τα όποια τετελεσμένα δημιουργήσουν οι συνωμότες.

ΓΝΗΣΙΟ ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗΣ “ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ” ΣΧΟΛΗΣ
____________

Ο κ. Βασιλειάδης λέγει πολλά στο άρθρο του αναφορικά με την “προνεωτερικότητα”, τη “νεωτερικότητα”, τη “μετανεωτερικότητα” καθώς επίσης για το ρόλο της θρησκείας και της Εκκλησίας στον κόσμο.

Με τις θέσεις του αυτές δείχνει βασικά:
1.) Πόσο ξένος είναι προς την ορθόδοξη σκέψη και παράδοση. Ο προβληματισμός του είναι δάνειο από τη σύγχρονη προτεσταντική φιλελεύθερη (“liberal”) θεολογία.
2.) Φανερώνει το συγκρητιστικό χαρακτήρα της σκέψης του ιδαιτέρως με την αναφορά του στις λεγόμενες “μονοθειστικές θρησκείες”, οι οποίες δήθεν πιστεύουν στον ίδιο Θεό. Λες και οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι δέχονται το Χριστό ως Θεό ή εμείς αρνηθήκαμε τον Χριστό ως Θεό και Σωτήρα μας.
3.) Θεωρεί τη “μετανεωτερικότητα” ως φερέγγυο σύμμαχο κατά του θετικισμού, λες και η ορθόδοξη συνείδηση μπορεί να αναπαυθεί επειδή εκτός από τη θρησκεία η μετανεωτερική σκέψη γκρέμισε και το κύρος της επιστήμης.

Ποια σημασία έχει άραγε, ποιο είδωλο γκρεμίζεται και ποιο μπαίνει στη θέση του, αφού το μόνο που μετρά είναι ο άνθρωπος να δεχτεί το Χριστό ως τον ΜΟΝΟΝ αληθινό Θεό και να εγκεντρισθεί στην Εκκλησία Του το Σώμα Του τη ΜΟΝΗ Κιβωτό της σωτηρίας και ακαταίσχυντη ελπίδα του ανθρωπίνου γένους.

Παρότι είναι Βιβλικός θεολόγος αγνοεί προκλητικά ότι “Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ' ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν.” (Ματθ. κη΄, 18-20).

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του κ. Χάρη Ανδρεόπουλου
========

Υπέρ της αναγκαιότητας να ξεπερασθεί η διαλεκτική αντίθεση μεταξύ του κατηχητικού και γνωσιολογικού χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος τάσσεται ο καθηγητής του τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κ. Πέτρος Βασιλειάδης, τονίζοντας ότι αυτό που πρωτίστως έχει σημασία είναι η αντίληψη του τρόπου με τον οποίο ένα πιστός ορθόδοξος θεολόγος οφείλει να καταθέτει τη μαρτυρία του στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

Σε κείμενο - υπόμνημα που διεβίβασε στον Αρχιεπίσκοπο εν όψει της σημερινής (30/04/2011) σύσκεψης που συγκάλεσε η ΔΙΣ για το θρησκευτικό μάθημα, ο κ. Βασιλειάδης, τονίζει ότι η θρησκευτική εκπαίδευση δεν μπορεί να ενεργεί ως βραχίονας παρωχημένων θεολογικών αντιλήψεων, ούτε ακόμη να υποκαθιστά ή και να νομιμοποιεί την θεσμική έκφραση της Εκκλησίας, αλλά να αντιμετωπίζει κριτικά τους θεσμούς του κόσμου τούτου και προφητικά να καταγγέλλει τις άδικες δομές του. Αναφορικά με το περιεχόμενο θρησκευτικού μαθήματος, ο κ. Βασιλειάδης, αφού υπογραμμίζει ευθύς εξ αρχής ότι είναι αντίθετος με τις γνωστές - και εν πολλοίς αντιτιθέμενες - απόψεις περί ομολογιακού ή γνωσιολογικού χαρακτήρα, είπε ότι ευρίσκεται πλησιέστερα σε μια τρίτη άποψη, αυτή που υποστηρίζει τον αναπροσανατολισμό του μαθήματος σε μια νέα θεμελίωση με «βιβλικό» χαρακτήρα, έχοντας ως βάση της διδασκαλίας την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.

ΠΗΓΗ:

Θεολογικός Σύνδεσμος της Λάρισσας

Friday, April 29, 2011

ΕΝΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΔΙΑΣΧΙΖΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ


ΕΝΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΔΙΑΣΧΙΖΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ

=========

ΕΡΩΤΗΜΑ: Γιατί διέσχισε τὸ δρόμο;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

ΠΛΑΤΩΝ: Γιὰ τὸ καλό του. Στὴν ἄλλη πλευρὰ τοῦ δρόμου βρίσκεται ἡ ἀλήθεια.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Εἶναι στὴν φύση τοῦ κοτόπουλου νὰ διασχίζει τοὺς δρόμους.

ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ: Κι ὅμως τὸν διέσχισε

ΜΑΚΙΑΒΕΛΙ: Ὁ σκοπός, νὰ περάσει τὸ κοτόπουλο τὸ δρόμο, ἁγιάζει τὰ μέσα -ὅποια κι ἂν εἶναι αὐτά.

ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ: Ἦταν ἱστορικὰ ἀναπόφευκτο.

ΔΑΡΒΙΝΟΣ: Τὰ κοτόπουλα στὸ πέρασμα τῶν αἰώνων ἐπελέγησαν ἀπὸ τὴν φύση μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ εἶναι σήμερα γενετικῶς ἱκανὰ νὰ διασχίζουν δρόμους.

ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΙΝΤ: Τὸ γεγονὸς ὅτι ἀσχολεῖστε μὲ τὸ ἐὰν τὸ κοτόπουλο διέσχισε τὸ δρόμο ἀποδεικνύει ὅτι διακατέχεστε ἀπὸ σύνδρομα ἀνασφάλειας καὶ ὅτι ἡ σεξουαλικότητά σας εἶναι καταπιεσμένη.

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ: Ὀνειρεύομαι ἕναν κόσμο ὅπου κάθε κοτόπουλο θὰ εἶναι ἐλεύθερο νὰ διασχίζει τὸ δρόμο, χωρὶς νὰ δίνει λογαριασμὸ γιὰ τὴν πράξη του.

ΓΙΟΥΡΙ ΓΚΑΓΚΑΡΙΝ: Γιὰ νὰ πάει ἐκεῖ ὅπου κανένα ἄλλο κοτόπουλο δὲν ἔχει πάει πρίν.

ΜΠΙΛ ΓΚΕΙΤΣ: Εἴμαστε στὴν εὐχάριστη θέση νὰ σᾶς ἀναγγείλουμε ὅτι μόλις κυκλοφόρησε τὸ νέο Chicken Office 2.011 ποὺ δὲν διασχίζει μόνο τὸν δρόμο, ἀλλὰ ἐκκολάπτει, ἀρχειοθετεῖ, σχεδιάζει καὶ ἄλλα ἐνδιαφέροντα.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΕΚΑΣ: Ἀξιοσέβαστο κοτόπουλο, χαίρομαι ποὺ ἡ ἑλληνική σου παιδεία, σοῦ ἐπιτρέπει νὰ περνᾶς τὸ δρόμο μὲ τὸ ἦθος καὶ τὸ κάλλος τῶν ἀρχαίων μας προγόνων... Νὰ προσθέσω ἐπίσης, ὅτι εἶναι ντροπὴ καὶ διασυρμὸς νὰ χαρακτηρίζεται ἡ Ἐπανάσταση, Χούντα καὶ τὸ κοτόπουλο τὸ γνωρίζει καλῶς.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ: Μόνο ἐγώ, ἐδῶ στὸ Τηλεάστυ, τόλμησα νὰ πῶ καὶ νὰ ἀποκαλύψω ὅτι τὸ κοτόπουλο προῆλθε ἀπὸ ἰσραηλίτικο ἀβγό...

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Ἐμεῖς μὲ σεμνότητα καὶ ταπεινότητα ἐξασφαλίσαμε τὶς προϋποθέσεις σὲ ὅλα τὰ κοτόπουλα τῆς Ἑλλάδος νὰ διασχίζουν ἀνεμπόδιστα τοὺς δρόμους, χωρὶς παρέμβαση νταβατζήδων

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Πρέπει νὰ ἀφουγκραστοῦμε τὶς σκέψεις καὶ τὶς ἀνάγκες ποὺ ἔχει τὸ κάθε κοτόπουλο. Νὰ νοιώθει ὅτι ἔχει τὴν ἐλευθερία νὰ περπατάει στοὺς δρόμους χωρὶς τὸν φόβο τῶν τροχοφόρων τῆς δεξιᾶς!

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Τὸ κοτόπουλο εἶναι τυχερὸ ποὺ δὲν διασχίζει τὸν δρόμο ποὺ μένει ὁ κ. Πάγκαλος! Θὰ εἶχε γίνει θύμα τῆς ἀχαλίνωτης ὄρεξής του!

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Οἱ ἀντεργατικὲς πολιτικὲς ποὺ ἀκολουθοῦν ΠΑΣΟΚ καὶ Δεξιὰ ἔχουν ὠθήσει τὰ κοτόπουλα στοὺς δρόμους.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ: Ὦ ὑπερφίαλη ὄρνις, ὦ πουλοκλαίουσα, περιπεσοῦσα στὶς ὑποανθρωπιστικοαναλυτικές σου διακυμάνσεις, πῶς θὰ διασχίσεις τὸν σπαρμένο μὲ οἰοφαινάκες ὑποσχέσεις δρόμο, ὦ κνώδαλο;

ΕΝΑΣ ΙΝΔΟΣ: Ἐμεῖς ἔχουμε ἀγελάδες ποὺ κάνουν τὸ ἴδιο.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ Ν.Α.Σ.Α.: Στείλαμε πρῶτα τὸ κοτόπουλο γιὰ νὰ μελετήσουμε τὶς συνθῆκες διάβασης, πρὶν στείλουμε κάποιον ἄνθρωπο.

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Πιάσ᾽ τὸ γρήγορα πρὶν περάσει ἀπέναντι.


ΠΗΓΗ:


Χριστιανική Βιβλιογραφία,


http-::wp.me:pVP04-1ce.webloc

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ, ΛΟΙΔΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΛΚΗ


ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ, ΛΟΙΔΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ

ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΛΚΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Καθαρή κοροιδία εκ μέρους του Τούρκου υπουργού Επικρατείας, ο οποίος κυνικότατα εξηγεί ότι αν η Τουρκία δεν πάρει τα πάντα από την Ελλάδα από τη Θράκη μέχρι την Αττική και από την Κάλυμνο μέχρι το Πασά - λιμάνι και τα Τουρκοβούνια, δεν πρόκειται να κάνει απολύτως τίποτε με τη Σχολή της Χάλκης, όσο και αν τον πιέζουν ανοιχτά οι ΗΠΑ αλλά και η Ευρωπαική Ενωση σε ανώτατο διπλωματικό επίπεδο.


Αλλά γιατί να μη μας κοροιδεύει; Αφού εμείς οι ίδιοι ευνουχίσαμε το μόνο όπλο που είχαμε για να πετύχουμε αυτό που θέλαμε από τους Τούρκους. Η Τουρκία έχει πάρει από μας το ελεύθερο να προχωρήσει τις ενταξιακές της διαπραγματεύσεις με την Ενωμένη Ευρώπη, ενώ τα στρατεύματα κατοχής κατέχουν το 37% της Κύπρου και ενώ η τύχη των εγκλωβισμένων γίνεται όση η ημέρα και χειρότερη.


Την ίδια ώρα τα πολεμικά αεροπλάνα και τα πολεμικά σκάφη της Τουρκίας αυλακώνουν τους Ελληνικούς ουρανούς και τις Ελληνικές θάλασσες και παραβιάζουν την εθνική κυριαρχία μας.


Και εμείς; Δεν τολμούμε καν όχι να επεκτείνουμε την αιγιαλίτιδα ζώνη αλλά ούτε και να διακηρύξουμε την Ελληνκή ΑΟΖ και πρωτοστατούμε ταυτόχρονα στην ανεμπόδιστη προώθηση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας στην Ενωμένη Ευρώπη.


Με αυτά τα δεδομένα οι Τούρκοι έχουν το ελεύθερο να δείχνουν το αληθινό τους πρόσωπο. Το πρόσωπο της Μέδουσας που κρύβουν πίσω από Ανατολίτικες διπλωματίες.


Πόσο συγκινούνται οι Τούρκοι από την επίδειξη καλής θέλησης εκ μέρους της Κύπρου και της Ελλάδας; Οσο πολύ συγκινείται ο κ. Γ. Παπανδρέου επειδή ο κ. Πανώτης έκανε φιλότιμη ερευνητική προσπάθεια και έφερε στο φως, σε πρόσφατο αξιόλογο άρθρο του, πόσα χρωστά στην Εκκλησία η οικογένεια Παπανδρέου.


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****



ΕΓΚΕΜΕΝ ΜΠΑΓΙΣ: “ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΛΚΗ”

========


Τον Ιερό Ναό της Αγίας Ευφημίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, επισκέφθηκε ο Υπουργός Επικρατείας Εγκεμέν Μπαγίς, όπου παρακολούθησε και λίγο από την λειτουργία.

Ο Υπουργός Επικρατείας μιλώντας στον πρόεδρο του ιδρύματος της Εκκλησίας κ. Γεώργιο Στεφανόπουλο και άλλους, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «στην Τουρκία υπάρχει ένα κλίμα μέσα στο οποίο σέβεται ο καθένας τις αξίες του άλλου».

Επίσης, αναφέρθηκε και στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, τονίζοντας ότι «υπάρχουν βήματα τα οποία πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα και από την Τουρκία και από την Ελλάδα».

Κατά την έξοδο του από την Εκκλησία, δέχθηκε ερωτήσεις από δημοσιογράφους σχετικά με την επαναλειτουργία της Χάλκης.

«Στη Τουρκία σήμερα έχουμε περίπου 2.800 Ρωμιούς πολίτες μας. Οι πολίτες αυτοί έχουν ανάγκη από θρησκευτικούς λειτουργούς θεολογικά καταρτισμένους. Έχουν ανάγκη από εκπαιδευμένους θρησκευτικούς λειτουργούς για να βαφτίζουν τα παιδιά όταν γεννιούνται και για να κάνουν τις κηδείες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εν συνεχεία τόνισε: «Σε κάθε συγκέντρωση τίθεται το θέμα να ανοίξει μια Θεολογική Σχολή στην Τουρκία και ειδικότερα η δραστηριοποιούμενη για πολλά χρόνια παλιότερα θεολογική σχολή της Χάλκης. Το θέμα αυτό το μελετάμε σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης δεν έκλεισε ούτε με απόφαση της δικής μας διακυβέρνησης ούτε με κάποια από τις παλιότερες. Η σχολή έκλεισε με απόφαση δικαστηρίου.»

Ο Υπουργός Επικρατείας, επεσήμανε ότι υπάρχει διάλογος, υπογραμμίζοντας: «Εργαζόμαστε για την ανεύρεση μις φόρμουλας που θα μπορέσει να παράσχει στους Ρωμιούς πολίτες μας θρησκευτικούς λειτουργούς που θα εκπληρώνουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και θα ηγούνται στις λειτουργίες τους. Γι’ αυτό βρισκόμαστε σε επαφή με το πατριαρχείο και άλλους φορείς».

Σε άλλο σημείο ο κ. Μπαγίς, ρίχνει το μπαλάκι με διπλωματικό τρόπο και στην Ελλάδα, τονίζοντας, ότι «όταν στην Αθήνα δεν υπάρχει ούτε ένα νεκροταφείο και ούτε ένα τζαμί για τους Μουσουλμάνους, το να το θέσουμε εμείς αυτό ως προϋπόθεση δεν θα ήταν μια σωστή προσέγγιση. Για αυτό εμείς δεν κάνουμε λόγο για "αμοιβαιότητα". Φυσικά όμως πιστεύουμε πως τα ταυτόχρονα βήματα καλής θέλησης, και από τις δύο κυβερνήσεις θα συμβάλλουν στην δημιουργία μιας πολύ διαφορετικής ατμόσφαιρας, ανάμεσα στις δύο χώρες.»

ΠΗΓΗ:


Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ* Η ΟΡΜΗΝΕΙΑ



ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ* Η ΟΡΜΗΝΕΙΑ


Του Βασίλη Χαραλάμπους

==========================


Καταμεσής

στο μονοπάτι για την Ιβήρων

η μεγάλη πέτρα

πεισματικά σου γνέφει

λίγο στην άκρη να τη βάλεις.

Εγνοια και τούτη λιγοστή

για τους τόσους άλλους

που θάρθουν.

Κάπως έτσι του Γέροντα η ορμήνεια

πως μεράκι και τούτο της καρδιάς

για τους τόσους περαστικούς

καλό διάβα για νάχουν.



*ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ

____________________


Σε κάποια λιτανεία, από αυτές που συνηθίζεται να γίνονται κοντά στη Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου, ήταν κι ο Γέροντας Παΐσιος.


Η περιοχή των Καρυών είναι δασώδης και με πυκνή βλάστηση και για να πας στα γύρω κελιά πρέπει να περάσεις από στενά μονοπάτια. Σ΄ ένα λοιπόν τέτοιο μονοπάτι υπήρχε μια μεγάλη πέτρα που έπρεπε οι συμμετέχοντες στη λιτανεία να τη δρασκελίσουν. Όλοι οι μοναχοί περνούσαν την πέτρα δρασκελώντας την. Ο Γέροντας Παΐσιος φτάνοντας στην πέτρα σταματά και την σπρώχνει στο πλάϊ λέγοντας:


- Ευλογημένοι, τα γεροντάκια πως θα περάσουν;


Για τον καθένα υπήρχε η προσωρινή λύση να δρασκελίσουν την πέτρα. Για τον Γέροντα υπήρχε και ο άλλος, ο συνάνθρωπος.


Η ίδια περίπτωση έτυχε πάλι σ΄ άλλη λιτανεία μ’ ένα κλώνο ενός θάμνου που εμπόδιζε το διάβα στο μονοπάτι. Ο Γέροντας Παΐσιος και πάλι έπραξε το ίδιο. Απλά περιστατικά που φανερώνουν πολλά.



(Από τη συλλογή Αθωνικό διάβα)

ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΑΣ ΑΝΕΒΑΣΕ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕ ΑΠΟΤΟΜΑ



ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΜΑΣ “ΑΝΕΒΑΣΕ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ” ΚΑΤΟΠΙΝ ΜΑΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕ ΑΠΟΤΟΜΑ


(Από το “Ορθόδοξο Παρατηρητήριο)

=======


Δεν έχουμε, πιστέψτε μας καμία απολύτως διάθεση να διηθήσουμε απο "ψιλό κόσκινο" τα όσα λέγουν οι Ιεράρχες μας είτε σε ομιλίες τους είτε σε δημοσιευμένες συνεντεύξεις τους.


Δυστυχώς όμως κάποιες φορές λέγονται πράγματα που είναι τόσο "ευμεγέθη" τα οποία όσο και να τα "στριμώξεις" δεν χωρούν πουθενά και οπωσδήποτε δεν μπορούν να περάσουν ούτε απο ψιλό αλλά ούτε και από χονδρό "κόσκινο" όσο καλή διάθεση και αν έχει αυτός που τα ακούει.


Αναφερόμαστε στην συνέντευξη του Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, η οποία δημοσιεύθηκε στο ένθετο "Κ" της εφημερίδας "Καθημερινή".


Πρόκειται για μία συνέντευξη στην οποία περιέχονται αναμφισβήτητα σημαντικές αλήθειες και σοβαρές εκτιμήσεις του Σεβασμιώτατου ειδικά σε ότι αφορά την Αγία Ανάσταση του Κυρίου μας, των οποίων όμως η Ορθόδοξη ποιμαντική αξία "θολώνει" ή και "εξατμίζεται" από κάποιες "περίεργες" και, αν μη τι άλλο, παρεξηγήσιμες απόψεις του.


Δεν θα διαφωνήσουμε, και πώς θα μπορούσαμε άλλωστε, ούτε με το "τριπλό νόημα της Αναστάσεως", ούτε ασφαλώς και με τις υπόλοιπες απόψεις του για την Αγία Ανάσταση του Κυρίου μας.


Ωστόσο ορισμένα σημεία, μας δημιούργησαν κάποιες απορίες:


“ΧΟΤΖΑΣ, ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ”

___________


Είναι π.χ. "εντυπωσιακό" να ακούς από κάποιον που παράτησε μια λαμπρή επιστημονική καριέρα για χάρη του Λόγου της Αληθείας να σου λέει ότι αν είχε γεννηθεί ανατολικώτερα ή δυτικώτερα θα μπορούσε να ήταν "χότζας" ή "καρδινάλιος" ή ότι πιστεύουμε πως η Ορθοδοξία είναι η μόνη αλήθεια διότι απλώς "έτυχε να γεννηθούμε εδώ και να επιβεβαιωθεί αυτό το πράγμα μέσα μας". Στο σημείο αυτό για να είμαστε αντικειμενικοί ο Σεβασμιώτατος έχει δίκιο, αφού η Αλήθεια του Χριστού δεν είναι κάτι που επιβάλεται νοησιαρχικά, αλλά βιώνεται μέσω μιας Χριστοειδούς αλληλοπεριχώρησης, η οποία προσφέρεται κατά χάριν στον πιστό που ζεί και υπάρχει ως ενεργό μέλος της ευχαριστιακής ζωής της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας.


Αυτό όμως το προσφερόμενο στον πιστό "δώρο" του Παρακλήτου, δεν έχει συγκεκριμένους γεωγραφικούς προορισμούς, ούτε ασφαλώς περιορίζεται εντός των συνόρων κάποιου έθνους, απόδειξη ότι ακόμα και σε εποχές που δεν είχε "παγκοσμιοποιηθεί" η γνώση και η ενημέρωση, υπήρξαν χιλιάδες περιπτώσεις ανθρώπων των οποίων η καρδιά και κατόπιν ο νούς άφησαν το σχέδιο του Θεού να ενεργήσει με σωτήριο και ανεξιχνίαστο τρόπο στις ψυχές τους.


ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ

__________


Μήπως το παράδειγμα του "Αγίου Χότζα" δεν μας ανατρέπει την νοησιαρχική αντίληψη περί του που και πως ενεργεί η Θεία Πρόνοια; Αυτός ο άνθρωπος που γεννήθηκε "ανατολικώτερα" και έγινε χότζας, την ώρα που "τελετουργούσε" στο μιναρέ, είδε το Άγιο Φως να σκίζει την κολώνα του Ναού της Αναστάσεως (τότε που είχαν καταλάβει το εσωτερικό του Ναού οι αιρετικοί κόπτες) και ομολόγησε δημόσια Χριστό με αποτέλεσμα να συλληφθεί και να μαρτυρήσει για αυτήν την ομολογία πίστεως.


Η ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

__________


Άλλο ένα σημείο που μπερδεύει λίγο τον καλοπροαίρετο αναγνώστη είναι εκείνο που απαντά στο αν θα έδινε την ευχή του σε κάποιον ο οποίος θα προτιμούσε την αποτέφρωση από την ταφή.


Εκεί λοιπόν και ενώ προηγουμένως έχει τοποθετηθεί υπερ της ταφής και εναντίον της αποτέφρωσης των κεκοιμημένων, δεν απαντά ευθέως λέγοντας απλώς ότι «Θα έκανε ό, τι τελικά αποφάσιζε η συνείδηση της Εκκλησίας».


Αν όμως η "συνείδηση της Εκκλησίας", της οποίας Κεφαλή είναι ο Χριστός, εκφράζεται μέσω της Ιεράς Παραδόσεως, των αποφάσεων των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων, των Ιερών Κανόνων και της εν γένει μαρτυρίας των Θεοπνεύστων Αγίων της, τότε ο χρόνος του ρήματος "αποφασίζω" τον οποίο χρησιμοποίησε ο Σεβασμιώτατος είναι απολύτως λανθασμένος, όπως λάθος ήταν και η συγγραφή "ειδικής" εξοδίου ακολουθίας για αποτεφρωμένους αδελφούς μας την οποία συνέγραψε ο ίδιος χωρίς ασφαλώς να αναμένει τι θα αποφασίσει η "συνείδηση της Εκκλησίας".


Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

___________


Οταν παρακάτω εκφράσθηκε ανεπιφύλακτα υπέρ του χωρισμού της Εκκλησίας απο το κράτος, γιατί άραγε δεν αναρωτήθηκε μήπως θα έπρεπε να περιμένει τι θα αποφασίσει η "συνείδηση της Εκκλησίας";

Για ένα τόσο σοβαρό θέμα που οι συνέπειές του δεν θα αναδείξουν μόνο τον οικονομικό αποκλεισμό και την εξάρτηση των Ιερέων από διάφορους εντός και εκτός της Εκκλησίας παράγοντες, δεν θα έπρεπε να περιμένει την συνοδική έκφραση συνείδησης της Εκκλησίας ο Σεβασμιώτατος;


Όταν ρωτήθηκε αν έχει άλλα εισοδήματα πλήν του μισθού, τον οποίο επέστρεψε στο κράτος, εκείνος απάντησε ότι "δεν έχει ανάγκες" πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχει από αλλού εισοδήματα τα οποία όμως δεν χρησιμοποιεί μιας και είναι ολιγαρκής αρκούμενος να τρέφεται από τις προσφορές των μοναστηριών.


Μπορεί όμως ένας απλός απάς με 8 παιδιά να πεί ότι δεν έχει "ανάγκες" άρα ούτε την ανάγκη κάποιου εισοδήματος;


Αυτός ο παπάς αλλά και ο κάθε ένας εξ ημών των λαϊκών που έχουμε παιδιά, αρρώστους, οικογένειες, υποχρεώσεις κλπ, πρέπει να χαρίσουμε στο κράτος τον μισθό μας και να περιμένουμε απο τα μοναστήρια να μας στείλουν τα "εξαιρετικά τους αυγά" για να ταϊσουμε τα παιδιά μας;


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

___________


Το σημείο όμως στο οποίο "εξατμίστηκε" κάθε Ορθόδοξος λόγος που ειπώθηκε πριν, ήταν εκείνο στο οποίο είπε ότι «Πριν από το Μπιγκ Μπανγκ δεν υπάρχει χρόνος, και άρα δεν υπάρχει πριν (κόσμος).


Είναι άραγε η επιστημονική "βεβαιότητα" ταυτόσημη με την Θεολογική ερμηνεία της Γενέσεως;


Πιο κάτω σας παραθέτουμε αφ’ ενός την συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου.


*****



Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

________


Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, παραχώρησε συνέντευξη στο «Κ» της «Καθημερινής», μιλώντας, μεταξύ άλλων, για το αναστάσιμο μήνυμα των ημερών του Πάσχα, καθώς και για ζητήματα κοινωνικής προτεραιότητας, στα οποία η Εκκλησία μπορεί να έχει λόγο και ρόλο.


  • Το νόημα του Πάσχα;


«Νομίζω είναι τριπλό. Το πρώτο είναι ότι με την Ανάσταση έχουμε την απόδειξη της θεότητας του Χριστού, το δεύτερο ότι καταργείται ο θάνατος, και το τρίτο, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, είναι η πρόκληση για καινούρια ζωή».


  • Τα αρνιά μας απομακρύνουν από το νόημα του Πάσχα;


«Από μόνα τους θα ήταν πολύ περιορισμένης ισχύος, για να γιορτάσει κανείς το Πάσχα. Αλλά όμως, και το να χαρεί κανείς με υλικούς τρόπους, είναι ανθρώπινο».


  • Η Ανάσταση του Χριστού δεν προκαλεί τη λογική μας;


«Την τινάζει στον αέρα. Δεν έχει καθόλου λογική».


  • Άρα, γιατί να πιστέψουμε;


«Η πίστη είναι κάτι ανώτερο από τη λογική κατανόηση, από τον ηθικό κανόνα, από τη συναισθηματική προσδοκία. Πιστεύουμε αυτό που είναι πέρα από τη λογική μας».


  • Μπορεί να είναι κάποιος Χριστιανός Ορθόδοξος, και να αντιμετωπίζει την Ανάσταση ως «παραμύθι»;


«Μπορεί να κουβαλάει τον πολιτισμό της Ορθοδοξίας, αλλά θα είναι, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, με κενό κήρυγμα. Άδειο κήρυγμα, και άδεια ζωή».


  • Εσείς πιστεύετε στην Ανάσταση;


«Με όλα μου τα κύτταρα. Το μόνο που πιστεύω είναι η Ανάσταση. Όλη η πίστη στην Ανάσταση, δημιουργεί μια έκταση στον άνθρωπο. Δεν έχεις ανάγκη του θαύματος ή της αποδείξεως. Αλλά ησυχάζεις, και ξανοίγεσαι σε έναν άλλο κόσμο. Αυτό είναι η Εκκλησία».


  • Με δεδομένο ότι όλες οι θρησκείες διακηρύττουν τη μετά θάνατον ζωή, αποκλείετε να καλύπτεται έτσι απλώς μια ψυχολογική ανάγκη του ανθρώπου;


«Θα μπορούσε, διότι υπάρχει τέτοια ανάγκη. Αλλά, πρώτα πιστεύεις, και μετά σου αποδεικνύεται. Και είναι τόσο ωραίο αυτό».


  • Αν είχατε γεννηθεί πιο αναλυτικά ή πιο δυτικά, δεν θα πιστεύατε σε άλλη θρησκεία;


«Μπορεί… Να ήμουν χότζας… Ή καρδινάλιος».


  • Άρα, γιατί να πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι η μόνη αλήθεια;


«Διότι συνέβη να γεννηθούμε εδώ, και να επιβεβαιωθεί αυτό το πράγμα μέσα μας. Δεν ξέρω τι θα συνέβαινε αν ήμουν αλλού».


  • Πόσοι από τους Χριστιανούς Ορθόδοξους στην Ελλάδα είναι πραγματικοί χριστιανοί;


«Νομίζω ότι το ποσοστό είναι πολύ μικρό. Και σε αυτό φταίμε ως Εκκλησία, γιατί έχουμε συμβιβαστεί και εκκοσμικευτεί ή απλώς λειτουργούμε ως σωματείο. Όχι ως μυσταγωγία. Δηλαδή, να πάρουμε τους ανθρώπους, και σιγά-σιγά να τους οδηγήσουμε στο μυστήριο του Θεού».


  • Σας ενοχλεί που οι περισσότεροι φτάνουν στην εκκλησία μισή ώρα πριν την Ανάσταση, και φεύγουν με το «Χριστός Ανέστη»;


«Δεν με ενοχλεί, αλλά είναι σαν να πηγαίνουν σε έναν γάμο, να περιμένουν την υποδοχή της νύφης, και μόλις αρχίζει ο γάμος, να φεύγουν. Είναι κρίμα. Αδικούνται οι άνθρωποι».


  • Το Άγιο Φως ανάβει πραγματικά από μόνο του, και όχι με σπίρτα;


«Εδώ έφτασε ο σύγχρονος άνθρωπος, εν ονόματι της επιστήμης, να πιστεύει ότι ο κόσμος έγινε από το τίποτα. Γιατί να μην μπορεί να γεννηθεί και το Άγιο Φως από το τίποτα; Από εκεί και πέρα, η μεγάλη σημασία του Αγίου Φωτός είναι ότι όλοι μοιραζόμαστε αυτό το φωτάκι από την ίδια πηγή. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Γιατί να το χάσουμε;».


  • Αφού τα σώματα λιώνουν, πλην του Χριστού, γιατί δεν δέχεται η Εκκλησία την καύση των νεκρών;


«Διότι η καύση δεν αφήνει τη φυσιολογική φθορά. Δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι βίαιο, σεβόμενοι την ταφή του Χριστού, και προβάλλοντας στον κάθε άνθρωπο, το γεγονός της ταφής του Χριστού και της Αναστάσεως».


  • Θα αρνιόσασταν να δώσετε την ευχή σας, σε κάποιον που θα ήθελε να καεί;


«Θα έκανα ό, τι τελικά αποφάσιζε η συνείδηση της Εκκλησίας».


  • Η Εκκλησία στην Ελλάδα δεν είναι ένα σύστημα που, πολλές φορές, καλλιεργεί το φανατισμό;


«Φοβούμαι πως έχετε δίκιο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες φορές που πραγματικά ελευθερώνει».


  • Γιατί δώσατε πίσω το μισθό σας στο ελληνικό κράτος;


«Το ενδιαφέρον είναι ότι το κράτος είναι ανίκανο και το μισθό να μας κόψει. Πληρώνομαι ακόμη, και πηγαίνει σε ιδρύματα. Μακάρι να μου έκοβε τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα. Δεν θέλω να είμαι δημόσιος υπάλληλος».


  • Άρα, είστε υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας;


«Ναι. Μια Εκκλησία, όσο πιο αποδεσμευμένη είναι από το κράτος, τόσο πιο Εκκλησία είναι. Είναι πιο κοντά στο μήνυμά της. Αυτή τη στιγμή, όντας μέρος του πολιτικού συστήματος, καταρρέει μαζί με αυτό».


  • Και πως θα ζούσαν οι ιερείς;


«Πολύ καλύτερα. Η φορολόγηση της Εκκλησίας είναι αντιλαϊκό μέτρο. Ο κόσμος δίνει λίγο-λίγο στα παγκάρια, και μαζεύονται χρήματα. Αν η Εκκλησία της Ελλάδας ταϊζει σήμερα 50.000, όπως είπε τις προάλλες η Σύνοδος, και φορολογηθεί με 20%, πρέπει κάποιος να βρει που θα φάνε οι 10.000».


  • Εσείς έχετε άλλα εισοδήματα;


«Δεν έχω ανάγκες».


  • Τι τρώτε;


«Δεν μπορείτε να φανταστείτε. Μου φέρνουν από τα μοναστήρια τα καλύτερα αυγά».


  • Η επιστήμη σας έκανε να αμφιβάλλετε για την ύπαρξη του Θεού;


«Αντίθετα. Ενώ στην Αμερική γευόμουν τα καλύτερα κομμάτια της επιστήμης, ένιωθα την ανεπάρκειά της να με γεμίζει. Το πλήρωμα μου το έδινε η ανάγκη να ξεπεράσω το θάνατό μου. Τη φθορά. Το χρόνο».


  • Η επιστήμη θα μπορούσε ποτέ να ανακαλύψει την αρχή του κόσμου, πριν από το Μπιγκ Μπανγκ;


  • Η επιστήμη είναι ένα υπέροχο εργαλείο, για να μας δείξει την ομορφιά του φυσικού κόσμου. Αλλά είναι πολύ μικρό για να μας αποδείξει τα όρια του ανθρώπου».


  • Ο δικός σας σταυρός;


«Ο χειρότερος είναι ο εαυτός μου. Δύσκολο πράγμα ο εαυτός μας».