Thursday, March 31, 2011

ΤΑ ΤΡΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ



ΤΑ ΤΡΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ


Του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος

==============

«Εμείς που πέσαμε, ας πολεμάμε προπαντός τον δαίμονα της απογοητεύσεως.

Διότι αυτός έρχεται κοντά μας την ώρα της προσευχής και, υπενθυμίζοντας την προηγούμενη κατάσταση της καθαρότητας, επιδιώκει να μας απομακρύνει από την προσευχή.


Μη παραξενεύεσαι λοιπόν κι’ αν ακόμη πέφτεις καθημερινά, ούτε να δραπετεύεις απ’ τον αγώνα, αλλά να στέκεσαι γενναία.


Έτσι ο άγγελος, που σε φιλάει, θα σεβασθεί την υπομονή σου.


Όταν το τραύμα είναι ζεστό και πρόσφατο, εύκολα γιατρεύεται.


Τα χρόνια όμως τραύματα, που είναι μάλιστα αφρόντιστα και διαποιημένα, δύσκολα θεραπεύονται και χρειάζονται πολύ κόπο και φάρμακα και νυστέρια και καυτηριασμούς.


Όμως πολλά που είναι ανίατα ή χρειάζονται μακροχρόνιες θεραπείες, θεραπεύονται από τον Θεό, στον Οποίο τα πάντα είναι δυνατά.

Προ της πτώσεως οι δαίμονες μας υποβάλλουν πως ο Θεός είναι φιλάνθρωπος.


Ύστερα όμως από την πτώση λένε πως ο Θεός είναι σκληρός.


Μην πιστεύεις σ’ Αυτόν που, ύστερα από πτώσεις σε μικρά ελαττώματα, σου λέει:


Αυτό δεν θάπρεπε να το κάνεις ή αυτό δεν είναι τίποτε.


Διότι πολλές φορές το θυμό του δικαστή τον εξουδετερώνουν τα μικρά δώρα».



ΠΗΓΗ:


Ιερός Ναός Αγίας Βαρβάρας Πατρών

1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1955





1Η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1955

===========


Ηταν πρώτη Απριλίου της ΕΟΚΑ η αρχή,

που ακούστηκεν στην Κύπρο η φωνή του Διγενή.

Και στον ήχο της φωνής του έτρεξεν η λεβεντιά,

και αρχίσανε τις μάχες εις της Κύπρου τα βουνα.


ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ

========


Παλιοί συμμαθηταί,


Αυτή την ώρα κάποιος λείπει ανάμεσά σας, κάποιος που φεύγει αναζητώντας λίγο ελεύθερο αέρα, κάποιος που μπορεί να μη τον ξαναδείτε παρά μόνο νεκρό. Μην κλάψετε στον τάφο του. Δεν κάνει να τον κλαίτε. Λίγα λουλούδια του Μαγιού σκορπάτε του στον τάφο. Του φτάνει αυτό ΜΟΝΑΧΑ.


Θα πάρω μιαν ανηφοριά θα πάρω μονοπάτια
να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
Θ΄ αφήσω αδέλφια συγγενείς, τη μάνα, τον πατέρα
μεσ΄ τα λαγκάδια πέρα και στις βουνοπλαγιές.


Ψάχνοντας για τη Λευτεριά θα ΄χω παρέα μόνη
κατάλευκο το χιόνι, βουνά και ρεματιές.
Τώρα κι αν είναι χειμωνιά, θα ΄ρθει το καλοκαίρι
Τη Λευτεριά να φέρει σε πόλεις και χωριά.


Θα πάρω μιαν ανηφοριά θα πάρω μονοπάτια
να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
Τα σκαλοπάτια θ΄ ανεβώ, θα μπω σ΄ ενα παλάτι,
το ξέρω θαν απάτη, δεν θαν αληθινό.


Μεσ΄ το παλάτι θα γυρνώ ώσπου να βρω τον θρόνο,
βασίλισσα μια μόνο να κάθεται σ΄ αυτό.
Κόρη πανώρια θα της πω, άνοιξε τα φτερά σου
και πάρε με κοντά σου, μονάχα αυτό ζητώ.


Γειά σας παλιοί συμμαθηται. Τα τελευταία λόγια τα γράφω σήμερα για σας. Κι όποιος θελήσει για να βρει ένα χαμένο αδελφό, ένα παλιό του φίλο, ας πάρει μιαν ανηφοριά ας πάρει μονοπάτια να βρει τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά. Με την ελευθερία μαζί, μπορεί να βρει και μένα. Αν ζω, θα με βρει εκεί.


Ευαγόρας Παλληκαρίδης

ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΘ ΣΤΑ ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΑΘΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
















ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΘ ΣΤΑ ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΑΘΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================

Χαιρετίζουμε την άμεση αντίδραση της ΠΕΘ και ορισμένων θεολόγων για τα “Νέα Θρησκευτικά”, που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Η Ενωση των θεολόγων ζητά να διατηρηθεί και ο ορθόδοξος και ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Επαναλαμβάνω τον κίνδυνο που ανέφερα στο παρελθόν σε πολλές περιπτώσεις.

Το πιο πιθανόν είναι ότι η κυβέρνηση θα φανεί στο τέλος “πρόθυμη” να κάνει “υποχωρήσεις” για τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών - λόγω Συνταγματικών δεσμεύσεων-, αλλά ο πραγματικός στόχος της ήταν να μετατρέψει το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό, ασχέτως του ονόματος που θα του δώσει.

Στο καταχθόνιο αυτό έργο της η κυβέρνηση έχει την ανοιχτή υποστήριξη του κακού δαίμονα του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Σύμβουλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο οποίος δυστυχώς είναι στενός συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Αρα η αντίδραση στα “Νέα Θρησκευτικά” της Ιεράς Συνόδου, που πρέπει να εκδηλωθεί ΑΜΕΣΑ, πρέπει να συνυπολογίσει ότι απέναντί Της η Εκκλησία και το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχουν μόνον την κυβέρνηση και τον κ. Γιαγκάζογλου αλλά και τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο και μια ολιγομελή ομάδα που τον περιβάλλει.

Αυτά για όσους θέλουν να λένε τα πράγματα με το όνομά τους και να μην κοροιδεύουν τον εαυτό τους.

Παρατίθεται στη συνέχεια η είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΙ ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΑΠΟ ΤΑ “ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ”
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΘ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Του Αντώνη Τριανταφύλλου
=====================

Την ενίσχυση και όχι τη μείωση του Ορθόδοξου χαρακτήρα του περιεχόμενου του μαθήματος των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τη Συνταγματική επιταγή - πως το κράτος πρέπει να φροντίζει για την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης – καθώς και το υποχρεωτικό δίωρο διδασκαλίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, ζητάει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας.

Η ΠΕΘ στην επιστολή της προς την Άννα Διαμαντοπούλου, ένα 24ωρο μετά τη δημοσιοποίηση του αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο, εκφράζει «την απογοήτευση και τη βαθιά λύπη της για την ανακοίνωση σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών το οποίο εντελώς αυθαίρετα και αντιδεοντολογικά μετονομάζεται: Θρησκεία και Κόσμος».

Η Ένωση Θεολόγων διατυπώνει και ερώτημα για ενδεχόμενη ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «αναρωτιόμαστε μήπως η μετονομασία σημαίνει και αλλαγή του Ορθοδόξου χριστιανικού περιεχομένου σε αποκλειστικά θρησκειολογικό.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Βασίλης Κουλαϊδής κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα υποστηρίζοντας ότι το μάθημα στο νέο Λύκειο δεν θα έχει ούτε ομολογιακό, αλλά ούτε και θρησκειολογικό χαρακτήρα.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται προς το υπουργείο Παιδείας διότι το υποχρεωτικό δίωρο εβδομαδιαίας διδασκαλίας των Θρησκευτικών διατηρείται μόνο στην Α’ Λυκείου, ενώ η νομιμότητα και η ιδιαιτέρως αδήριτη κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη και η αστάθεια των διαχρονικών αξιών της εποχής επιβάλλουν το υποχρεωτικό διώρο διδασκαλίας του μαθήματος και στις Β’ και Γ΄τάξεις του Λυκείου, για την οποία η ΠΕΘ έχει ήδη εκφράσει σχετική επιχειρηματολογία.

Η Ένωση Θεολόγων καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «για τη δεοντολογία της Παιδείας και το συμφέρον της κοινωνίας γενικότερα, να αναθεωρήσει τις όποιες αμφίσημες και ίσως ανεύθυνες προτάσεις ειδικά για το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και γενικώς για την Παιδεία». Μάλιστα, επισημαίνει ότι «κάθε άλλη παρέκκλιση έρχεται σε σύγκρουση και αντίθεση με το λαϊκό αίσθημα και την θρησκευτική και εθνική αγωγή των παιδιών μας».

ΠΗΓΗ:

Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ

Wednesday, March 30, 2011

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ"















Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΑΙ Η “ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=============


Παραθέτουμε, για την ώρα, χωρίς σχολιασμό, το σαφέστατο κείμενο της ιστορικής επιστολής του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωρόπουλου αναφορικά με το ηλεκτρονικό φακέλλωμα.


Ας προσέξουμε πώς ακριβώς αναλύει η οξυνούστατη γραφίδα του μακαριστού Γέροντα το επίμαχο θέμα.


Ας περιοριστούμε - για την ώρα - στην παράθεση της επιστολής και ίσως χρειαστεί να τα ξαναπούμε.


Ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Κραγιόπουλος μου ανέφερε - λίγες βδομάδες μετά τη δημοσίευση της επιστολής - ότι τον έβρισκε απολύτως σύμφωνο και ότι τη θεωρούσε οξυνούστατη, γλαφυρότατη και σαφέστατη.


Να προσθέσω και ένα τελευταίο. Εχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι αποφάσεις και οι μέχρι στιγμής ενέργειες της Ιεράς Συνόδου για το θέμα στοιχούνται στη γραμμή που χάραξε ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος.


Αν αυτό αληθεύει χαίρομαι “χαράν μεγάλην”, επειδή ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος υπήρξεν “κανόνας πίστεως”. Οι θέσεις που εξέφραζε απηχούσαν ΟΧΙ προσωπικές απόψεις, ΟΧΙ γνώμες, αλλά την πίστη της Εκκλησίας.


Θα επανέλθω, συν Θεώ, προσεχώς, αν χρειαστεί, για να πω περισσότερα για τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, αναφορικά με την “κάρτα του πολίτη”.


Οφείλω μια εξήγηση στους αναγνώστες του ιστολογίου. Είναι φανερόν ότι, ενώ είμαι τόσον αυστηρός με όλους, για τον μακαριστό Γέροντα Επιφάνιο και τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς (δεκαετίες πριν ανακηρυχθεί Αγιος της Εκκλησίας), μιλώ χωρίς αναστολές και προσβλέπω και προς τους δύο ως αυθεντίες.


Το μόνο που χρειάζεται να αναφέρω αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου "μαθητή" του π. Επιφάνιου. Ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος ήταν πολύ σοφός άνθρωπος για να αφήσει πίσω του “μαθητές”. Ποτέ δεν επεζήτησε να επιβάλει “γραμμή” και να δημιουργήσει “σχολή”. “Κανένα δεν καλώ, κανένα δεν κρατώ, κανένα δεν διώχνω. Οποιος θέλει έρχεται, όποιος θέλει μένει, όποιος θέλει φεύγει”, συνήθιζε να λέγει.


Επομένως η βαθύτατη εκτίμηση που τρέφω προς το σεπτό πρόσωπο του π. Επιφανίου δεν απορρέει από κάποια συναίσθηση πνευματικής συγγένειας με τον μακαριστό Γέροντα, αλλά από την επί δεκαετίες μελέτη των συγγραμμάτων του και από τη συναστροφή που με ευλόγησε ο Θεός να έχω κατ' επανάληψη μαζί του.


Το ίδιο - και σε μεγαλύτερο ακόμη βαθμό - ισχύει για τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, τον οποίο μόνον μια φορά αξιώθηκα να γνωρίσω και να πάρω την ευχή Του όταν πριν δεκαετίες πήγα στο Τσέλιε. Οσα βιβλία του όμως είναι μεταφρασμένα στα Ελληνικά τα έχω από δεκαετίες μελετήσει με απέραντο σεβασμό επισταμένα.


Ας προσέξουμε ποια σαφέστατα πράγματα λέγει ο αείμνηστος Γέροντας για το επίμαχο θέμα του ηλεκτρονικού φακελλώματος, εν όψει και της επίσημης αναγγελίας της εισαγωγής της “κάρτας του πολίτη” από την κυβέρνηση.


*****


Ο ΒΕΕΖΕΒΟΥΛ ΚΑΙ Ο «Ε.Κ.Α.Μ.»11-9-87


Του Αρχιμανδρίτη Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου

====================


Κύριε Διευθυντά,


Διά τῆς παρούσης δέν σκοπεύω νά διαπραγματευθῶ τό θέμα περί ἀντιχρίστου ἤ περί τοῦ ἀριθμοῦ 666 κ.τ.τ. ἐπιγραμματικῶς θά σημειώσω δύο-τρεῖς σκέψεις εἰς ἀπάντησιν ἐπιστολῆς φίλου Ἱερέως ἐκ Μακεδονίας. Οὗτος μοῦ ἔστειλε πρό καιροῦ φωτοτυπίαν ἑνός περιέργου σχήματος, τό οποῖον, τιθέμενον ἔμπροσθεν κυρτοῦ κατόπτρου, ἐδείκνυεν, οὔτε ὀλίγον οὔτε πολύ, μίαν διαβολικήν μορφήν, τήν ὀποίαν «ἔστεφεν»ὁ ἀριθμός 666. Μοῦ ἔγραφε δέ ὅτι τό σχῆμα αὐτό θά ὑπάρχει εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος καί μέ ἠρώτα «τί θά κάμωμε;».


Ὁμολογῶ ὅτι μετά πολλῆς δυσπιστίας ἐδέχθην τήν πληροφορίαν αὐτήν. (Βραδύτερον εἶδον τό σχῆμα δημοσιευμένον καί εἰς θρησκευτικά περιοδικά). Οἱ αρμόδιοι κρατικοί Λειτουργοί, ἐσκέφθην, θά ἔπρεπεν, ὅλοι, πρῶτον μέν νά εἶναι συνειδητοί σατανολάτραι, δεύτερον δέ νά πάσχουν ἐκ κρετινισμοῦ. Διότι μόνον συνειδητοί σατανολάτραι θά ἔθετον τοιαῦτα σχήματα εἰς τά δελτία ταυτότητος καί μόνον πάσχοντες ἐκ κρετινισμοῦ ἠδύναντο νά πιστεύσουν ὅτι θά εὑρεθοῦν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, πού θά ἐδέχοντο νά λάβουν δελτία ταυτότητος μέ τήν εἰκόνα τοῦ Βεελζεβούλ! Καί «νά πάρῃ εὐχή!», εἶναι ὀλίγον δύσκολον νά συμπέσουν ἀμφότεραι αἱ ἰδιότητες (σατανολατρία καί κρετινισμός) εἰς μίαν δεκάδα, τοὐλάχιστον, ἀνωτάτων στελεχῶν Δημοσίων Ὑπηρεσιῶν καθώς καί εἰς ἀρμοδίους Ὑπουργούς καί Ὑφυπουργούς. Λογικῶς λοιπόν θά ἔπρεπε νά ἀποκλεισθῇ παντελῶς τοιοῦτον ἐνδεχόμενον, δηλαδή ἐκτύπωσις δελτίων ταυτότητος μέ σατανικάς μορφάς.


Ἐπειδή ὅμως τίποτε δέν ἀποκλείεται εἰς τήν ὡραίαν αὐτήν Χώραν, ὅπου θάλλει «ἡ φαιδρά πορτοκαλέα», δέν εἶναι δυνατόν νά ἀποκλεισθῇ οὔτε αὐτό. Ἄν λοιπόν πράγματι εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος ἔχῃ ἀποτυπωθῇ ἔστω καί ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ, ἀσφαλῶς οἱ πιστοί ὄχι μόνον δέν θά παραλάβουν τά δ ι α β ο λ ο δ ε λ τ ί α αὐτά, ἀλλά οὔτε κἄν θά τά ἐγγίσουν!


Τό αὐτό θά συμβῇ καί ἄν τά δελτία φέρουν τόν ἀριθμό 666. Ἐάν μέν ὁ ἀριθμός αὐτός ἐτέθη ἐπίτηδες, ὡς σχετιζόμενος μέ τόν ἀντίχριστον, θά ἦτο ἀδιανόητον νά φέρωμεν ἐπάνω μας τά σύμβολα τοῦ ἀντιχρίστου! Ἀλλά καί ἐάν ὁ ἀριθμός αὐτός δέν ἐπελέγη σκοπίμως, δηλαδή ὡς σύμβολον τοῦ ἀντιχρίστου, ἀλλ’ ἀπλῶς ὡς ἕνας ἀριθμός μεταξύ τὼν πολλῶν, ἴσως διότι οὗτος παρουσιάζει ὡρισμένα πλεονεκτήματα (εὐκολία ποικίλων συνδυασμῶν κ.τ.τ.) ἔναντι τῶν λοιπῶν - ὑπόθεσιν κάμνομεν, διότι οὐδεμία περί τούτου ἔνδειξις ὑπάρχει-, καί πάλιν τά δελτία ταυτότητος, ὡς προκαλοῦντα τήν θρησκευτικήν μας εὐαισθησίαν μέ τήν χρῆσιν ενός υπόπτου καί διαβλητοῦ ἀριθμοῦ, εἶναι ἀπολύτως ἀπαράδεκτα. ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩΜΕΝ!


Ὁλίγα λόγια καί διά τόν Ε.Κ.Α.Μ. [= Εἰδικός Κωδικός Ἀριθμός Μητρώου. Πρόκειται γιά τόν τότε προβλεπόμενο ἀπό τόν νόμο μοναδικό γιά κάθε ἄνθρωπο ἀριθμό, μέ τόν ὁποῖο ἐμεθοδεύετο τό ἠλεκτρ. Φακέλωμα Σημ. Ι.Φ.]. Ὡς Χριστιανοί δέν ἔχομεν νά κρύψωμεν τίποτε ἀπό τήν ζωήν μας. Ἡ ζωή τοῦ πιστοῦ εἶναι διαφανής. Μόνον «ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τό φῶς». Ὀρθῶς ἐλέχθη ὅτι οἱ ἔντιμοι ἄνθρωποι θά ἠδύναντο νά κατοικοῦν εἰς ὑαλίνους πύργους. Ὡς δημοκρατικοί πολῖται ὅμως, ὡς κάτοικοι ἐλευθέρας καί δημοκρατικῆς Χώρας, δέν ἀνεχόμεθα τό «ἠλεκτρονικό φακέλωμα». Αὐτό σημαίνει ὅτι ἐάν δέν ψηφισθῇ ὁ ὑπό τῆς Κυβερνήσεως ὑπεσχημένος Νόμος περί προστασίας τοῦ πολίτου ἀπό τάς ἐνδεχομένας καταχρήσεις τῆς κρατικῆς ἐξουσίας εἰς βάρος τῶν ἐλευθεριῶν του καί τῶν δικαιωμάτων του, θά εἴπωμεν «ὄχι!» καί εἰς τόν Ε.ΚΑ.Μ..


Θά ἐρωτηθῶμεν ἴσως: Καί τί θά συμβῇ μέ τήν ἄρνησίν μας νά ἐφαρμόσωμεν Νόμον τοῦ Κράτους;


α) Οἱ Χριστιανοί εἶναι οἱ νομοταγέστεροι τῶν ἀνθρώπων, ὅταν οἱ Νόμοι δέν προσβάλλουν τάς θρησκευτικάς των πεποιθήσεις. Ὅταν συμβαίνῃ τό ἀντίθετον, τότε, «πειθαρχοῦντες Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πραξ. ε΄ 29), εἰσέρχονται εἰς τήν παρανομίαν ἀδιαφοροῦντες διά τάς συνεπείας. Νόμοι τοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους ἐπέβαλλον τήν θυσίαν εἰς τά εἴδωλα, ἀλλ’ οι πιστοί δέν ὑπήκουον. Νόμοι τοῦ Βυζαντινοῦ Κράτους ἐπέβαλλον κατά καιρούς τόν Ἀρειανισμόν ἤ τόν Μονοθελητισμόν ἤ τήν Εἰκονομαχίαν, ἀλλ’ οι Ὀρθόδοξοι ἐπέλεγον τήν «ἁγίαν παρανομίαν».


β) Εάν εκατοντάδες χιλιάδων ἤ μᾶλλον ἑκατομμύριά τινα Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων ἀρνηθοῦν νά παραλάβουν τά διαβολοδελτία, εἶναι μαθηματικῶς βέβαιον ὅτι ἡ Πολιτεία θά υποχωρήσῃ πάραυτα καί θά τροποποιήσῃ τόν Νόμον. Τό ὀλιγώτερον, θά καταστήσῃ προαιρετικά και ὄχι ὑποχρεωτικά τά νέα δελτία ταυτότητος. Εἰσαγγελεῖς καί Δικαστήρια καί Φυλακαί υπάρχουν διά πεντακοσίους ἤ χιλίους ἤ πέντε χιλιάδας ἤ δέκα χιλιάδας ἀνθρώπων. Δι’ ἑκατοντάδας χιλιάδας ἤ μᾶλλον δι’ ἐκατομμύρια ἀνθρώπων δέν ὑπάρχουν οὔτε Εἰσαγγελεῖς, οὔτε Δικαστήρια, οὔτε Φυλακαί. Τουλάχιστον εἰς τήν μικράν Ἑλλάδα!


γ) ἄν εἶναι ἀδύνατον νά σταλοῦν εἰς τά Δικαστήρια καί τάς Φυλακάς ἑκατοντάδες χιλιάδες ἤ μᾶλλλον ἑκατόμμύριά τινα ἀνθρώπων, ἐξ ἴσου ἀδύνατον εἶναι νά ἀποκλεισθῇ τόσον πλῆθος ἀνθρώπων ἀπό συναλλαγάς καί δικαιοπραξίας, ἐπειδή δέν εἶναι κάτοχοι διαβολοδελτίων. Ἡ μόνη λύσις πού θά ἐπιβληθῇ ἐκ τῶν πραγμάτων, διότι θά δημιουργηθῇ ἐκρηκτικόν κοινωνικόν πρόβλημα πελωρίων διαστάσεων, θά εἶναι ἡ ὑπαναχώρησις τῆς Ἐξουσίας. Ἀλλά καί ἄν αὐτό δέν συμβῇ, ὅπερ λίαν ἀπίθανον, τότε θά εἴπωμεν καί θά βιώσωμεν τό ἡμῖν «ἐχαρίσθη τό ὑπέρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τό εἰς αὐτόν πιστεύειν, ἀλλά καί τό ὑπέρ αὐτοῦ πάσχειν» (Φιλιπ. α΄29). Ἡ πίστις μας σύμβολόν της καί θεμέλιόν της ἔχει τόν Σταυρόν!...


Τέλος λόγου: Ἐάν τά διαδιδόμενα εἶναι ἀληθῆ καί τά νέα δελτία ταυτότητος θά φέρουν, ἐμφανῶς ἤ ἀφανῶς, εἴτε τήν μορφήν τοῦ Βεελζεβούλ εἴτε τόν ἀριθμόν 666 εἴτε ὅ, τιδήποτε ἄλλο ἀντιχριστιανικόν σύμβολον, ἤ ἀκόμη καί ἄν θά ἔχουν μόνον τόν Ε.Κ.Α.Μ., ἄνευ προηγουμένης νομοθετικῆς διασφαλίσεως τῶν δημοκρατικῶν δικαιωμάτων καί ἐλευθεριῶν τοῦ πολίτου, θά εἴπωμεν ΟΧΙ καί πάλιν ΟΧΙ καί μυριάκις ΟΧΙ εἰς τά νέα αὐτά δελτία, ὁ, τιδήποτε καί ἄν πρόκειται νά ἀντιμετωπίσωμεν... «Ἀκουέτω ταῦτα καί Βασιλεύς (= Κυβέρνησις)!».


Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης,


ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ι. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ


Ἀρχιμανδρίτης

ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ



ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Δεν είμαι σίγουρος πώς ακριβώς στέκεται αρωγός η Πολιτεία στο τεράστιο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας, όπως διαβεβαίωσε το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεο, ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου κ. Αποστολόπουλος.


Αυτό που όλοι όμως γνωρίζουν είναι ότι ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, ένας λαμπρός - με την όλη σημασία του όρου - ιεράρχης, με πανορθόδοξη ακτινοβολία, πραγματοποιεί σε μια μικρή και φτωχή Μητρόπολη ένα πρότυπο φιλανθρωπικό έργο, ενώ παράλληλα φροντίζει για την αναστήλωση των εκκλησιαστικών μνημείων της επαρχίας του.


Οσο για τους κυβερνώντες περιορίζονται να γκρεμίζουν ότι υπάρχει ακόμη όρθιο και να εξανεμίζουν τη δημόσια περιουσία με την κακοδιαχείριση και την καταλήστευση του Δημοσίου. Και ως να μην έφτανε αυτό πολεμούν την Εκκλησία, η οποία προσπαθεί να κάνει το παν με το 4% του υπολείμματος της περιουσίας που της απέμεινε.


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για το πιο πάνω σχόλιο.


*****


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ

=======


Τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. κ. Ιεροθέο δέχτηκε σήμερα στο γραφείο του στην Πάτρα ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου κ. Τάσος Αποστολόπουλος.

Ο Σεβασμιότατος ενημέρωσε τον κ. Αποστολόπουλο για το εγχείρημα ανακαίνισης της Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννη Προδρόμου Βομβοκούς, η οποία χρονολογείται από τον 16ο αιώνα, και του εξέθεσε το σχέδιο λειτουργίας Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων δυναμικότητας 60 κλινών στην περιοχή Παλαιοπαναγιάς.

Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης εξήρε τις φιλανθρωπικές δράσεις της Μητρόπολης Ναυπάκτου και υπογράμμισε ότι το αποκεντρωμένο Κράτος στέκεται αρωγός σε πρωτοβουλίες της Εκκλησίας που σκοπεύουν στην διαφύλαξη της εθνικής κληρονομιάς και τη μέριμνα για τους αναξιοπαθούντες.


ΠΗΓΗ:


Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ







ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΘΕΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

============


Να ευχαριστήσουμε θερμά τον Αιδεσιμολογιότατο Πρωτοπρεσβύτερο Βασίλειο Γεωργόπουλο, Λέκτορα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος, με τη σύντομή του παρέμβαση, αποκαθιστά την αλήθεια αναφορικά με τις λεγόμενες “μονοθειστικές θρησκείες” οι οποίες δήθεν πιστεύουν στον ίδιο Θεό.


Το θέμα είναι πολύ σοβαρό επειδή δυστυχώς η πλάνη αυτή διατυπώνεται συχνά ακόμη και από τα πιο υπεύθυνα χείλη που αναφέρουν ότι είναι «ανάγκη να εδραιωθεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη και φιλία με όλους όσους λατρεύουν τον ένα Θεό."


Είναι αδιανόητο να γίνονται αυτοί οι ισχυρισμοί. Οι Χριστιανοί, οι Ιουδαίοι και οι Μουσουλμάνοι δεν πιστεύουν στον ίδιο Θεό. Ο Θεός των χριστιανών είναι ο Χριστός. Το μεν Ισλάμ τον θεωρεί ως ένα εκ των προφητών αλλά σε καμιά περίπτωση Θεό, ενώ ο Ιουδαισμός ως ένα ψευδομεσσία. Ούτε κατά διάνοιαν δεν πιστεύουν στον Τριαδικό Θεό οι Εβραίοι ή οι Μουσουλμάνοι.


Πώς πιστεύουμε λοιπόν στον Ενα Θεό; Αρνηθήκαμε, Θεός φυλάξοι, τη θεότητα του Κυρίου;


Να παρακαλέσουμε θερμά όσους ορθόδοξους χριστιανούς και μάλιστα όσους ιεράρχες κάνουν - εκ παραδρομής λόγου, δεν αμφιβάλλουμε - αναφορά στην πλάνη του “ενός Θεού των μονοθειστικών θρησκειών”, να είναι πιο προσεκτικοί διότι - έστω και ανεπιγνώστως - διδάσκουν τρομερή συγκρητιστική αίρεση.


Παραθέτουμε στη συνέχεια το άρθρο που μας έδωσε αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ, Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ


Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου,


Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ

==============



Τη Β΄ Κυριακή των Νηστειών της Μεγ. Τεσσαρακοστής η Εκκλησία μας προβάλλει και τιμά για δεύτερη φορά μέσα στο εκκλησιαστικό έτος μία κορυφαία πατερική φυσιογνωμία, τον Αγ. Γρηγόριο, αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης, τον Παλαμά. Το γεγονός αυτό είναι μία καλή αφορμή για να προσεγγίσουμε από ορθόδοξης πλευράς, με οδηγό μας το πρόσωπο τού ιερού Πατέρα, ο οποίος εκφράζει την εκκλησιαστική διδασκαλία κατά τρόπο ακέραιο, αυθεντικό, σαφή και κρυστάλλινο, μία θεωρία που υπάρχει στη σύγχρονη, ετερόδοξη κυρίως ακαδημαϊκή διανόηση (π.χ. Karl Josef Kuschel, Bertold Klappert, Smail Balic, Jonathan Magonet, Thomas Nauman) κ.α. και σχετίζεται άμεσα και με την προβληματική των σύγχρονων διαθρησκειακών διαλόγων.


Πρόκειται για τη θεωρία των λεγομένων «Αβρααμικών θρησκειών» που αρχικά πρωτοδιατυπώθηκε από τον Γάλλο Ισλαμολόγο και μυστικιστή, τον Louis Massignon (1883-1962). Σύμφωνα με τον πυρήνα της εν λόγω θεωρίας οι τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες, Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός και Ισλάμ έχουν: α) κοινό πατέρα τον Αβραάμ, β) κοινή αφετηρία και αναφορά, την πίστη τού πατριάρχη Αβραάμ στον ένα Θεό, και γ) το κοινό καθήκον του πιστού να υπακούει στο θέλημα τού Θεού.


1. Ανάλογη προβληματική σχετικά με την ομολογία της πίστης στον Αβραάμ και την αντίληψη, ότι οι Μουσουλμάνοι προσεύχονται μαζί με τους χριστιανούς στον ένα Θεό θα υιοθετηθεί επισήμως από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία κατά τη Β' Βατικάνεια Σύνοδο2.


Στα πλαίσια της διαθρησκειακής προβληματικής η εν λόγω θεωρία προτείνεται και καλλιεργείται με σκοπό την υπέρβαση της ιστορικής αντιπαλότητας και της θρησκευτικής βίας, με την υποτιθέμενη ανάδειξη της κοινής προέλευσης και των κοινών στοιχείων τούτων των θρησκειών.


Οι τρεις αυτές θρησκείες, σύμφωνα με τον Karl Josef Kuschel, έναν σημαντικό εκφραστή της, είναι αδέλφια ως προς την πίστη στον Θεό τού Αβραάμ3. Έμφαση δίνεται στον ένα Θεό, στην υπερβατικότητά του και στη διάκρισή του από τον κόσμο. Ταυτοχρόνως με εξεζητημένες αναλύσεις προσπαθούν να υπερβούν ή και να συνθέσουν όχι μόνο τις διαφορετικές θεολογικές αρχές αλλά και τους διαφορετικούς τρόπους κατανόησης και αυτού του προσώπου του πατριάρχη Αβραάμ που υπάρχουν μεταξύ των τριών θρησκειών.


Στην ίδια συνάφεια από τους υποστηρικτές της εν λόγω θεωρίας χρησιμοποιούνται και οι όροι «Αβρααμική οικουμένη», «Αβρααμικό πνεύμα» και «Αβρααμική πνευματικότητα».


Είναι βάσιμη όμως αυτή η θεωρία; Αποτελεί σωστό μοντέλο προσέγγισης και αλληλοκατανόησης ανθρώπων διαφορετικών θρησκευτικών πεποιθήσεων; Μπορεί να γίνει αποδεκτός ο ισχυρισμός ότι και οι τρεις θρησκείες είναι αδέλφια ως προς την πίστη στον ένα και τον αυτόν Θεό; Σύμφωνα με τη διδασκαλία του άγ. Γρηγορίου του Παλαμά, ιδιαιτέρως όσον αφορά στο σκέλος της σχέσης Χριστιανισμού και Ισλάμ, αναμφισβήτητα όχι.


Ο ιερός Πατέρας γνώρισε το Ισλάμ κατά τη διάρκεια της αιχμαλωσίας του από τους Τούρκους το 1354, διαλέχθηκε τρεις φορές με εκπροσώπους του, ομολόγησε και διατύπωσε με σαφήνεια την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία, επισήμανε το ριζικώς διαφορετικό περιεχόμενο και τον τρόπο κατανόησης του Θεού που υπάρχει μεταξύ Χριστιανισμού και Ισλάμ4, όπως επίσης και τον διαφο­ρετικό τρόπο κατανόησης του προσώπου του Χριστού5. Τονίζει με σαφήνεια σχετικά με τις θεολογικές αφετηριακές προϋποθέσεις του Ισλάμ: «Τον δε Μεχουμέτ (σ. Σ. τον Μωάμεθ) ούτε παρά των προφητών ευρίσκομεν μαρτυρούμενον ούτε τι ξένον ειργασμένον και αξιόλογον προς πίστιν ενάγον. Διά τούτο ου πιστεύομεν αυτώ ουδέ τω παρ' αυτού βιβλίω»6.


Με αφορμή μάλιστα τις ισλαμικές αντιλήψεις περί Χριστού επισημαίνει στο ποίμνιο του: «Προσέχετε μη ευρεθήτε όπως αυτοί εδώ, που, ενώ τον τεχθέντα από την παρθένο τον ονομάζουν Λόγο του Θεού και πνοή του και Χριστό, δηλαδή Θεάνθρωπο, έπειτα τον αποφεύγουν φρενοβλαβώς και τον αθετούν σαν να μη είναι Θεός»7. Υπογράμμιζε στις συζητήσεις του ότι κατά τη χριστιανική πίστη το «ένας Θεός» είναι αλληλένδετο, αδιάσπαστο και με το «Τριαδικός». «Εν γουν τα τρία και τα τρία εν»8.


Ο χριστιανός ομιλεί πάντοτε σχετικά με το μυστήριο τού Θεού για «Τριάδα εν Μονάδι, Μονάδα εν Τριάδι και Μονάδα άμα και Τριάδα», πράγμα αδιανόητο για το Ισλάμ, όπως φυσικά και για τον Ιουδαϊσμό. «Ουκούν ο Θεός τρία, και τα τρία ταύτα εις έστι Θεός και δημιουργός»9.


Ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς δεν παρέλειψε επίσης να αναδείξει στις συζητήσεις του με τους Μουσουλμάνους ότι και τα κοινά εξωτερικά στοιχεία που υπάρχουν (π.χ. προσευχή, ελεημοσύνη) έχουν διαφορετική θεολογική αφετηρία και δεν προϋποθέτουν απλώς μία κοινή μονοθεϊστική εκδοχή του Θεού10.


Η επιχειρηματολογία τού ιερού Πατέρα βεβαίως δεν εξαντλείται στα όσα ενδεικτικώς επισημάναμε, πλην όμως είναι ικανά, νομίζουμε, να δείξουν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει μεταξύ Χριστιανικών, Ισλαμικών άλλα και των Ιουδαϊκών αντιλήψεων κατ' επέκταση. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα το γεγονός ότι η απόλυτη πιστότητα του άγ. Γρηγορίου τού Παλαμά στα δεδομένα της εν Χριστώ Ιησού θείας Αποκαλύψεως, δεν τον οδηγεί σε αβαρίες περί την πίστη παρά τις ταλαιπωρίες της αιχμαλωσίας του.


Ταυτοχρόνως όμως τον οδηγεί να κατανοήσει με χριστολογική προοπτική και αυτή τη θέση ενός αλλόδοξου συνομιλητή του «ότι θα έλθει κάποτε καιρός που θα συμφωνήσουμε μεταξύ μας», αναφέροντας: «Συνεθέμην γαρ μνησθείς της του αποστόλου φωνής, ότι επί τω ονόματι Ιησού Χριστού παν γόνυ κάμψει και πάσα γλώσσα εξομολογήσεται ότι Κύριος Ιησούς Χριστός εις δόξαν Θεού Πατρός, τούτο δ' έσται πάντως εν τη Δευτέρα παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού»11.


Σύμφωνα με τον π. G. Florofsky «ημπορούμεν να θεωρούμεν τον Γρηγόριον Παλαμάν ως οδηγόν μας και διδάσκαλον εις την προσπάθειάν μας να θεολογούμεν από της καρδίας της Εκκλησίας»12. Είναι σαφές ότι με βάση τη δι­δασκαλία του άγ. Γρηγορίου του Παλαμά, η θεωρία περί «Αβρααμικών θρη­σκειών» είναι πολλαπλώς ελλειμματική και ιστορικά ανέρειστη.


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:


1. Περιεκτική παρουσίαση τού θέματος, τις διάφορες παραμέτρους του και τη σχετική ειδική βιβλιογραφία βλ. Fr. Ei,ler, Abrahamische Okumene, στο EZW Materialdienst. Zeitschrift fur Religions und Weltanschauungsfragen 73(2010), σσ. 72-76. Πρβλ. Τού ιδίου, Vom Dialogzum Trialog? Der duistich - muslimische Dialog im Angesicht des Judentums, στο EZW Materialdienst 72(2009), σσ. 243-256.


2. Βλ. Lumen Gentium, 16. H. Denzinger - P. Hunermann, Enchiridion symbolorum..., 199137, 4160.


3. Βλ. Fr. Ei,ler, Vom Dialog zum Trialog?, όπ.π., σ. 244.


4. Βλ. Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησία, 8-9, 15, 17, 23,27. ΕΠΕ 7,166-168, 175, 177,182,188. Διάλεξις προς Χιόνας, 6, ΕΠΕ 7, 214


5. Βλ. Διάλεξις προς Χιόνας, 6. ΕΠΕ 7, 214


6. Βλ. Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησία, 24, ΕΠΕ 7, 184


7. Βλ. Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησία, 33, ΕΠΕ 7, 195. 'Επιστολή ότε Εάλω, 7, ΕΠΕ 7, 202, Διάλεξις προς Χιόνας, 10,12 ΕΠΕ 7, 216, 218-220


8. Βλ. Διάλεξις προς Χιόνας, 6. ΕΠΕ 7, 214


9. Βλ. Διάλεξις προς Χιόνας, 9. ΕΠΕ 7, 216


10. Βλ. Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησία, 14, 35, ΕΠΕ 7, 172, 196.


11. Βλ. Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησία , 29.Επιστολή ότε Εάλω, 11, ΕΠΕ 7,190, 208.


12. Βλ. π. George Florofsky, Ο Άγ. Γρηγόριος Παλαμάς και η πατερική παράδοσις, στο Άγ. Γραφή - Εκκλησία - Παράδοσις, (μετ. Δημ. Τσάμη), Θεσσαλονίκη 1976, σ. 165.



ΠΗΓΗ:


ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2010, 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011,


www.egolpion.com


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Επαινούμε θερμά την παρέμβαση του Αγίου Κυρηνείας για τη νέα ασχημία των Τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων, οι οποίοι μετέτρεψαν την κατεχόμενη εκκλησία της Παναγίας της Θερμιώτισσας σε πολιτιστικό κέντρο.


Αυτοί είναι οι Τούρκοι! 522 εκκλησιές, μοναστήρια, κοιμητήρια και άλλα εκκλησιαστικά μνημεία κατέστρεψαν ή μετέτρεψαν σε τζαμιά, σταύλους, αχυρώνες, κέντρα διασκέδασης, κτλ. και τώρα ήρθε η σειρά του κατεχόμενου χωριού Θέρμια για να υποστεί την Τουρκική θηριωδία.


Εκφράζω την ιδιαίτερη χαρά μου επειδή οι αρχιερείς μας, τις τελευταίες μέρες, ο ένας μετά τον άλλο (ο Μακαριότατος, ο Αγιος Νεαπόλεως, ο Επίσκοπος Καρπασίας και τώρα ο Αγιος Κυρηνείας), καταγγέλλουν τους Τούρκους εισβολείς που καταστρέφουν συστηματικά την θρησκευτική και εθνική κληρονομιά της Κύπρου.


Παράλληλα παρακαλούμε θερμά τους ιεράρχες μας να στρέψουν την προσοχή τους στην προσπάθεια να πείσουν την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας και της Κύπρου για την ανάγκη να επιδειχθεί πολιτική πυγμής έναντι των Τουρκικών αξιώσεων.


Οι ενταξιακές συνομιλίες της Τουρκίας με την Ενωμένη Ευρώπη πρέπει να τερματιστούν. Η Ελλάδα και η Κύπρος πρέπει να προτάξουν βέτο στην ενταξιακή πορείας της Τουρκίας. Δεν αποκλείεται μάλιστα άλλες χώρες - όπως λ.χ. η Αυστρία ή και η Γαλλία - να ενθαρρυνθούν να ασκήσουν επίσης αρνησικυρία στην ενταξιακή προοπτική της Τουρκίας, αν δουν την Ελλάδα και την Κύπρο να κινούνται προς την ορθή κατεύθυνση. Μόνον τότε θα αναγκαστεί η Τουρκία να βάλει νερό στο κρασί της. Από λόγια δηλώσεις, καταδίκες και αποφάσεις η Τουρκία δεν χαμπαρίζει. Μόνον αν δει μπροστά της ορθωμένο τείχος αλλάζει σκοπό.


Παραθέτουμε στη συνέχεια τα άρθρα που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ ΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΘΕΡΜΙΩΤΙΣΣΑΣ ΣΤΟ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ ΘΕΡΜΙΑ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ


==================


Οι Τούρκοι έχουν μετατρέψει σε πολιτιστικό κέντρο τον ιερό ναό Παναγίας της Θερμιώτισσας στο κατεχόμενο χωριό Θέρμια της κατεχόμενης επαρχίας της Κερύνειας.

Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κερύνειας κ. Παύλος απέστειλε επιστολές διαμαρτυρίας προς τους Πρέσβεις των μονίμων χωρών-μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, τους Προέδρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ευρωκοινοβουλίου, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και τον Γενικό Γραμματέα της ΟΥΝΕΣΚΟ.

Στην επιστολή, ο Κυρηνείας Παύλος καταδικάζει με αποτροπιασμό και βδελυγμία την εκ νέου προκλητική ενέργεια του ψευδοκράτους να μετατρέψει σε πολιτιστικό κέντρο τον ιερό ναό της Παναγίας.

Στην επιστολή καταγγέλλεται το υποτελές στην Τουρκία καθεστώς του Έρογλου για τη νέα εγκληματική αυτή ενέργεια εις βάρος των χριστιανικών μας μνημείων.

Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Παύλος υπενθυμίζει ξανά ότι όλα αυτά συμβαίνουν λόγω της συνεχιζόμενης παράνομης τουρκικής κατοχής.

Σε περίοδο κατά την οποία η Τουρκία επιθυμεί διακαώς την είσοδο της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνει ο Κυρηνείας Παύλος, περιφρονεί τις ευρωπαϊκές αποφάσεις και προσποιείται άγνοια της οντότητας και της ύπαρξης της Κυπριακής Δημοκρατίας, από την οποία αναμένει με θράσος τη συγκατάθεσή της.

Τέλος, στην επιστολή ο Μητροπολίτης της κατεχόμενης Κερύνειας καλεί τις ξένες κυβερνήσεις και τους Διεθνείς Οργανισμούς να λάβουν τα δέοντα μέτρα ώστε να εξαναγκασθεί η Τουρκία να τερματίσει την κατοχή.


ΠΗΓΗ:

εφημερίδα "Φιλελεύθερος" (30.03.2011)


*****

Η ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ 90%


Του Σωματείου “Αδούλωτη Κερύνεια”


==============


Πρόσφατα ακούσαμε ακόμη μια μεγάλη απάτη: «με τις προτάσεις της Κυβέρνησης και του Προέδρου Χριστόφια στο περιουσιακό θα αποκατασταθεί το 90% των κατεχομένων περιουσιών μας».


Η δήλωση αυτή έγινε με αφορμή την αποστολή της διαπραγματευτικής ομάδας του Προέδρου της Δημοκρατίας στη Νέα Υόρκη για να έχουν συνάντηση με «Ειδικούς» του Μπάν Κι Μούν, στο «περιουσιακό». Πρόκειται για ένα αυθαίρετο ψέμα, εκτός και αν η δήλωση αναλυθεί και τεκμηριωθεί.

Εφόσον με τις προτάσεις του προέδρου Χριστόφια αποκαθίσταται το 90% των περιουσιών μας, τότε το αντικείμενο των συνομιλιών θα έπρεπε να είναι με ποιο τρόπο και πότε θα γίνει η εκκένωσή τους από τους σημερινούς χρήστες/σφετεριστές, ώστε να γίνει δυνατή η επιστροφή και επανεγκατάσταση των νομίμων ιδιοκτητών σε αυτές.


Αντί αυτού συζητούνται κριτήρια, περιορισμοί και δαιδαλώδεις διαδικασίες εξέτασης αιτήσεων επιστροφής μέσα από τις οποίες κανένας πρόσφυγας/ιδιοκτήτης δεν θα επιστρέψει. Ακόμη γίνεται λόγος και για επίλυση του θέματος των περιουσιών με την ίδρυση Εταιρείας ανάπτυξης γης. Και όλα αυτά αυθαίρετα βαφτίζονται, «αρχές αποκατάστασης του δικαιώματος της ιδιοκτησίας».


Ούτε και με επιστροφή μερικών εδαφών, όπως εκλιπαρεί η Κυβέρνηση και ο Πρόεδρος για να μειωθεί το κατεχόμενο έδαφος, δεν μπορεί να ισχύει ο ισχυρισμός για αποκατάστασή μας σε 90% των περιουσιών μας.


Όσο και να μικράνει αυτή η κατεχόμενη περιοχή αποτελεί απάτη να λέγεται ότι θα αποκατασταθούν στο 90% οι περιουσίες. Για να ισχύσει κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται λόγος για εκκένωση της περιοχής από τους Τουρκοκύπριους. Αντίθετα θέλουμε να επισημάνουμε. ότι όσο μικραίνει το υπό κατοχή έδαφος τόσο περιορίζεται και η δυνατότητα επιστροφής και αποκατάστασης περιουσιών.


Γι´ αυτό, θα πρέπει να τερματιστούν τα παιγνίδια απάτης που παίζονται σε βάρος των προσφύγων, με στόχο την υποκλοπή των ψήφων τους στις εκλογές. Να τερματιστεί επίσης το θέατρο περί λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας στη βάση αρχών.


Επαναλαμβάνουμε, ότι λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας σημαίνει, τόσο εννοιολογικά όσο και πολιτικά, πλήρη Τουρκοποίηση των κατεχομένων, κανένας πρόσφυγας δεν επιστρέφει, καμιά περιουσία δεν αποκαθίσταται.


Περιουσίες θα αποκατασταθούν μόνο με απελευθέρωση του τόπου, πράγμα που εξυπακούει επανατοποθέτηση του Κυπριακού, και ανάληψη καθαρά αντικατοχικού απελευθερωτικού αγώνα. Οτιδήποτε άλλο, αποτελεί απάτη, εμπαιγμό και εφόσον – Μη κακόν - υλοποιηθεί θα οδηγηθούμε στον αφελληνισμό της Κύπρου.


ΠΗΓΗ:



http://www.romiossini.com/


*****



Ο Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΠΕΚΤΑΤΙΣΜΟ;

Του Σάββα Ιακωβίδη

================


Ενας υπουργός δεν θέτει ερωτήματα. Τα απαντά. Δεν καταθέτει απορίες. Δίνει λύσεις σε αυτές. Και δεν εξίσταται για όσα οφείλει να κατανοεί και αποτελεσματικά να αντιμετωπίζει. Αυτά μπορεί να τα κάνουν οι πολίτες, όχι ένας υπουργός Εξωτερικών, εντεταλμένος να μελετά την πολιτική και τη διπλωματία του αντιπάλου και να την.....αντιμετωπίζει.


Ο Δ. Δρούτσας, υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, έδωσε συνέντευξη στην τουρκική «Χουριέτ». Ως άβγαλτο παιδαρέλι, που ποσώς γνωρίζει τον αντίπαλό του (δεν άκουσε ποτέ, προφανώς, περί Θουκυδίδη και Σουν Τζου), υποβάλλει διάφορά κωμικά ερωτήματα για την εδώ και δεκαετίες ασίγαστη τουρκική επιθετικότητα κατά της Ελλάδας και της Κύπρου. «Κανείς δεν καταλαβαίνει για ποιον λόγο η Τουρκία των 75 εκατομμυρίων πρέπει να φοβάται την Κύπρο των 750 χιλιάδων», απορεί ο Δρούτσας και διερωτάται γιατί δεν αποσύρει τον Αττίλα.


Απορεί ακόμα για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο και για το τουρκικό casus belli επειδή η Ελλάδα δικαιούται να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια.

Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών απορεί επίσης με την αντίφαση, από τη μια η Τουρκία να ισχυρίζεται ότι ακολουθεί πολιτική μηδενικών προβλημάτων με τους γείτονές της και, από την άλλη, να δημιουργεί συνεχή ένταση στο Αιγαίο και στις σχέσεις της με την Ελλάδα. Και πότε; Όταν, κατά τον Δρούτσα, «αυτήν τη στιγμή υπάρχει θετικό κλίμα μεταξύ των δύο κυβερνήσεων».


Την 25η Μαρτίου, εθνική επέτειο της Ελλάδας, είπε, η Τουρκία παραβίασε το FIR Αθηνών. Βέβαια, ο Δ. Δρούτσας επισήμανε στην Τουρκία ότι «το καθεστώς στο Αιγαίο δεν θα αλλάξει» και ότι «η Ελλάδα θα συνεχίσει να διασφαλίζει τα δικαιώματά της χρησιμοποιώντας κάθε αναγκαίο μέσο».


Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Δρούτσας όπως και ο Γ. Παπανδρέου έχουν επισημάνει αυτά, που γνωρίζει και η κουτσή Μαρία. Στις διακρατικές και διεθνείς σχέσεις, εκείνο που μετρά είναι ο σεβασμός από τον αντίπαλο, η αναγνώριση της δύναμης και της αποφασιστικότητάς σου να υπερασπίσεις τα εθνικά συμφέροντα, την κυριαρχία, την ανεξαρτησία και την αξιοπρέπειά σου.

Κυρίως, ο αντίπαλος μετρά την αξιοπιστία σου. Η Ελλάδα, κατά πάγια πρακτική, φλυαρεί αλλά δεν πράττει. Αντίθετα, η Τουρκία πράττει και απειλεί. Η Ελλάδα δεν εννοεί όσα λέγει. Αντίθετα, η Τουρκία υλοποιεί όσα μεθοδικά και με υπομονή για δεκαετίες σχεδιάζει. Η Ελλάδα θα έπρεπε να ήταν η δύναμη των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου μέσω της Κύπρου. Η Ελλάδα έπρεπε να ήταν η περιφερειακή, αξιόπιστη, σεβαστή και ισχυρή δύναμη, όχι η Τουρκία. Αλλ΄ οι οικονομικές ασωτίες, οι ανευθυνότητες και οι εγκληματικές ανεπάρκειες, πολιτικές και διπλωματικές, καθήλωσαν την Ελλάδα στο κρεβάτι του εξαρτημένου, από ξένους, ασθενούς.


Η Τουρκία έχει αποθηριωθεί. Παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει, με πρώτο το κουρδικό, είναι μια αναθεωρητική, επεκτατική, επιθετική δύναμη στην περιοχή. Στηριγμένη στο δόγμα Νταβούτογλου για αναβίωση του νεο-Οθωμανισμού, η Τουρκία δεν εφαρμόζει πολιτική δήθεν μηδενικών προβλημάτων, αλλ΄ ασκεί διπλωματία υποταγής και ελέγχου γειτονικών κρατών διά της μαλακής ισχύος.


Η Τουρκία εκβιάζει την Ελλάδα για την ΑΟΖ, αμφισβητεί την κυριαρχία της στο Αιγαίο, προκαλεί με το Καστελόριζο, δημιουργεί μια νέα Κύπρο στη Δυτ. Θράκη, υπονομεύει τη δημογραφική σύνθεση της χώρας και επιμένει να κατέχει τμήμα της ευρωπαϊκής Κύπρου. Η Τουρκία εκλαμβάνει την Ελλάδα ως δορυφόρο της, δεν τη θεωρεί ως απειλή, την υποτιμά και τη χλευάζει. Οι επισκέψεις Ερντογάν και Νταβούτογλου στην Ελλάδα έδωσαν την εικόνα μετάβασης σουλτάνων σε οθωμανική κτήση. Και πώς απαντά η Αθήνα; Με τις κωμικές απορίες Δρούτσα…


ΠΗΓΗ:


http://www.sigmalive.com/