tag:blogger.com,1999:blog-8377640198958932890.post4706307160575719224..comments2023-09-09T08:29:55.824-07:00Comments on PANAYIOTIS TELEVANTOS: Η ΟΛΟΧΡΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΥPanayiotis Televantoshttp://www.blogger.com/profile/06143305030439473365noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8377640198958932890.post-80178383751181445192017-12-10T05:22:18.635-08:002017-12-10T05:22:18.635-08:00Είναι ένα θέμα η αγάπη των Ρώσων για τό χρυσάφι Στ...Είναι ένα θέμα η αγάπη των Ρώσων για τό χρυσάφι Στή Θεσσαλονίκη σέ ένα μαγαζί μέ εκκλησιαστικά είδη είδα κάτι ακριβές βυζαντινές εικόνες μέ χρυσό γυαλιστερό σάν τον τσίγγο , σαν λαμαρίνα Ρώτησα γιατί τόση γυαλάδα καί μου είπαν οτι τις αγοράζουν πολύ οι Ρώσοι Επίσης είναι χαρακτηριστικοί οι χρυσοί ρώσικοι τρούλοι Ασφαλώς ανέκαθεν η βυζαντινή αγιογραφία εκμεταλλέυτηκε τά προτερήματα του χρυσού που συνίστανται πρώτον στό κίτρινο χρώμα του καί δεύτερον στην αναλλοίωτη αξία του Τό κίτρινο χρώμα είναι εκ των ών ουκ άνευ για τα εικαστικά καί σε ό,τι αφορά την οπτική Είναι τό πιό βασικό απο τα βασικά χρώματα , αντιπροσωπεύει τό φώς , γι'αυτό στην αγιογραφία συμβολίζει την θεία δόξα Όμως στή βυζαντινή εικόνα καί οπτική η ισορροπία των χρωμάτων έχει μία σεμνότητα που δημιουργεί κατάνυξη , χωρίς τα χρώματα νά χάνουν την λαμπρότητα και ζωηράδα τους Ποτέ τά χρώματα δέν παρεκτρέπονται σέ μία "αναίδεια " μιμούμενα έναν κολορισμό πόσο μάλλον έναν σεκιουλαρισμό δηλαδή μία κοσμικότητα , όπως εν προκειμένω η οπτική των πατριαρχικών αιθουσών Δέν φταίνε τά χρώματα και οι χρυσές κλωστές , τό θέμα είναι πώς τα χρησιμοποιεί κανείς καί τί θέλει νά εκφράσει μέσα από αυτά Δεν ξέρω ποιοί είναι οι λόγοι που οδήγησαν τους Ρώσους στην τόση υπερβολή του χρυσού Μερικές φορές παίζουν ρόλο και οι κλιματολογικές συνθήκες , δηλαδή οι χρυσοί τρούλοι στην Ρωσία σίγουρα έχουν λιγότερη λάμψη απο ότι έχουν στον μεσογειακό ήλιο , πράγμα αδιανόητο για εμάς Λωρίτου Ελένηhttps://www.blogger.com/profile/01347305350770613237noreply@blogger.com