Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΓΟΥΕΑΡ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΣΧΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ
=====
Πρώτον, είναι εξαιρετικά σοβαρή η κατάσταση στην Ουκρανία και είμαι πολύ στεναχωρημένος για τις εξελίξεις. Προσωπικά, αυτή τη στιγμή, δεν βλέπω, ποια θα μπορούσε να είναι η λύση.
Δεύτερον, παρόλο που είμαι Μητροπολίτης του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος με τη θέση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Με όλο τον προσήκοντα σεβασμό στον Πατριάρχη μου, είμαι υποχρεωμένος να πω ότι συμφωνώ με την άποψη την οποία εξέφρασε το Πατριαρχείο της Μόσχας ότι η Ουκρανία ανήκει στη Ρωσική Εκκλησία».
Η Μητρόπολη του Κιέβου, βάσει της συμφωνίας του 1676, περιήλθε από το ωμοφόριο του Οικουμενικού Πατριαρχείου υπό εκείνο του Πατριαρχείου της Μόσχας. Επομένως, γιά 330 χρόνια η Ουκρανία αποτελούσε μέρος της Ρωσικής Εκκλησίας.
Αυτό είναι ιστορικό γεγονός ότι η Ουκρανία ανήκε και εξακολουθεί να ανήκει στη Ρωσική Εκκλησία. Αρά, πιστεύω ότι ήταν λάθος από μέρους του Οικουμενικού Πατριάρχη να εκχωρήσει αυτοκεφαλία στους δύο σχισματικούς Επισκόπους τον Φιλάρετο και τον Μακάριο.
Νομίζω ότι το ενδεχόμενο βήμα ίσως θα μπορούσε να είναι μια Πανορθόδοξη Συνάντηση των Ορθοδόξων Προκαθημένων, όχι μόνο Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας, αλλά επίσης και άλλων, διότι αυτό το πρόβλημα αφορά όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Και αυτό το βήμα μπροστά πρέπει να γίνει μέσα από τις πανορθόδοξες συνομιλίες. Ίσως θα πρέπει και πάλι να συγκαλέσουμε Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.
Παράλληλα, με ανησυχούν οι ενέργειες του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου και της Ρωσικής Εκκλησίας. Ενοχλήθηκα με τη διακοπή από αυτούς της κοινωνίας με την Κωνσταντινούπολη. Πιστεύω ότι αυτή η συζήτηση της καταστάσεως στην Ουκρανία πρέπει να γίνει με πνεύμα αδελφικής αγάπης χωρίς να διακόπτεται η κοινωνία. Επομένως, δεν μπορώ να συμφωνήσω με καμία πλευρά. Και προσεύχομαι να επέλθει με κάποιο τρόπο η συμφιλίωση.
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης έχει εξηγήσει -- πιστεύω οτι και ο π. Σεραφείμ Ζήσης εξηγεί στον σχολιασμό-πραγματεία που δημοσιεύει ο κ. Τελεβάντος σε συνέχειες, ίσως σε επόμενη συνέχεια -- εξηγεί λοιπόν οτι η ακοινωνησία που έχει κηρύξει ο πατριάρχης Κύριλλος δεν έχει καμμία σχέση μέ τον εκκλησιαστικό αφορισμό ή την κήρυξη " άκυρων " μυστηρίων , όπως κάποιοι λένε . Είναι απλά κάποιο εκκλησιαστικό μέτρο διαμαρτυρίας ή κύρωσης απο αυτόν που νομίζει οτι αδικείται . Ολοι
ReplyDeleteοι ενδιαφερόμενοι γι αυτό το σοβαρό θέμα πρέπει νά έχουμε λίγη υπομονή νά μελετούμε τά κείμενα , εν προκειμένω νά περιμένουμε τις συνέχειες της πραγματείας του π. Σεραφείμ Ζήση που δυστυχώς αποσπασματικά δημοσιεύονται , για νά λύνουνε τις απορίες μας .