Του Ἀρχιμ. Γρηγορίου Δ. Παπαθωμᾶ
=====
Οἱ ἱεροὶ Κανόνες ἀντανακλώντας τὴν ἀρχέγονη καὶ διαχρονικὴ πράξη τῆς Ἐκκλησίας, προτείνουν –ἢ μᾶλλον ἀπαιτοῦν– ἡ μαρτυρία καὶ ἡ ὁμολογία τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν τεθνεώτων, καθὼς καὶ τῆς προσδοκίας τοῦ Μέλλοντος Αἰῶνος, νὰ ἐκφράζωνται μὲ τὴν ἄρνηση τῆς γονυκλισίας κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας καὶ τῶν ἀναστάσιμων στιγμῶν τῆς Ἐκκλησίας καὶ μὲ τὴν ὀρθοστασία.
Ζητήματα ὅπως τὸ ἐξεταζόμενο, ἐνῶ λύθηκαν καὶ μάλιστα ἀπὸ πολὺ ἐνωρὶς ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, τίθενται ἐκ νέου σήμερα ἐξ αἰτίας μίας ἑτερο-κεντρικῆς θεολογικῆς προβληματικῆς, κυρίως στὸ ἐπίπεδο τῆς καθημερινῆς πράξης τῆς Ἐκκλησίας. Σύμφωνα μὲ ὅσα μελετήσαμε παραπάνω στοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ὅσοι ἀκουμποῦν τὸ γόνυ στὴν γῆ κατὰ τὶς ἡμέρες ποὺ προαναφέραμε, πράγματι δίνουν τὴν ἐντύπωση ὅτι δὲν κατανοοῦν τὴν ἐκκλησιακὴ εὐαισθησία τῆς πατερικῆς καὶ κανονικῆς ἐμπειρίας –εἴτε δὲν μποροῦν εἴτε δὲν ἐπιθυμοῦν νὰ τὴν κατανοήσουν–, καὶ ἐπίσης δίνουν τὴν ἐντύπωση ὅτι δὲν πιστεύουν στὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καὶ οὔτε περιμένουν πραγματικὰ τὴν ἐσχατολογικὴ Ἔλευσή Του. Ἡ δισχιλιετὴς κανονικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας δὲν ἔχει μόνον ἐξαλείψει τὴν ἄθεη ἄρνηση ἢ τὸν προτεσταντισμό· ἔχει ἐπίσης ἐξαλείψει καὶ τὴν χριστιανικὴ ἀτομικιστικὴ ἢ ἀτομικοποιοῦσα εὐσέβεια... Ὁ καθένας ἐνεργεῖ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο γιὰ διαφορετικὸ λόγο, ἀλλὰ τὸ ἀποτέλεσμα παραμένει ἴδιο!...

ΠΗΓΗ:
Ἠλ. στοιχειοθ. «Χριστιανική Βιβλιογραφία»
Τίς έστιν ούτος ; Ορθόδοξος ; οικουμενιστής ; Τηρητής των Ιερών Κανόνων καί της Ιεράς Παραδόσεως ; Καταφρονητής αυτών; Η μακρυά του γενειάς μάς δημιουργεί μία σύγχυση !
ReplyDeleteΚαθηγητὴς τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ Ἀθηνῶν. Κρίμα ὅμως ποὺ παρερμηνεύει τόσο πολὺ τὸν 5ο κανόνα τῆς ἐν Νεοκαισαρείᾳ Συνόδου...
ReplyDeleteOυδέν ήττον, καλέ μου άνθρωπε, φίλος της μεταπατερικής ακαδημίας του Βόλου Αλήθεια πότε έγινε καθηγητής στην θεολογική Αθηνών ; Εγώ τον ήξερα πρίν πολλά χρόνια μέ μαύρη γενειάδα προερχόμενο από την εσπερία Θά μού πείτε άσχετο τό ερώτημα ......
ReplyDeleteΚαθηγητής στή Θεολογική Ἀθηνῶν ἐξελέγη τό 2008 μετά ἀπό σημαντική προηγουμένως παρουσία σέ Πανεπιστήμια τοῦ ἐξωτερικοῦ. Αὐτά γιά τό «ἄσχετο» ἐρώτημα. Τό σημαντικότερο ὡστόσο, κυρία Λωρίτου, εἶναι ἡ προκλητική ἄγνοια τῆς Ἀρχαίας Ἑλληνικῆς, ἐξ ἧς καί ἡ ἀπίστευτη παρερμηνεία τοῦ Ε΄ Κανόνος τῆς ἐν Νεοκαισαρείᾳ Συνόδου, ὅπως εὔκολα μπορεῖ νά διαπιστώσει καθένας πού γνωρίζει στοιχειωδῶς τή γλώσσα. Ἐδῶ π.χ.:https://books.google.gr/books?id=yyxhAAAAcAAJ&pg=PA223&lpg=PA223&dq=Κανόνες+της+εν+νεοκαισαρεία+Συνόδου&source=bl&ots=g9f0upMg03&sig=Xp5I1Rhuwd7Sb5BDHrgFvk1BPfI&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwjf55rDusjVAhUGbBoKHVEmCT4Q6AEIQjAH#v=onepage&q=%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CE%B5%CE%BD%20%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%85&f=false
ReplyDeleteΟ π.Γρηγόριος έχει δώσει ρεσιταλ Οικουμενισμού στη Θεολογική. Ξεκίνησε να διδάσκει όταν ήμουν στο 3ο έτος το 2011. Το τι έχουμε ακούσει δεν περιγράφεται...
ReplyDeleteΚρίμα στήν μακριά του γενειάδα !
ReplyDelete