Monday, July 3, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στο ιστολόγιο “Απολογητικά”, ο διαχειριστής του, ο θεολόγος κ. Παναγιώτης Νούνης, ανάρτησε άρθρο που επιγράφει “ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΛΗΣΤΡΙΚΩΤΑΤΑ ΑΡΘΡΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΒΙΚΕΤΟΥ”

Το εν λόγω άρθρο με βρίσκει -σε γενικές γραμμές- αντίθετο. Δεν μου αρέσει το ύφος, το ήθος και -εν πολλοίς- το περιεχόμενό του.

Την αντίθεσή μου στο άρθρο κοινοποίησα ηλεκτρονικά στον κ. Νούνη και του υπέδειξα με σειρά ηλεκτρονικών μηνυμάτων τις -κατά την άποψή μου- αστοχίες του σε θεολογικά θέματα που καταγράφει.

Ο κ. Νούνης διατήρησε την άποψη ότι πρέπει να  αναρτήσει το άρθρο του ως έχει. Όπερ και έπραξε. Πλην, όμως, είχε την ευγένεια να μου επιτρέψει να επιλέξω δύο αποσπάσματα από το άρθρο του που με βρίσκουν σύμφωνο ως προς το περιεχόμενο. Μου επέτρεψε μάλιστα να τα επεξεργαστώ γλωσσικά ώστε να αφαιρέσω κάθε λέξη που -κατά την άποψή μου- είναι απωθητική στον αναγνώστη. 

Τα εν λόγω δύο αποσπάσματα θα δημοσιευθούν -συν Θεώ- σύντομα.

Στο παρόν άρθρο παραθέτω το εξής απόσπασμα από το άρθρο του κ. Νούνη το οποίο με βρίσκει απολύτως σύμφωνο και ως προς το περιεχόμενο και ως προς το ύφος.

“Στην πέμπτη και έκτη παράγραφο καταγράφεται η μεγίστη παρασπονδία και άτακτη οπισθοχώρησις των αντιΟικουμενιστών της Αγιορειτικής Ρουμανικής Σκήτεως.

Εξ αρχής, διέκοψαν ιεροΚανονικώς, το Λειτουργικό Μνημόσυνο του Οικουμενιστού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, ετεροχρονισμένα και προφανώς μετά από σφοδρές πατριαρχικές πιέσεις και απειλητικούς εκβιασμούς, άλαξαν γνώμη και στάση οι Αγιορείτες Πατέρες της Σκήτεως και επανέλαβαν τη Λειτουργική Μνημόνευση. Μικρό το κακό. Απλώς η εκκλησιαστική ιστορία θα τους καταγράψει για ανώφελη μοναστική τυφλή υπακοή και δειλία. Θα σημειωθώσι με μελανά χρώματα ως σύγχρονοι «ομολογητές» του γλυκού νερού.

Το ίδιο έπραξαν και μερικοί Κρήτες Πρεσβύτεροι όπου εξ αρχής διέκοψαν το Λειτουργικό Μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχη και έπειτα το επανέφεραν. Και αυτοί οι συγκεκριμένοι θα καταγραφώσι ανάμεσα στους δειλούς ψευδο-Ομολογητές της Εκκλησιαστικής Ιστορίας.

Όπως και να έχει το ζήτημα της Ιεράς Αποτειχίσεως, ένα είναι το αναντίρρητο εκκλησιαστικό δεδομένο: ότι υφίστατο μία αγία Τριανδρία τινών ιερώς Αποτειχισμένων Θεσσαλονικέων Πρωτοπρεσβυτέρων (π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Νικόλαος Μανώλης και π. Φώτιος Βεζύνιας) όπου παραμένωσι εδραίοι και αμετακίνητοι στη διακοπή του Λειτουργικού μνημοσύνου των αιρετιζόντων Αρχιοικουμενιστών Μητροπολιτών της Θεσσαλονίκης και του Λαγκαδά.

Μόλις πρόσφατα διέκοψε το Λειτουργικό μνημόσυνο του αιρετικού επισκόπου του και ο ομολογητής παπαΦώτιος Τζούρας πρεσβύτερος της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου.

Υπάρχουν επίσης και μερικές άλλες εκατοντάδες συγχρόνων ομολογητών Αγιορειτών και μή Πατέρων όπου διέκοψαν το Λειτουργικό Μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχου και το παραδοσιακό κίνημα της Ιεράς Αποτειχίσεως, εξαπλώνεται άρδην ανά την οικουμενική Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.”

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νούνη που μας έδωσε τις πιο πάνω πληροφορίες για την αποτείχιση. Ακούγαμε στο παρελθόν ότι διάφοροι στην Κρήτη, στο Άγιον Όρος κτλ. αποτειχίστηκαν αλλά δεν ξέραμε πού κατέληξαν οι αποτειχίσεις τους.

Το άρθρο του κ. Νούνη μας δίνει πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες για το θέμα και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό. Ελπίζουμε, μάλιστα, ότι, αφού έχει πρόσβαση στην πηγή των πληροφοριών, ότι θα συνεχίσει να μας κρατά ενήμερους για τα γεγονότα που αφορούν την αποτείχιση.

Πιο συγκεκριμένα τον παρακαλούμε θερμά να μας πει περισσότερα αναφορικά με την τελευταία παράγραφο του αποσπάσματος του άρθρου του που παραθέσαμε πιο πάνω:

“Υπάρχουν επίσης και μερικές άλλες εκατοντάδες συγχρόνων ομολογητών Αγιορειτών και μή Πατέρων όπου διέκοψαν το Λειτουργικό Μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχου και το παραδοσιακό κίνημα της ιεράς Αποτειχίσεως, εξαπλώνεται άρδην ανά την οικουμενική Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.”

Η απορία μου, που ίσως είναι και η απορία πολλών άλλων, είναι η εξής. Αρχικά διαδόθηκε ότι στο Άγιον Όρος υπάρχουν περισσότεροι από 400 πατέρες οι οποίοι διέκοψαν το μνημόσυνο του Παναγιώτατου.

Στη συνέχεια, όμως, υπέγραψαν κείμενο αποτείχισης μόνον 33 μοναχοί και ιερομόναχοι. Τι τελικά συμβαίνει; Όντως υπάρχουν 400 Αθωνίτες πατέρες που δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη ή τελικά απέστησαν από την αρχική τους πρόθεση και επανέλαβαν το μνημόσυνό του;

Αναφέρει, επίσης, ο κ. Νούνης ότι εξαπλώνεται άρδην το κίνημα της αποτειχίσεως στην ανά την Οικουμένη Ορθοδοξία. Μήπως μπορεί να μας δώσει συγκεκριμένα στοιχεία σε ποιες Ορθόδοξες Εκκλησίες ποιοι αποτειχίστηκαν;

No comments:

Post a Comment