Friday, June 30, 2017

ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΟΣ ΟΙΚΕΙΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ


ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΟΣ ΟΙΚΕΙΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ

Του κ. Παναγιώτη Π. Νούνη, Θεολόγου
=====

Ο ΙΕ΄ ιερός Κανών, δεν νομοθετεί, ούτε διακηρύττει, αλλά ούτε υποχρεώνει την ακοινωνησία εκ των Επισκόπων. Αλλά νομοθετεί εν Αγίω Πνεύματι το δυνητικό (και άρα μη υποχρεωτικό) της καλόδοξης και επαινετής Ομολογιακής διενέργειας της ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ από αιρετίζοντα Επίσκοπο.

Οι ιεροί Κανόνες, αν είναι ποτέ δυνατόν, να νομοθετώσι την διακοπή της Εκκλησιαστικής Κοινωνίας ή την ακοινωνησία με την Εκκλησία. Αυτό το παπαγαλίζουν πολλοί θερμοκέφαλοι και είναι κατά την προσωπική μας εκτίμηση μία φρικτή βλασφημία κατά του αγίου Πνεύματος. Και τούτο που σημειώνω δεν είναι αυθαίρετο αλλά το διευκρινίζετε καθαρά και ξάστερα εντός της παρενθέσεως. Οι Ιεροί Κανόνες μας παρέχουν το δυνητικό δικαίωμα της διακοπής του Λειτουργικού Μνημοσύνου του αιρετίζοντος επισκόπου και όχι την ακοινωνησία μας με την Τοπική μας Εκκλησία.

Νομίζω, ας μας το ξεκαθαρίσωσι οι εμπειρώτεροι στα ιεροκανονικά γράμματα, ότι υφίστατο προφανώς λεπτώτατη θεολογική και εκκλησιολογική διάκρισις μεταξύ της διακοπής μνημοσύνου και της διακοπής κοινωνίας με την Εκκλησία. Ενίοτε το δεύτερον σύμφωνα με την ιεροκανονική διδασκαλία της Εκκλησίας μας εμπίπτει στο χώρο του Σχίσματος.
Όσοι προτείνουν την διακοπή της Κοινωνίας από την Καθολική Εκκλησία είναι Σχισματικοί, και για να στηρίξουν την πλάνη τους, διδάσκουν την θεωρία περί «συγκοινωνούντων Δοχείων», περί «ακύρων Μυστήριων» και αποκηρύττωσι ή και καταδικάζωσι, ΑΤΟΜΙΚΑ, ως έκπτωτους και ακοινώνητους τους Προκαθημένους όπου αιρετίζωσι.

Εμείς, ποιοι ακριβώς είμεθα όπου θα αποκηρύξουμε ένα Κληρικό, τον όποιονδήποτε, όπου έπεσε σε κακοδοξία, ως αυτόματα καθαιρεταίο, έκπτωτο και ακοινώνητο;

Είμεθα υπερΣύνοδος του σύμπαντος κόσμου, ή, και βαλτοί του «Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος» που είναι εραστής των Σχισμάτων; Ή μήπως είμεθα ανόητοι «Ζηλωτές»;

Απεταξάμην, λοιπόν, τον ηλίθιο «Ζηλωτισμό» και τον παναιρετικό Οικουμενισμό, διότι πατέρας αμφότερων αυτών είναι ο «Μέγας Αρχιτέκτων του Σύμπαντος» ο Αντίδικος εχθρός του ανθρώπου όπερ και απεταξάμην εβδομηκοντάκις επτά εκ της αγίας μας βαπτίσεως.

ΠΗΓΗ: 

Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»,

No comments:

Post a Comment