Friday, October 31, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΩΝ Η´ KAI Θ´ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΩΝ Η´ KAI Θ´ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά”:

“Ἡ ἄτυπη «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν» διερμηνεύοντας καὶ ὅλους τοὺς πονοῦντας καὶ ἀνησυχοῦντας διὰ τὴν αὐθεντικὴ καὶ ἀνόθευτη τῶν ἱερῶν δογμάτων τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας ἀκεραιότητα, αἰσθανόμεθα τὴν ἀνάγκη νὰ ἐκφράσουμε τὰ θερμὰ συγχαρητήριά μας, τὸν ἱερὸ ἐνθουσιασμό μας, καὶ τὴν εὐγνωμοσύνη μας γιὰ τήν ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ἱερὰ πρωτοβουλία τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ νὰ ἀναδείξει εἰς τὴν δέουσα περιωπὴ τῆς σειρᾶς τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων τὶς Ὀγδόη καὶ Ἐνάτη Οικουμενικές Συνόδους. Τὶς εἰσήγαγε ἤδη εἰς τὴν ζῶσα λατρευτικὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας μας τόσο μὲ εἰδικὲς ἱερὲς Ἀκολουθίες ὅσο καὶ ὁρίζοντας ἡμερομηνίες τακτές γιὰ τὸν κατ’ ἔτος ἑορτασμό τους ὡς τοπικὴ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ἀρχικῶς, ἑορτή.

Ἐπίσης συγχαίρουμε τὸν Σεβασμιώτατο Πειραιῶς, γιὰ τὴν ἐξόχως χρήσιμη καὶ ἀπὸ πολλοῦ χρόνου ἀναμενόμενη ἔκδοση δοκίμων ἱερῶν Ἀκολουθιῶν τῶν δύο συνόδων, τὶς ὁποῖες ἐξέδωσε εἰς ἰδιαιτέρως καλαίσθητα τεύχη, συνοδευόμενα μὲ θεολογικώτατη προσωπική ἐγκύκλιο-εἰσαγωγή. Προσέτι παρέθεσε καὶ τὶς ἔγκριτες εἰσηγήσεις τοῦ Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου, θεολογικωτάτου πατρός, γιὰ τὴν Ὀγδόη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τοῦ 879-880, ὡς καὶ τοῦ Σεβ. Γόρτυνος κ. Ἱερεμίου, ἐπιφανοῦς καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, γιὰ τὴν Ἐνάτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τοῦ 1351.

Ἡ πλειοψηφία τῶν Ἱεραρχῶν μας, παραπέμποντας τὸ θέμα αὐτὸ εἰς τὰς ἑλληνικὰς καλένδας, ἔδειξε ἀσυνέπεια καὶ πρὸς τὸν ἑαυτό της, διότι ἡ ἰδία Σύνοδος εἶχε ἀναθέσει εἰς τοὺς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας Ναυπάκτου καὶ Γόρτυνος κ. κ. Ἱερόθεο καί Ἱερεμία νὰ παρουσιάσουν τὶς περὶ Ὀγδόης καὶ Ἐνάτης Οἰκουμενικῶν Συνόδων εἰσηγήσεις τους, οἱ ὁποῖες συνιστοῦν πατερικὲς ὁμολογίες, καθ’ ὅλα ἔγκυρες καὶ ἄψογες ἱστορικοθεολογικὲς μελέτες.”

Οι απανταχού της γης Ορθόδοξοι πιστοί προσυπογράφουν μέχρι κεραίας το πιο πάνω απόσπασμα της Ανακοίνωσης της “Σύναξης των Κληρικών και μοναχών”. 

Είναι άξιος κάθε επαίνου ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ επειδή σήκωσε το βάρος ενός τόσο σοβαρού εγχειρήματος και ανέλαβε την πρωτοβουλία να καθιερώσει την εορτή χωρίς συνοδική έγκριση και χωρίς τη συμπαράσταση άλλων ιεραρχών. 

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο εορτασμός των δύο Οικουμενικών Συνόδων δεν θα παραμείνει μόνον τοπική εορτή της Μητροπόλεως Πειραιώς χωρίς  κάλυψη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ευελπιστούμε ακόμη ότι σταδιακά ο εορτασμός των δύο Οικουμενικών Συνόδων θα υιοθετηθεί πανορθοδόξως.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΜΟ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΗ ΦΡΑΓΚΟΠΑΠΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΜΟ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΗ ΦΡΑΓΚΟΠΑΠΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πληροφορηθήκαμε από το ιστολόγιο “Διάκονος”:

“Μετά την αποκάλυψη της εμπλοκής του σε υπόθεση παιδεραστίας, ένας ιερέας από την Τεργέστη αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή του.

Ο 48χρονος Ντον Μακς Σουάρντ απαγχονίστηκε στην εκκλησία της σλοβενικής κοινότητας όπου λειτουργούσε και το άψυχο σώμα του βρήκε ο επίσκοπος της Τεργέστης.

Ο Σουάρντ σύμφωνα με έρευνα των τοπικών αρχών λέγεται ότι παρενόχλησε σεξουαλικά ένα 13χρονο κορίτσι προ ετών.

Μάλιστα, σύμφωνα με εκπροσώπους της εκκλησίας παραδέχθηκε την ενοχή του και ζήτησε δύο ημέρες ώστε να συντάξει την επιστολή παραίτησής του.

Ωστόσο, λίγη ώρα πριν τη συνάντησή του με τον επίσκοπο της περιοχής αποφάσισε να αφαιρέσει τη ζωή του.”

Θλιβόμαστε για την κατάληξη της περιπέτειας του παιδεραστή φραγκόπαπα. Είναι αδύνατο, όμως, να μην αναζητήσουμε ευθύνες από τον υπεύθυνο γι’ αυτά τα εγκλήματα που δεν είναι άλλος από το Βατικανό το οποίο από αιώνες δεν έχει κανένα πρόβλημα να χειροτονεί και να καλύπτει παιδεραστές φραγκοπαπάδες. 

Ο Πάπας Φραγκίσκος δήλωσε δημόσια ότι ο ένας στους πενήντα (2%) φραγκοπαπάδες είναι παιδεραστής.!!!

Αυτός ο "άγιος αδελφός" του Παναγιότατου θα "τιμήσει" -γράφε μαγαρίσει- με την παρουσία του την Θρονική εορτή του Οικουμενικού Θρόνου τέλος Νοεμβρίου.!!!

WE COULD NOT AGREE MORE, κ. ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ!


WE COULD NOT AGREE MORE, κ. ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είπε ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ κ. Νικόλας Παπαδόπουλος:

“Οσα αναφέρονται για κινήσεις με ορίζοντα το 2018 υπάρχει μόνο ως δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και δεν αφορά τους πολίτες.”

We could not agree more, κ. Παπαδόπουλε. Θα έπρεπε μόνον να προσθέσετε ότι το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον υπάρχει εξαιτίας του τρόπου που εσείς και ο κ. Λιλλήκας πολιτεύεστε.

Οντως! Κανένας πολίτης δεν ενδιαφέρεται ποιος θα είναι ο επόμενος Πρόεδρος της Κύπρου.

Ολοι όμως ενδιαφερόμαστε ποια θα είναι η στρατηγική που θα υιοθετηθεί για να σωθεί η Κύπρος.

Το ζητούμενο είναι να ξεφύγουμε οριστικά από τα γρανάζια της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας την οποία υπηρέτησαν ευόρκως όλοι ανεξαίρετα οι Πρόεδροι της Κύπρου από το 1977 και εντεύθεν.

Ο σαραντάχρονος μακροχρόνιος αγώνας για επίτευξη Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας απέτυχε παταγωδώς.

Οι Τούρκοι πήραν τα πάντα χωρίς να δώσουν τίποτα και συνεχίζουν να παραβιάζουν κατάφωρα την ανεξαρτησία και την ακεραιότητα της Κύπρου.

Είναι διατεθειμένοι οι κ. Παπαδόπουλος και  Λιλλήκας να ξεφύγουν από τα γρανάζια της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας; Αυτό μας ενδιαφέρει να ξέρουμε και όχι με ποιο τρόπο οι δύο κατ’ ευφημισμόν δήθεν ανένδοτοι ηγέτες επιδιώκουν την κατάληψη της προεδρίας με τις ψήφους του ΑΚΕΛ.

Αν ξεφύγουν από την επιδίωξη ομοσπονδιακής λύσης του Κυπριακού και υιοθετήσουν σχέδιο λύσης ενιαίου κράτους, η ψήφος μας -κατά χρέος- θα στραφεί προς την υποψηφιότητά τους.

Το γε νυν έχον ουδείς ενδιαφέρεται ποιος θα κερδίσει την εύνοια του ΑΚΕΛ για να εκλεγεί Πρόεδρος.

Ο ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΣ ΕΞΗΓΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ



Ο ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΣ ΕΞΗΓΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο “Αγιορειτικό Βήμα”:

“Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον από δεκαετιών εργάζεται διά την ανάπτυξιν διμερών και πολυμερών διαθρησκειακών διαλόγων οι οποίοι έχουν ως κύριον στόχον τους την καλλιέργειαν της ιδέας της ανοχής του ετέρου, του διαφορετικού, και την προβολήν του οράματος της επιτεύξεως της ειρηνικής συμβιώσεως μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών θρησκευτικών πεποιθήσεων και ιδεολογικών τοποθετήσεων.”

Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο είμαστε εναντίον των Διαθρησκειακών διαλόγων, Παναγιότατε!

Αν οι Διαθρησκειακοί διάλογοι στόχευαν να μεταδώσουν το φως του Χριστού στους εν τω σκότει των άλλων θρησκειών πλανημένους αδελφούς μας θα είμαστε αναφανδόν υπέρ της διεξαγωγής τους επειδή αυτό είναι αδήριτο χρέος της Εκκλησίας.

Ο Κύριος, ο Μωυσής, ο Ηλίας, ο Απόστολος Παύλος και οι άλλοι Αγιοι Απόστολοι, ο Ιωάννης Δαμασκηνός, ο Γρηγόριος Παλαμάς, οι Αγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος, ο Ιερός Χρυσόστομος κτλ. διελέγοντο με τους αλλόθρησκους για να τους αποκαλύψουν το φως του Ευαγγελίου.

Οι σημερινοί Διαθρησκειακοί διάλογοι, όμως, Παναγιότατε, διεξάγονται για τους λόγους που αναφέρετε στην προσφώνησή σας στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη του Γένους Σχολή.

Αλληλογνωριμία, ανοχή, πολυπολιτισμικότητα κτλ., κτλ.. Διεξάγονται, δηλαδή, με ανθρώπινα και όχι με Θεανθρώπινα κριτήρια και έχουν εγκόσμιους και όχι Ευαγγελικούς στόχους.

Πώς, λοιπόν, να μην έχουμε αντίρρηση για τη διεξαγωγή τους;

ΜΗ ΣΑΣ ΞΕΓΕΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ!


ΜΗ ΣΑΣ ΞΕΓΕΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ!

ΤΟ ΜΑΚΡΑΚΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ" ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΑΝΕΣΤΕΙΛΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ -ΟΠΩΣ ΑΝΕΡΥΘΡΙΑΣΤΑ ΟΜΟΛΟΓΕΙ- ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΩΝ.

ΤΩΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΛΥΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΠΑΞΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΑΝ ΠΡΟΣΔΕΘΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΡΜΑ.

ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟΚΗΡΥΞΕΙ ΤΗΝ ΠΑΠΟΚΑΙΣΑΡΙΚΗ ΑΓΙΑΤΟΛΛΑΧΙΚΗ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ O π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΜΗΝ ΤΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ.

ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΠΛΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΘΛΙΨΕΩΝ


ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΠΛΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΘΛΙΨΕΩΝ

Του Πανοσ. Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρου
=====

Βεβαίως, ο Λάζαρος δεν βρέθηκε “εις τον κόλπον του Αβραάμ” διότι απλώς ήταν πτωχός, αλλά διότι γνώριζε να “διαχειρίζεται” τη δυστυχία του, υπομένοντας και προσκαρτερώντας. 

Φαίνεται πως η συντροφιά που του κρατούσαν οι σκύλοι, τον βοηθούσε ώστε να φιλοσοφήσει την αλήθεια και να δει την ζωή στις σωστές της διαστάσεις, καλλιεργώντας διά της υπομονής την ελπίδα. 

Αντιθέτως, ο πλούσιος μέσα στο πολύπλευρο άγχος του και στην τρέλα που τον περικύκλωνε, τόσο στο να μη χάσει αλλά να αυξήσει τον άψυχο εραστή του και να απολαύσει τις ηδονές της σαρκός, είχε ξεχάσει πως ήταν κι αυτός άνθρωπος ομοιοπαθής προς τους άλλους ανθρώπους. 

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να κλείνει ερμητικά τα αυτιά του στο κήρυγμα περί της άλλης ζωής. 

Και τούτο διότι ο ήχος τού χρυσού, η θέα τού ευρώ και των δολλαρίων αλλά και οποιασδήποτε άλλης χρηματικής μονάδας, εξουδετερώνει όχι μόνο τον ισχνόφωνο Μωυσή, αλλά φράσσει με το βουλοκέρι τού διαβόλου τα ώτα στα κηρύγματα των σαλπιστών του Πνεύματος. 

Στους προφήτες, στους αποστόλους και γενικώς στους αγίους και τους κήρυκες της κάθε εποχής και του κάθε τόπου, δοθέντος ότι ερχόμενος ο Χριστός στην ύπαρξη που αποδέχεται το κάλεσμά του, από τα πρώτα που φυγαδεύει είναι ο κερδώος Ερμής, μαζί με την πλανεύτρα Αφροδίτη.

Εάν όμως παρ' ελπίδα ο άνθρωπος αντί του Χριστού και της αγάπης των πτωχών αδελφών, επιμένει να συναυλίζεται στα κέντρα του μαμμωνά, ευφραινόμενος καθ' ημέραν λαμπρώς, τότε δεν έχει παρά να κάνει λίγη υπομονή. 

Λίγη υπομονή, και μετά βεβαιότητος θα έλθει η ώρα που θα διαπιστώσει την αξία όχι μόνο των χρηματιστηριακών, αλλά και των υπαρξιακών μετοχών στις οποίες είχε επενδύσει την όλη του ζωή. 

Thursday, October 30, 2014

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΣΚΕΥΑΖΕΙ Η ΑΥΤΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ “ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΑΔΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ” ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ;



ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΣΚΕΥΑΖΕΙ Η ΑΥΤΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ “ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΑΔΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ” ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ;

(Απαρχή ας είναι οι θέσεις του που παραπέμπουν στο ανσέλμειο σωτηριολογικό πρότυπο)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======

Παρατηρήσαμε στην ιστοσελίδα της αυτοκαλούμενης “Ορθόδοξης ομάδας δογματικής έρευνας”, ότι υπερπροβάλλει τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό (τον αγαπημένο τους όπως τον καλούν), ενώ ταυτόχρονα μειώνει απαράδεκτα τον νυν Αρχιεπίσκοπο Κύπρου. Στο παρόν κείμενο θα γίνει αναφορά στο πρόβηγμα που δημιουργείται με την αδιάκριτη υπερπροβολή του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Υπερπροβάλλοντας τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, δυστυχώς δολωματοποιούν τα δογματικά του λάθη. 

Απαρχή, λοιπόν, ας είναι η ανασκευή των θέσεων του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που παραπέμπουν στο ανσέλμειο σωτηριολογικό πρότυπο. Δύσκολο εγχείρημα, αλλ’ η ονομασία που διάλεξαν “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας”, καταδεικνύει δογματική συνέπεια και ακρίβεια. Ο ζήλος λοιπόν για την αλήθεια, υποδεικνύει το αρχαίο ρητό «Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε αλήθεια».

Ας παρατηρήσουν οι διαχειριστές του ιστολογίου “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας”, το βίντεο  το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος είναι κοντά», μεταξύ άλλων αναφέρει «…λέει εις την τελευταία  του προσευχή πριν ανεβεί στον Γολγοθά, στο παγκόσμιο λογιστήριο, να πληρώσει την πανανθρώπινο ενοχή…».

Ας παρατηρήσουν το βίντεο που τιτλοφορείται Ιωσήφ Βατοπαιδινός-Χριστός Σωτήρας 1, όπου αναφέρει «αυτήν την πεπτωκυίαν φύσιν την ανθρωπίνην, που την κατάστρεψε ο ίδιος ο άνθρωπος, έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής και να διδάξει τον τρόπο της επιστροφής…μυστήρια μυστηρίων…». 

Ας παρατηρήσουν το βίντεο το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός  μέρος 1ο», αναφέρει μεταξύ άλλων «…γιατί εκατέβηκε ο Θεός ίδιος εδώ και επλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή και μας υπέδειξε τον τρόπο της επιστροφής…». Αν υπερβούν την οποιαδήποτε προσωποληψία θα διαπιστώσουν ότι οι λόγοι αυτοί παραπέμπουν στην δυτική σωτηριολογία, όπου κυριαρχεί η δικαιϊκή έννοια της σωτηρίας.

Αυτά δεν αποτελούν απλά ατυχείς εκφράσεις, αλλά λανθασμένες θέσεις. Κατ’ επέκταση παραπέμπουν στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση, περί αναγκαιότητας εξόφλησης της ενοχής. Η θέση του Ανσέλμου Καντερβουρίας (1033-1109) περί κληρονομικής ενοχής εξαιτίας του προπατορικού αμαρτήματος και η ως εκ τούτου συνεπαγόμενη αναγκαιότητα εξόφλησης της ενοχής για την αμαρτία του ανθρώπου, με την περί ικανοποιήσεως της θείας δικαιοσύνης (satisfactio), καταρρίπτεται από την Ορθόδοξη διδασκαλία.

Ας ανατρέξουν οι διαχειριστές του ιστολογίου “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας”, στο σύγγραμμα του καθηγητού Δογματικής κ. Δ. Τσελλεγίδη, «Η ικανοποίηση της θείας δικαιοσύνης κατά τον Άνσελμο Καντερβουρίας – Θεολογική προσέγγιση από Ορθόδοξη άποψη», ο οποίος αναφέρει: «Με την προσφιλή μέθοδο του «sola ratione»* ο Aνσελμος επιχειρεί να αποδείξει ότι η ενανθρώπηση επιβαλλόταν να γίνει για τρεις θεολογικούς λόγους που είναι οι εξής: α) η αναγκαιότητα αποκαταστάσεως της ανθρωπίνης φύσεως, β) η αναγκαιότητα εξοφλήσεως της ενοχής για την αμαρτία του ανθρώπου, και γ) η ανικανότητα του ανθρώπου για την εξόφληση της ενοχής».  

Την Ορθόδοξη άποψη ο καθηγητής Δ. Τσελλεγίδης, καταθέτει στο προαναφερθέν σύγγραμμά του ως έξής: «Αντίθετα κατά την ορθόδοξη πατερική παράδοση η δικαιοσύνη και η ευσπλαχνία του Θεού βιώνονται και κατανοούνται ως άκτιστες ενέργειες του Τριαδικού Θεού· γι’ αυτό και η σωτηρία θεωρείται ως κατεξοχήν χαρισματικό γεγονός». 

Κανών ακριβείας δεν είναι ο «απλανώς διδάξας» ή κατά τα λόγια του ιδίου του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού ότι «ο  ίδιος ο Θεός Λόγος μας έβαλε μέσα εις τον δρόμο της Πατερικής ορολογίας. Δεν αρνούμαι τίποτα, μας έδωσε την ικανότητα να γράψομε με λεπτομέρεια όλη την Πατερική ορολογία… »  (τα λόγια τούτα είναι παρμένα από βίντεο που έχει αναρτηθεί στο διαδύκτιο και τιτλοφορείται Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου - Γέρων Ιωσήφ και προβλήθηκε στην εκπομπή Αρχονταρίκι του Καναλιού 4Ε), αλλά η δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας. Γιατί δεν ανασκευάζουν λοιπόν, οι διαχειριστές του ιστολογίου “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας”, την περί την περί «εξοφλήσεως της ενοχής», θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού; 


*«sola ratione» - τη μέθοδο με «μόνη τη λογική» που χρησιμοποιεί  ως αποδεικτική μέθοδο ο Aνσελμος Καντερβουρίας.

Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ ΞΑΝΑΧΤΥΠΗΣΕ!



Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ ΞΑΝΑΧΤΥΠΗΣΕ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Για μια ακόμη φορά, ο π. Βασίλειος Θερμός -ένας συνειδητός με την όλη σημασία του όρου Νεοβαρλααμίτης- επιβεβαιώνει την καθολική πεποίθηση ότι είναι ξένος προς την ορθόδοξη παράδοση και πλήρως εξαρτημένος από την οθνεία θεολογική σκέψη του π. Αλέξανδρου Σμέμαν και των ομοφρόνων του.

Σε πρόσφατο άρθρο του “Η παράσταση τέλειωσε! Του χρόνου πάλιν”!, που αναφέρεται στη λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, ζητά την επιστροφή στο πνεύμα της λατρείας της αρχαίας Εκκλησίας. 

Aγνοεί, άραγε, ότι το αίτημα επιστροφής στην αρχαία Εκκλησία συνιστά την πεμπτουσία του Προτεσταντισμού, αφού προυποθέτει ότι η Ιερά Παράδοση διέστρεψε το πνεύμα της αρχαίας Εκκλησίας;

Τι διαφορετικό λέγει ο Λούθηρος από τον π. Βασίλειο Θερμό;

Τα τέμπλα τον ενοχλούν, το ίδιο και η μυστική ανάγνωση των ευχών, θέλει οι λαικοί να συμψάλλουν στη Θεία Λειτουργία χωρίς να μας εξηγεί φυσικά για ποιο λόγο η Εκκλησία καθιέρωσε με απόφαση Οικουμενικής Συνόδου ειδικούς ψάλτες -προσοχή π. Βασίλειε και Σεβ. Λεμεσού ψάλτες όχι ψάλτριες- να ψάλλουν στη Θεία Λατρεία και πολλά άλλα “ορθοδοξότατα” που έλκουν την καταγωγή τους στον π. Αλέξανδρο Σμέμαν και στη Β΄Βατικάνεια Σύνοδο.

Ο Αγιος Νικόλαος Πλανάς -παρόλον ότι ήταν σχεδόν παντελώς αγράμματος- διάβαζε μυστικώς τις ευχές της Θείας Λειτουργίας, λειτουργούσε σε εκκλησίες με τέμπλα με ψάλτες τον Παπαδιαμάντη και τον Μωραιτίδη χωρίς να συμψάλλει ο λαός. Και όμως! Ζούσε το μυστήριο της Θείας Λειτουργίας σε ανυπέρβλητα μεγαλύτερο βαθμό από ότι όλοι οι λειτουργιολόγοι συμπεριλαμβανομένων του π. Αλέξανδρου Σμέμαν και του π. Βασίλειου Θερμού.

Wednesday, October 29, 2014

ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ή ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ;



ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ή ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αναφέρει η “Σύναξη Κληρικών και μοναχών”:

Ἡ ὑπὸ τῶν οἰκουμενιστῶν τοῦ Φαναρίου καὶ τῶν μετ’ αὐτῶν ὁμοφρονούντων μεθοδευομένη μέλλουσα νὰ συνέλθει Πανορθόδοξος Σύνοδος τὸ 2016, ὅπως μὲ σαφήνεια διαζωγραφεῖται ἐκ τῶν προσυνοδικῶν πανορθοδόξων διασκέψεων αὐτῆς -τῶν ὁποίων τὰ θέματα, τὰ κείμενα καὶ τὰ πορίσματα τηροῦνται καὶ διαφυλάσσονται ἐν κρυπτῷ καὶ παραβύστῳ, ὅπως ἄλλωστε συμβαίνει μὲ ὅλους τοὺς θεολογικοὺς διαλόγους μετὰ τῶν παπικῶν κ.ἄ. αἱρετικῶν, δηλαδὴ χωρὶς ἐπισταμένη ἐνημέρωση τῶν συνόδων καὶ πληρωμάτων τῶν τοπικῶν Ἐκκλησίων, ἄνευ συνοδικῆς διαγνώμης, δίχως κἂν διατύπωση συνοδικῶν προτάσεων- φοβούμεθα ὅτι ἀπεργάζεται τὴν ἀποδοχὴ τῶν αἱρέσεων τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Προτεσταντισμοῦ ὡς αὐθεντικῶν ἐκκλησιῶν! Ἐὰν ὄντως ἔτσι, ὅπως διαφαίνεται, ἐξελιχθοῦν τὰ ἐκκλησιαστικά μας πράγματα, τότε εὐχόμεθα νὰ μὴ συνέλθει ποτέ!

Θὰ εἶναι μία ψευδοσύνοδος, ὅπως ἡ σύνοδος τῆς Φερράρας-Φλωρεντίας, ποὺ ἐπιβλήθηκε ἀπὸ κάποιους φιλοπαπικοὺς τῆς Ἀνατολῆς καὶ τοὺς παπικοὺς τῆς Δύσεως, ὅπως καὶ σήμερα ἐπιχειρεῖται νὰ συμβεῖ. Ἀλλὰ ὅπως τότε ἡ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀντίδραση καὶ ἀντίσταση ἐλαχίστων κορυφῶν τῆς Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας, προεξάρχοντος τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, μὲ τὴ συμμετοχὴ καὶ στήριξη τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, κατάφεραν νὰ ἀπορριφθεῖ καὶ νὰ χαρακτηρισθεῖ ψευδοσύνοδος ἡ αἱρετικὴ καὶ ληστρικὴ σύνοδος τῶν Φερράρας-Φλωρεντίας, ἔτσι καὶ σήμερα ὁ πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ, ὡς ἡ διαχρονικὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας μας θὰ ἀντιδράσει καὶ θὰ ἀντισταθεῖ.

Ἐπιθυμία ὅλων μας πρέπει νὰ εἶναι ἡ συνάντησή μας στὴν ἑνότητα τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Πατέρων ὅλων τῶν αἰώνων. Σὲ κάθε ἄλλη περίπτωση ἡ ὅποιας μορφῆς «ἕνωση», θὰ εἶναι ψευδοένωση, ποὺ θὰ καταστρέφει καὶ θὰ διαστρέφει καὶ θὰ ἀκυρώνει κάθε εἰλικρινὴ προσπάθεια πρὸς τὴν ἐν τῇ Ἀληθείᾳ τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ σωτηρία μας.”

Απολύτως ακριβείς οι παρατηρήσεις της “Σύναξης κληρικών και μοναχών” για την μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξο Σύνοδο. 

Αν μεν συνέλθει για να επικυρώσει την οικουμενιστική στρατηγική, τότε ασφαλώς, όχι μόνον δεν θα γίνουν δεκτές οι αποφάσεις της, αλλά θα συμπεριληφθεί αναμφίβολα στον κατάλογο των λεγόμενων "ληστρικών συνόδων" της Εκκλησίας. 

Αν από την άλλη συνέλθει ώστε οι ανά την Οικουμένη ορθόδοξοι ιεράρχες να καταναλώσουν σαμπάνιες, χαβιάρι και αστακομακαρονάδες και να ακούσουν μηνύματα αρχηγών κρατών και να συμμετάσχουν σε πολυαρχιερατικά συλλείτουργα εκατοντάδων αρχιερέων, τότε θα μείνει στην Ιστορία ως Σύνοδος κυριολεκτικά της πλάκας η οποία θα παράγει μηδενικό αποτέλεσμα και θα παραδοθεί στη χλεύη της Ιστορίας.

Λίγες πιθανότητες πάντως υπάρχουν, έτσι κι αλλιώς, να συγκληθεί η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, επειδή η Εκκλησία της Ρωσίας -για τους δικούς της λόγους- θα την ανατινάξει -στο προπαρασκευαστικό ή σε μεταγενέστερο- στάδιο στον αέρα. 

Η συνεχιζόμενη "ειρηνική επίσκεψη" του Μακαριότατου Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιωάννη απεκάλυψε έμμεσα ότι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για άλλη εκδοχή.

ΟΤΑΝ Ο ΙΗΣΟΥΙΤΗΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ "ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ"!!!



ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ.

Η ΜΙΑ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΑ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ!

ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ "ΚΑΛΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑ", ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑ ΣΤΟΝ ΩΜΟ ΓΙΔΙΑ, ΑΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΠΡΟΣΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΠΤΙΣΤΕΙ. 

ΟΥΙΣΚΟΥΔΚΙΑ ΟΙ ΑΚΕΛΙΚΟΙ ΠΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. ΜΠΥΡΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΣΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΩΣ.


REALLY? ΚΥΡΙΕ ΤΟΥΡΚΟΜΠΟΥΤΑΡΗ;


Ο κ. ΤΟΥΡΚΟΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΟΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ.

ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΟΜΩΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ.

ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΥΣΤΑΚΤΟΥΣ ΠΡΟΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΠΙΝΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΟ, ΕΝΩ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ 60% ΤΩΝ ΨΗΦΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟΜΠΟΥΤΑΡΗ.

ΑΛΙΜΟΝΟΝ ΝΑ ΕΛΕΙΠΑΝ Ο ΝΑΝΖΙΑΝΖΟΥ, Ο ΑΒΥΔΟΥ ΚΑΙ Ο π. ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΑΠΟ ΤΗ "ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ" ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ "ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ"



Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΝΑΝΖΙΑΝΖΟΥ ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΑΙ Ο π. ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΑΝ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΟ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΣΤΗ "ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ" ΤΟΥ ΝΕΟΥ "ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ" ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.

ΓΙΑΤΙ, ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΕ, ΝΙΩΣΑΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΣΤΗ "ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ" ΕΝΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ;

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΑΡΕΣΤΗ ΚΑΙ Ο ΣΕΒ. ΑΒΥΔΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΕΧΕΙ ΛΕΥΚΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ! 

ΠΟΙΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣΕ ΑΡΑΓΕ;

ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΦ. ΝΑΝΖΙΑΝΖΟΥ ΦΙΛΗΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΟΕΠΙΣΚΟΠΩΝ.

ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ;

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΕΠΕΙΔΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΧΟΛΕΒΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΧΙ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΧΟΛΕΒΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΧΙ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Γράφει ο κ. Κ. Χολέβας:

“Στις 18 Οκτωβρίου η Λαμία εόρταζε την απελευθέρωσή της από τους Ναζί και ο ΣΥΡΙΖΑ θεώρησε σκόπιμο να κάνει επίδειξη της αντιεκκλησιαστικής πολιτικής του. Με ανακοίνωση κάλεσε τον λαό να μην συμμετάσχει στις λατρευτικές εκδηλώσεις και στη λιτανεία, με τη δικαιολογία ότι έτσι υποτιμάται η συμβολή του ΕΛΑΣ και αποδίδεται η απελευθέρωση στην παρέμβαση του Θεού.

Αν τώρα τα λένε αυτά σκεφθείτε τι θα κάνουν αν –ο μη γένοιτο- αναλάβουν την διακυβέρνηση της Ελλάδος. Θα καταργηθούν τα Θρησκευτικά και οι εικόνες από τα σχολεία, η Ιστορία θα επικεντρώνεται στη γραμμή Ρεπούση και στην ωραιοποίηση των κομμουνιστικών καθεστώτων, οι εθνικές εορτές θα τελούνται με εξύμνηση της πολυπολιτισμικότητας και χωρίς συμμετοχή κληρικών, ο πολιτικός γάμος θα καταστεί υποχρεωτικός και οι μεγάλες πόλεις μας θα πλημμυρίσουν από τζαμιά.

Ο κ. Τσίπρας και οι περί αυτόν αποδεικνύονται ανιστόρητοι και αποκομμένοι από την ψυχή και την παράδοση του λαού μας. Οι δύο εθνικές επέτειοι, τις οποίες τιμούμε στις 26 και 28 Οκτωβρίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την Παναγία και τους Αγίους της Ορθοδοξίας.

Η Θεσσαλονίκη μας εορτάζει την απελευθέρωσή της από τον τουρκικό ζυγό ανήμερα του Αγίου Δημητρίου (26.10.1912). Ο πολιούχος Μυροβλήτης Άγιος επί βυζαντινής εποχής έσωζε την πόλη του από επιδρομές γι’ αυτό τιμάται ως Φιλόπολις και Σωσίπατρις.

Στην εποποιία του 1940 οι στρατιώτες μας έβλεπαν την Παναγία επάνω στα βορειοηπειρωτικά βουνά. 

Αν διάβαζαν σωστά την Ιστορία στον ΣΥΡΙΖΑ θα μάθαιναν ότι τα τρία πρώτα ΟΧΙ στους Γερμανούς κατακτητές τα εξεστόμισε ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος. Ο διάδοχός του, Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός, με κίνδυνο της ζωής του εργάσθηκε για την αντιμετώπιση της πείνας και άλλων δεινών που μάστιζαν τον λαό.

Όσο κι αν φωνάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ο Ελληνισμός πάντα θα υμνεί ως Ελευθερώτρια την Υπέρμαχο Στρατηγό.”

Λέξη προς λέξη είναι αλήθεια αυτά που λέγει ο κ. Χολέβας εκτός από την τελευταία πρόταση. 

Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι κυβέρνηση σε λίγους μήνες οπότε όλα τα δεινά που απαριθμεί το άρθρο του κ. Χολέβα -και πολύ περισσότερα- θα γίνουν, όχι απλά εφιάλτης αλλά η σκληρή πραγματικότητα.

Οι σημερινοί Ελληνες δεν είναι οι Ελληνες του 1940 όταν η Υπεραγία Θεοτόκος ήταν η Υπέρμαχος Στρατηγός της ζωής μας και της ζωής του έθνους μας και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που οι βαμμένοι εκκλησιομάχοι και οι συνειδητοί εθνομειοδότες θα είναι σε λίγους μήνες κυβέρνηση με ότι αυτό συνεπάγεται για την Εκκλησία και την πατρίδα μας.

Κι η πιο μεγάλη τραγωδία: Τόσο πολύ έχουμε χάσει τον μπούσουλα ώστε ακόμη και πολλοί συνειδητοί χριστιανοί με την "τιμία" ψήφο τους και με την "τιμία" αποχή τους -άμεσα ή έμμεσα- θα πριμοδοτήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ να γίνει κυβέρνηση. 

ΤΖΑΝΝΑ, Ο ΜΩΑΜΕΘΑΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ


ΤΖΑΝΝΑ, Ο ΜΩΑΜΕΘΑΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

Του Θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Επειδή υφίσταται μία άνευ προηγουμένου σύγχυση επί του θέματος, που διευκολύνει τους εχθρούς της αλήθειας, καλό είναι να διευκρινίσουμε τον Χριστιανικό όρο παράδεισος ή πιο σωστά Βασιλεία του Θεού.

Παράλληλα οι Μωαμεθανοί χρησιμοποιούν τον ίδιο όρο με αποτέλεσμα να μπερδεύονται οι άνθρωποι μη γνωρίζοντας ότι μεταξύ της Βασιλείας του Θεού, όπως λέει το Ευαγγέλιο, και του Τζάννα, όπως διακηρύττει ο Μωαμεθανισμός, “χάσμα μέγα εστήρικται”. 

Aς έλθουμε στα πράγματα. Το τζάννα (τζέννετ στα τούρκικα) σημαίνει κήπος στα αραβικά. Αλλη ονομασία του “οίκος της αιωνιότητος”.

Πρόκειται για μια κατάσταση πραγμάτων που δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με τον παράδεισο ή με τη Βασιλεία του Θεού, που αναφέρεται στη χριστιανική διδασκαλία. Κι εξηγούμαι: Ο Απ. Παύλος διακηρύττει: “Ουκ έστιν η Βασιλεία του Θεού βρώσις και πόσις” (Ρωμ. ιδ΄17). Κι αλλού: “τα βρώματα τη κοιλία και η κοιλία τοις βρώμασιν, ο δε Θεός και ταύτην και ταύτα καταργήσει” (Α΄Κορ. ς΄13).

Από την άλλη το τζάννα είναι έντονα υλιστικής φύσεως. Το έδαφός του αποτελείται από αλεύρι κατεσπαρμένο όχι με πέτρες αλλά με μαργαριτάρια και υάκινθους(διαμάντια). Εκατοντάδες υπηρέτες μεταφέρουν στους πιστούς (μουσλίμ) πολυποίκιλα φαγητά σε χρυσούς δίσκους. Σ’ αυτό ακούγονται τα τραγούδια του Ισραφήλ (αγγέλου που έχει σαλπίσει κατά την ημέρα της Κρίσεως) και των νεανίδων του τζάννα. Και το θρόισμα των φύλλων των δένδρων είναι αρμονικό. (Κοράνι, Σούρα 47,1,2,25, Σούρα 56, 11, 15-17, 22-23, 25-26).

Στο τζάννα υπάρχουν διάφορα επίπεδα. Εχει 8 κύριες εισόδους και μεταξύ αυτών υπάρχει και το Μπαμπ αλ Τζιχάντ (η πύλη του ιερού πολέμου).

Στο τζάννα μπαίνουν οι δίκαιοι και οι γυναίκες τους, τα παιδιά τους και τους γονείς τους (Σούρα 13,23-24). Εκεί κάθε τους επιθυμία εκπληρώνεται. Οι Χαντίθ (παραδόσεις) λένε ότι θα είναι 33 ετών, θα φοράνε πολυτελή ρούχα, βραχιόλια, θα βάζουν αρώματα, θα τρώνε φαγητά που θα τους σερβίρουν αθάνατοι νέοι (γιλμάν), θα ξαπλώνουν σε ανάκλιντρα επενδυμένα με χρυσό και πολύτιμους λίθους.

Ο Μωάμεθ αναφέρει στις Χαντίθ ότι υπάρχει ένα παλάτι από μαργαριτάρια και σ’ αυτό 70 αυλές από ρουμπίνια. Σε κάθε αυλή 70 σπίτια από σμαράγδια. Σε κάθε σπίτι 70 κρεβάτια κ.ο.κ.

Εκεί κατοικούν μόνο οι προφήτες, οι δίκαιοι και οι σαχίντ (μάρτυρες του Αλλάχ). Καθένας απ’ αυτούς θα πάρει 72 μαυρομάτες νεάνιδες με αισθησιακά κάλλη. Οι γενετήσιες επιθυμίες τους θα ικανοποιούνται από αυτές ασταμάτητα χωρίς να υπάρχει σ’ αυτούς κάματος. Γι’ αυτό τον “όμορφο κόσμο,τον ηθικό, τον αγγελικά πλασμένο” δεν θα ήθελα να παραθέσω άλλες λεπτομέρειες, διότι σέβομαι τον αναγνώστη. Τούτο λέγω μόνο: “τα γαρ ...γενόμενα υπ’ αυτών αισχρόν εστί και λέγειν”. Eκεί βασιλεύει ζοφώδης και ασέληνος έρως της αμαρτίας.

Πού να καταλάβουν οι άνθρωποι αυτοί τα λόγια του Απ. Παύλου; Απλώς για να καταλάβουμε την αβυσσαλέα διαφορά με τη χριστιανική διδασκαλία ας θυμηθούμε μόνο την πονηρή ερώτηση των Σαδδουκαίων στο Χριστό για τους 7 αδελφούς που παντρεύτηκαν διαδοχικά την ίδια γυναίκα και μετά πέθαναν. Στο τέλος πέθανε, κατά την πονηρή ερώτηση κι η γυναίκα. Αναρωτιούνται οι Σαδδουκαίοι: κατά την ανάσταση των νεκρών τίνος θα είναι γυναίκα; Διότι την παντρεύτηκαν κι οι 7 (Ματθ. κβ΄23-28). Κι η απάντηση του Χριστού: Πλανάσθε διότι δεν γνωρίζετε τις Γραφές, ούτε τη δύναμη του Θεού. Διότι δεν ξέρετε ότι κατά την ανάσταση ούτε έρχονται εις γάμον οι άντρες, ούτε οι γυναίκες δίδονται εις γάμον αλλά είναι όλοι σαν Αγγελοι του Θεού (Ματθ. κβ΄ 29-31).

Τω όντι ο παγανιστικός Μωαμεθανισμός είναι πολύ πνευματική θρησκεία.!!! Πράγματι χάνει όποιος δεν την μελέτησε. Κρίμα να μην εισαχθεί στα σχολεία μας για να μάθουν αυτά τα υψηλά νοήματα τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας.

Tuesday, October 28, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

«Πολλές πληγές κι εγλύκαναν γιατ’ έσταξ’ αγιομύρος.» Η επίσκεψη του αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημήτριου μας χαροποίησε και έφερε και πάλι την ελπίδα πως ο ελληνισμός μπορεί ενωμένος να διαφυλάξει εστίες και να ανατρέψει καταστάσεις. Οι εγκλωβισμένοι μας, τους οποίους επισκέφτηκε, επιβεβαίωσαν το «Μεγάλο πράμα η υπομονή! Αχ! μας την έπεμψε ο Θεός· κλει θησαυρούς κι’ εκείνη.»

Το άρθρο του κ. Στ. Παπαντωνίου, στο ιστολόγιο “Κασσιανός” wwwsteliospapantoniou.blogspot.comεκφράζει με ακρίβεια τα συναισθήματα των Ελλήνων της Κύπρου για την επίσκεψη-προσκύνημα του Σεβασμιότατου κ. Δημήτριου στην Κύπρο και μάλιστα στην κατεχόμενη Καρπασία.

Ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος σ’ αυτά -και σε πολλά άλλα- δεν έχει το ταίρι του. Είναι πραγματικά ασυναγώνιστος στο να “παρακαλεί” -δηλαδή να παρηγορεί- τους ανθρώπους και να ενσταλάζει στις ψυχές τους ελπίδα και θάρρος και να τους χαλυβδώνει το αγωνιστικό φρόνημα.

Αλλά πέραν της παρουσίας του στην κατεχόμενη Καρπασία ο τρόπος που γιόρτασε τα ονοματήρια του στον Αγιο Δημήτριο Λευκωσίας δείχνει το χριστιανικό ήθος του. Μόνον ο Μακαριότατος κ. Χρυσόστομος και οι χωρεπίσκοποι της Αρχιεπισκοπικής περιφέρειας παρέστησαν χωρίς να παρουσία άλλου αρχιερέα της Εκκλησίας της Κύπρου.

Βεβαίως έπαινος γι’ αυτό πρέπει να δοθεί και στον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο ο οποίος δεν αρέσκεται σε αυτού του είδους τα πανηγύρια τα οποία δυστυχώς καλλιεργεί μετά ιδιαιτέρου σπουδής ο Σεβ. Λεμεσού ο οποίος τα βλέπει ως ευκαιρία για προεκλογικό αγώνα για την κατάχτηση του Αρχιεπισκοπικού αξιώματος, ο οποίος σε κάθε περίπτωση -ειρήσθω εν παρόδω- δεν είναι κενός.

Μια και οι εντυπώσεις από την παρουσία του Σεβασμιότατου κ. Δημήτριου στην Κύπρο είναι τόσο άριστες ο Μακαριότατος Κύπρου ας προσκαλέσει στη μεγαλόνησο τον Σεβασμιότατο με άλλους παράγοντες της Εκκλησίας της Αμερικής, όπως λ.χ. τον Πρωτοπρεσβύτερο Αλέξανδρο Καρλούτσο, τον Αρχιδιάκονο του Οικουμενικού Θρόνου π. Ιωάννη Χρυσαυγή, τα μέλη της Βυζαντινής χορωδίας της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και τους άρχοντες του Οικουμενικού Πατριαρχείου για να εορτάσουν την μνήμη του Αποστόλου Ανδρέα στην κατεχόμενη Κύπρο.

Ως γνωστόν ο λαός της Κύπρου σέβεται υπερβαλλόντως τον Απόστολο Ανδρέα και η παρουσία του Σεβασμιότατου και της συνοδείας του στην κατεχόμενη μαρτυρική Καρπασία θα προσδώσει στους εορτασμούς ιδιαίτερη αίγλη και κύρος.

Παράλληλα αυτή η πρόσκληση θα δώσει τη δυνατότητα στους εξ Αμερικής παράγοντες να μην παραστούν στη Θρονική εορτή του Οικουμενικού Θρόνου όταν ο Πάπας Φραγκίσκος θα πάει στη Βασιλεύουσα το τέλος Νοεμβρίου.