Monday, March 31, 2014

ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΟΚΑ Η ΑΡΧΗ...



ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΟΚΑ Η ΑΡΧΗ...

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========

Πριν 60 σχεδόν χρόνια “ακούστηκε στην Κύπρο η φωνή του Διγενή” όπως λέγει το τραγούδι.

Οι πάντες αιφνιδιάστηκαν. 

Κανένας δεν περίμενε ότι οι άκαπνοι και απειροπόλεμοι Ελληνες της Κύπρου -στη συντριπτική πλειοψηφία τους αμούστακα παιδιά- “με προσταγή του Διγενή και ευχή του Μακαρίου” -όπως έλεγε το τραγούδι- θα πολεμούσαν με τόσο απαράμιλλο θάρρος τους αποικιοκράτες.

Ο αγώνας ήταν σκληρός και άνισος αλλά γεμάτος Ελληνική λεβεντιά.

Οι Αγγλοι κατάφεραν να ξεσηκώσουν την Τουρκία και τους Τουρκοκύπριους εναντίον μας, ενώ παράλληλα το προδοτικό κόμμα ΑΚΕΛ υπέσκαπτε τον αγώνα με το ομογάλακτό του ΚΚΕ της Ελλάδος, ο αρχηγός του οποίου Νίκος Ζαχαριάδης κατέδωσε στους Αγγλους την ταυτότητα του αρχηγού του ένοπλου απελευθερωτικού αγώνα.

Μικρό παιδάκι θυμάμαι -στην κατεχόμενη σήμερα Αμμόχωστο- τον τρόμο που μας κυρίευε από την έξοδο των μανιασμένων δολοφόνων Τουρκοκυπρίων της εντειχισμένης Αμμοχώστου. Εβγαιναν οπλισμένοι με μαχαίρια και “καθάριζαν”, κατά τη λαική έκφραση, εκ μέρους των Αγγλων. Εσφαζαν, πυρπολούσαν, βιαιοπραγούσαν -εναντίον αμάχων εννοείται- με την πλήρη κάλυψη των Αποικοκρατών.

“Με τη βοήθεια του Θεού” άρχιζε η προκήρυξη της ΕΟΚΑ "αναλαμβάνουμε τον αγώνα για την ελευθερία μας", η οποία ειρήσθω εν παρόδω ήταν απόλυτα ταυτόσημη με την Ενωση της Κύπρου με την Ελλάδα.

Οι ελάχιστοι που μιλούσαν -τότε- για ανεξαρτησία εθεωρούντο -και δικαίως- κοινοί προδότες.

Να το έχουν υπόψη τους αυτό όλοι όσοι επιδιώκουν "διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία" γράφε συνομοσπονδία.

Δεν είναι για την διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία που πέθαναν οι ήρωες της ΕΟΚΑ.

Οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ στρατολογούνταν κυρίως από τον π. Σταύρο Παπαγαθαγγέλου μεταξύ των μελών της ΟΧΕΝ στη Φανερωμένη στη Λευκωσία.

Θυμάμαι τον μακαριστό Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελέτιο, όταν επισκεφθήκαμε το Μουσείο Απελευθερωτικού αγώνα, να βγάζει τα γυαλιά του για να διαβάσει τις επιστολές των ετοιμοθάνατων αγωνιστών της ΕΟΚΑ.

Τις διάβαζε προσεκτικά για πολλή ώρα και όταν τέλειωσε -με δάκρυα στα μάτια- είπε με σβησμένη φωνή: "Γράφουν σαν Αγιοι της Εκκλησίας..."

Να τα θυμούνται αυτά οι απάτριδες Εκκλησιομάχοι που προσπαθούν να σβήσουν στη συνείδηση του λαού μας τον καθοριστικό ρόλο της Εκκλησίας για την ελευθερία της πατρίδας μας.

Σήμερα το 37% της Κύπρου είναι σκλαβωμένο, ενώ το ελεύθερο τμήμα της Κύπρου κινδυνεύει με εξανδραποδισμό.

Οχι με διχοτόμηση -όπως αφελώς ορισμένοι νομίζουν- αλλά με πλήρη Τουρκοποίηση.

Ευχαριστούμε θερμά τους Ελλαδίτες αδελφούς μας που δεν ξεχνούν ότι η Κύπρος είναι Ελληνική και προμαχούν για την ελευθερία της. 

Στεκόμαστε με βαθύ σεβασμό και με άπειρη ευγνωμοσύνη, με δάκρυα στα μάτια, για τη θυσία των αξιωματικών και των οπλιτών της ΕΛΔΥΚ που συνέχισαν επάξια το 1974 το έπος της ΕΟΚΑ.

ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΙΔΙ



ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΙΔΙ
                                                                                                                                                Του Βασίλη Χαραλάμπους
=======
                                                                                             
Στρωμένο πλούσια το τραπέζι σήμερα, μ’ εδέσματα διάφορα κι ο μικρός Γιάννης, κάθεται άβολα παρατηρώντας γύρωθε, σαν κάτι να γυρεύει.  Κι ύστερα είναι και τ’ αυστηρό βλέμμα της μητέρας του, με τα τόσα φτιασίδια που κουδουνίζουν πάνω από τη σούπα. Ίσως για τούτο να’ναι τόσο αμήχανος ο βηματισμός της υπηρέτριας που πηγαινοέρχεται.

-Δεν έφαγες το φασιανό Γιάννη μου, είπε επιτακτικά η μητέρα του.

Ο Γιάννης συνέχισε γύρωθε να κοιτά. Πόσο θα’θελε να ήταν κι αυτός με τ’ άλλα γειτονόπουλα. Όμως έπρεπε να φάει καλά και να πάει ύστερα για διάβασμα. Ευτυχώς που είναι κι η Διαμάντω η υπηρέτρια, που παίρνει κρυφά το πιάτο, που γεμίζει ο Γιάννης κάτω απ’ το τραπέζι και το παίρνει στα ορφανά της κυρά Φιλοθέης. Κι ας αναρωτιέται κάθε τόσο η μητέρα του, γιατί το «μωρό» της δεν παχαίνει.

Σήμερα όμως είναι δύσκολα τα πράγματα, μ’ εκείνο το παρατηρητικό βλέμμα της μητέρας του. Αλίμονο του, αν καταλάβει τίποτε. Αργοτρώει από το πλούσιο φαγητό του, ώσπου μια στιγμή, περνώντας η μητέρα του, βλέπει το κρυμμένο πιάτο κάτω από το τραπέζι.

-Γιάννη, τι είν’ αυτό;
- Αυτό; ρώτησε ο Γιάννης, τάχα απορημένος και γίνηκε κατακόκκινος.
- Ώστε έτσι ε;
- Μα μητέρα…
- Διαμάντωωω…φώναξε δυνατά την υπηρέτρια.
- Μάλιστα κυρία Φαίδρα. 
- Από καιρό το κατάλαβα. Γιάννη, τιμωρία να φάς άλλο φαγητό κι εσύ Διαμάντω να φύγεις.  Απολύεσαι.
- Μα…

Τι κι αν προσπάθησε ο Γιάννης να τη μεταπείσει. Η κυρία Φαίδρα δεν άλλαξε την απόφασή της. Σε λίγες μέρες ήρθε η Μάρθα, η νέα υπηρέτρια. Αυτή κι αν ήταν υπηρέτρια. Κάθε τόσο με εκείνο το  «ότι θέλει η κυρία Φαίδρα, «ο Γιάννης πρέπει να τρώει το φαγητό του». Κι ύστερα είναι κι αυτό που πρέπει υποχρεωτικά να κάνει παρέα μονάχα με τα παιδιά του Σερ Τζοουνς, του Άγγλου αξιωματικού, που μένει κάπου εκεί κοντά στη γειτονιά τους.  Ήταν τα χρόνια εκείνα, που τούτο, της Κύπρου το νησί στέναζε, κάτω από την Εγγλέζικη σκλαβιά. 

Σήμερα όμως, κλείστηκε στο δωμάτιό του και δεν ήθελε να πάει στους Τζόουνς.  «Ακούς εκεί» μονολογούσε «να μπουν οι Εγγλέζοι στο Ιερό της εκκλησιάς, τ’ Άη Γιώργη, με τους σκυλιά τους;» Ξάφνου η πόρτα κτύπησε βαριά. Σχεδόν τρέχοντας πήγε κι άνοιξε η Μάρθα. Θέλανε την κυρία Φαίδρα. Ξαφνιάστηκε η κυρία Φαίδρα σαν είδε αγριεμένους Άγγλους στρατιώτες. Ξαφνιάστηκε ακόμα περισσότερο, σαν άκουσε το λόγο για τούτη την αλλόκοτη επίσκεψη.  Ο Γιάννης της, έβαλε είπαν Ελληνική σημαία στο σχολείο, παρά  την απαγόρευση, από τον Άγγλο Κυβερνήτη.  Οι Άγγλοι στρατιώτες κάτι είπαν στη γλώσσα τους και έφυγαν. «Ευτυχώς» που ξέρανε και τον Σερ Τζόουνς γιατί αλλιώς…Τότε η κυρία Φαίδρα άρχισε τις παρατηρήσεις. 

- Δεν σου είπα ότι αυτά δεν είναι για σένα; Κι αν σε χτυπούσαν; Δεν μπορώ ούτε να το σκέφτομαι. Ευτυχώς που ξέρουμε και τον Σερ Τζόουνς.

Ο Γιάννης σήμερα κάθισε μόνος κι έφαγε όλο το φαγητό. Παρόλο το θυμό της, η κυρία Φαίδρα, δεν μπορούσε να κρύψει το θαυμασμό της. Κάθισε στη γωνιά κι έκανε πως ήταν απασχολημένη στο πλεκτό της, αφήνοντας κρυφές ματιές θαυμασμού συνάμα και συγγνώμης. Όσο για τον Σερ Τζόουνς, δεν θέλησε από κείνη τη μέρα τα παιδιά του να παίζουν με τον Γιάννη. Ο Γιάννης εκείνη τη μέρα  έψαχνε ολοένα στην κασέλα με τα παιχνίδια του.  Βρήκε κάτι ξεχασμένους βόλους κι έτρεξε χαρούμενος στην αυλή.

- Κωστάκη, Λαυρέντη, Λουκά έλα να παίξουμε. 

Σε λίγο η αυλή της κυρά Φαίδρας γέμισε παιδικές φωνές. Βγήκε κι η κυρά Φαίδρα σε λίγο με τον ασημένιο δίσκο, γιομάτο σοκολατάκια. Σταυροκοπήθηκε κι η κυρά Φιλοθέη, που κοιτούσε από το μισάνοιχτο παραθύρι.

Δεν πέρασαν πολλές μέρες κι έφυγε η Μάρθα, η υπηρέτριά τους. Όσο για το Γιάννη, μα φυσικά τη Διαμάντω ζήτησε για να’ ρθεί, μόνο που τώρα δεν χρειάζεται να κρύβει το φαγητό για τα γειτονόπουλα. Όσο για τον Σερ Τζόουνς, έφυγε για το Λονδίνο καθώς είπαν κι ο Γιάννης…ξανάβαλε στο σχολείο, της απαντοχής τ’ ολογάλανο με τον ολόλευκο Σταυρό.

ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΖΥΓΙΩΝ


ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΖΥΓΙΩΝ

Του Πανοσ. Αρχιμ Αθανάσιου Σταυροβουνιώτη
============

Δὲν εἶναι μόνον ο ἄθεος φεμινισμός, μία ἀπὸ τὰς πλέον σοβαρὰς αἰτίας, αἱ ὁποῖαι ὁδηγοῦν εἰς τὸν κλονισμὸν τοῦ συζυγικοῦ βίου καὶ καταλήγουν τελικῶς εἰς τὴν διάλυσιν του συζυγικοῦ εὐλογημένου δεσμοῦ.

Ὑπάρχουν ἀσφαλῶς καὶ ἄλλα πολλὰ πάθη, ἕως καὶ διαστροφικὰ ἀπὸ τὰ ὁποῖα πάσχουν ὄχι μόνον οἱ λεγόμενοι “κοσμικοὶ” ἄνθρωποι, ἀλλὰ δυστυχῶς καὶ οἱ θεωρούμενοι ὡς εὐσεβεῖς καὶ συνειδητοὶ χριστιανοὶ (ἄνδρες καὶ γυναῖκες) καὶ τὰ ὁποῖα πάθη, εἴτε ψυχικὰ εἴτε σωματικά, σταδιακῶς διαβιβρώσκουν τὰ θεμέλια τοῦ Γάμου καὶ ὁδηγοῦν εἰς, τρόπον τινά, “νεκροὺς γάμους” καὶ τελικῶς εἰς ἐπωδύνους χωρισμοὺς καὶ διαζύγια.

Αἱ ἀνωτέρω ὑποσκάπτουσαι τὸν Ἱερὸν δεσμὸν τοῦ Γάμου καὶ τῆς Οἰκογενείας πνευματικαὶ ἀσθένειαι καὶ διαστροφαὶ τῆς ἀνθρωπίνης ψυχῆς πηγάζουν -ὡς ἔγραψαν καὶ περιέγραψαν ἅγιοι ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ- ἀπὸ τὰ τρία μεγάλα πάθη, ποὺ μαστίζουν τὸν μεταπτωτικὸν ἄνθρωπον: Τὴν φιλαυτίαν, τὴν φιληδονίαν καὶ τὴν φιλαργυρίαν.

Ὑπερήφανοι καὶ αὐταρχικοὶ ἄνδρες (οὐχὶ σπανίως, μάλιστα, ἐκ τῶν τακτικῶς ἐκκλησιαζομένων καὶ ἐξομολογουμένων) γίνονται συχνάκις αἰτία, ἡ μὲν σύζυγός των νὰ καταντήση ἀγχῶδες καὶ ἄβουλον ὄν, τὰ δὲ τέκνα των φοβισμέναι καὶ ἀνασφαλεῖς ὑπάρξεις.

Παθολογικῶς ζηλότυποι γυναῖκες προκαλοῦν ἀχρειάστους καὶ ψυχοφθόρους συγκρούσεις καὶ διαπληκτισμοὺς ἐντὸς τῆς οἰκογενείας, αἱ ὁποῖαι (συγκρούσεις) πλήττουν πλειστάκις ἀνεπανορθώτως τὴν οἰκογενειακὴν εἰρήνην καὶ κατ’ ἐπέκτασιν τὴν ψυχικὴν ὑγίειαν ὅλων τῶν μελῶν τῆς οἰκογενείας, ἰδιαιτέρως μάλιστα τῶν τέκνων.

Φιλήδονοι καὶ ἀκρατεῖς ἄνδρες ὁδηγοῦνται εἰς καταχρήσεις καὶ ἐξαρτήσεις (ἀλκοολοῦχα ποτά, κάνπνισμα, ναρκωτικαὶ οὐσίαι, ἄσεμνα θεάματα, τζόγος κ.ἄ.) ἀπὸ τὰς ὁποίας μύρια ἄλλα δεινὰ ἕπονται, ὡς π.χ. σωματικαὶ κακοποιήσεις, ψυχολογικαὶ ταλαιπωρίαι, ἀπώλεια περιουσιῶν καὶ εἰσοδημάτων, ἠθικὴ διαφθορά, ψυχικαὶ ὀδύναι, πνευματικὸς θάνατος.

Φιλάρεσκοι καί ψυχολογικῶς ἀνασφαλεῖς γυναῖκες γίνονται εὐκόλως εὔκολος «λεία» εἰς τὰ δίκτυα ἐπιτηδείων καὶ ὑπούλων ἀνθρώπων καὶ σταδιακῶς καταλήγουν δέσμιοι παρανόμων ἐρωτικῶν σχέσεων, ἐκ τῶν ὁποίων μία σωτήριος ἔξοδος εἶναι συνήθως λίαν δυσχερὴς καὶ ἀβεβαία.

Πάσχουσαι ὑπὸ πλεονεξίας καὶ μεγαλομανίας γυναῖκες, προβαίνουσιν εἰς ἀσκόπους καὶ ὑπερόγκους δαπάνας καὶ ἐξαναγκάζουν τοὺς συζύγους των νὰ προβαίνουν εἰς ἄκρως ἐπισφαλεῖς ἢ καὶ ἀθεμίτους ἐπενδύσεις ἢ εἰς ὑπερωριακὰς ἐξουθενωτικὰς ἀπασχολήσεις, μὲ ἀποτέλεσμα τὴν ἀπώλειαν τῆς οἰκογενειακῆς συνοχῆς καὶ τῆς ἐν Χριστῷ εἰρήνης.

Ἐρωτομανεῖς καὶ πάσχοντες ἀπὸ μεγαλοϊδεατικὰς ἐμμονὰς ἄνδρες, ζοῦν “διπλῆν”“τριπλῆν” ζωήν, δημιουργοῦντες διὰ τοῦ τρόπου αὐτοῦ πολλαπλὰς ἐξωσυζυγικὰς σχέσεις, μὲ θανασίμους συνεπείας καὶ ἐν τῷ νῦν, ἀλλὰ καὶ ἐν τῷ μέλλοντι, μετατρέποντες τὸν οἰκογενειακόν των βίον εἰς “θέατρον παραλόγου”.

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία,

Ζωοποιός Σταυρός

Sunday, March 30, 2014

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ “ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ” ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ “ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ” ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Διαβάσαμε στον orthro.gr την ακόλουθη πρόσκληση της “Εστίας Πατερικών Μελετών”:

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ἡ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Θυμᾶται καί τιμᾷ τήν ἔναρξη τοῦ ἀπελευθερωτικοῦ ἀγώνα τῆς Κύπρου γιά ἀποτίναξη τοῦ Ἀγγλικοῦ ζυγοῦ. Ἐπί τῇ ἐπετείῳ τῆς ἐνάρξεως τοῦ ἀγώνα αὐτοῦ τήν 1η Ἀπριλίου τοῦ 1955 σᾶς προσκαλεῖ σέ ἐκδήλωση μνήμης

τήν Πέμπτη 3 Ἀπριλίου 2014
στίς 6.30΄ μ.μ.
στό Δημαρχεῖο Ἀμαρουσίου,

μέ τό ἀκόλουθο πρόγραμμα:
  • Εἰσαγωγή ἀπό τον Πανοσιολογιώτατο ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντο.
  • Παραδοσιακή κυπριακή μουσική ἀπό τούς: Κων/νο Κίκιλη (βιολί), Γιῶργο Παπαϊωάννου (λαοῦτο), Βασιλική Κίκιλη (τραγούδι).
  • κ. Κωνσταντῖνος Χολέβας, πολιτικός ἐπιστήμων καί συγγραφεύς, μέ θέμα:
    «Ἑλληνική Κύπρος: μνῆμες τοῦ παρελθόντος, προοπτικές τοῦ παρόντος»
  • κ. Παναγιώτης Ἥφαιστος, καθηγητής Διεθνῶν Σχέσεων - Στρατηγικῶν σπουδῶν στό Πανεπιστήμιο Πειραιῶς, μέ θέμα:
    «Πολιτικές, Νομικές και Στρατηγικές ὄψεις τοῦ κυπριακοῦ ζητήματος στήν παροῦσα συγκυρία»
  • κ. Χρῆστος Παπασωτηρίου δικηγόρος παρ' Ἀρείῳ Πάγῳ, ἱδρυτικό μέλος τῆς Ἑ.Π.Μ. μέ θέμα:
    «Ἀφελληνισμός καί τουρκοποίηση τῆς Κύπρου»
  • ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ.

Ἐκ τῆς Γραμματείας

Ευχαριστούμε θερμά την “Εστία Πατερικών Μελετών”, τον Σεβ. Μητροπολίτη Κονίτσης κ. Ανδρέα και όσους άλλους σεβαστούς πατέρες και αγαπητούς αδελφούς, δεν ξεχνούν την Ελληνική από τα βάθη της Ιστορίας της Κύπρο επειδή σήμερα διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο εξανδραποδισμού από τους προαιώνιους εχθρούς της πίστης και του Γένους μας.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΜΠΑΜΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΜΠΑΜΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Διαβάσαμε στο sigmalive:

“Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα είχε την Πέμπτη την πρώτη του συνάντηση με τον πάπα Φραγκίσκο στη Ρώμη, στον τρίτο σταθμό της ευρωπαϊκής του περιοδείας.

Μετά το πέρας της, ο Αμερικανός πρόεδρος τόνισε ότι ήταν «μεγάλη του τιμή» να γνωρίσει εκ του σύνεγγυς τον προκαθήμενο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Ο αναπληρωτής σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Μπεν Ρόουντες δήλωσε χαρακτηριστικά ότι ο πρόεδρος Ομπάμα εμπνέεται από το μήνυμα ανεκτικότητας και ισότητας που εκπέμπει ο Πάπας και εξέφρασε στον τελευταίο την εκτίμησή του για τον τρόπο με τον οποίο ηγείται της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Σε συνέντευξή του στο φύλλο της Πέμπτης της ιταλικής Corriere della Sera, ο Αμερικανός πρόεδρος έκανε λόγο για «μεγάλη ηθική εξουσία» την οποία κατέχει ο Πάπας, εκφράζοντας τη συμφωνία του με την κριτική που έχει ασκήσει ο Φραγκίσκος για πλευρές της λειτουργίας της παγκόσμιας οικονομίας.

Παρά τις σοβαρές διαφορές μεταξύ των δύο ανδρών σε ζητήματα όπως η έκτρωση, η αντισύλληψη και ο γάμος των ομοφυλοφίλων, στη συνάντηση επιλέχθηκε να δοθεί βάση σε όσα τους ενώνουν.”

Προσέξτε τα ακόλουθα στοιχεία.

Καταρχήν όλοι οι ηγέτες -ακόμη και των μεγάλων δυνάμεων- σπεύδουν στο Βατικανό για να υποβάλουν τα σέβη τους στον “Αγιότατο” Πάπα Φραγκίσκο.

Προσέξτε ακόμη ότι η συνάντηση των δύο ανδρών είναι άκρως υποβαθμισμένη.

Ο Πάπας Φραγκίκσος κουβέντιασε με τον Αμερικανό Πρόεδρο “περί ανέμων και υδάτων” με πολλά αστειάκια και η συζήτηση τους ήταν παρόμοιας φύσεως με το διάλογο που κάνουν οι Οικουμενιστές με τους Παπικούς και τους άλλους αιρετικούς.

Επέλεξαν να συζητήσουν αυτά που τους ενώνουν, δηλαδή για την κοινωνική ανισότητα και για την φτώχεια και άφησαν εκτός συζήτησης αυτά που τους χωρίζουν (εκτρώσεις, αντισυλληπτικά, γάμο ομοφυλοφίλων κτλ.).

Ο Πάπας Φραγκόσκος δέχτηκε τον Πρόεδρο Ομπάμα ίσως με λιγότερη ζέση και εγκαρδιότητα από ότι δέχτηκε τον Πρόεδρο Παπούλια.

Οχι, λοιπόν, απλά όλοι οι ηγέτες πηγαίνουν και γονατίζουν μπροστά του, αλλά ο “Αγιος Πατέρας” δεν διστάζει να ταπεινώσει ακόμη και τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, με την υποβάθμιση της συνάντησής τους.

Βλέπετε πανορθοδόξως να έχουμε ανάστημα που να μπορεί να αναμετρηθεί με τον "Αγιο Πατέρα";

ΤΟ ΔΙΑΒΟΗΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ!


ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ  -ΠΟΙΟΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙ;- ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ!

ΤΙ ΤΑΠΕΙΝΗ ΨΥΧΗ! 

ΔΗΜΟΣΙΑ -ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ- ΕΓΙΝΕ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΚΑΜΕΡΑ.

ΤΕΤΟΙΟ ΙΗΣΟΥΙΤΗ ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ!

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ "ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΕΡΑ", ΤΟΥ "ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΤΗΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑΣ ΑΔΕΛΦΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ", ΟΠΩΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΖΥΓΙΑ



ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΖΥΓΙΑ

Του Πανοσ. Αρχιμ. Αθανάσιου Σταυροβουνιώτη
============

Μὲ τὸ γενικότερον κατάντημα τῆς ἰδιαζούσης ποιοτικῶς καὶ ἀκραίας ποσοτικῶς Καταστάσεως Ἀποστασίας εἰς τὰ ἡμέρας μας, ἐπῆλθαν ἀναποφεύκτως καὶ αἱ σήμερον ἀναφανεῖσαι μεγάλαι συμφοραὶ εἰς τὸ Γένος μας.

Μεταξὺ τῶν ἄλλων αὐξάνονται συνεχῶς οἱ χωρισμοὶ καὶ τὰ διαζύγια, κατὰ δραματικὸν καὶ ραγδαῖον μάλιστα ρυθμόν.

Ὁ χωρισμός μας καὶ τὸ ἐθελούσιο “διαζύγιόν” μας ἀπὸ τὸν Δημιουργόν μας καὶ Θεόν μας, ἐπέφερεν, ὡς ἀναπόφευκτον συνέπειαν, καὶ τὰ διαζύγια μεταξὺ τῶν ἐγγάμων ἀνθρώπων!

Γνωρίζομεν, ἐκ τῆς πολυχρονίου ἐμπειρίας μας, πολὺ καλά, ὅτι ὅσοι Χριστιανοὶ εἶναι πραγματικῶς συνδεδεμένοι μὲ τὴν Ἐκκλησίαν καὶ τὰ ἱερὰ Μυστήριά Της δὲν ἔχουν τὰ ἰδιάζοντα ἀσήκωτα οἰκογενειακὰ προβλήματα, ποὺ συνεπάγεται καὶ ἐπιφέρει ἡ Ἀποστασία ἀπὸ τὸν Χριστόν, καὶ τὰ ὁποῖα ὁδηγοῦν καὶ καταλήγουν πλειστάκις εἰς τὸν χωρισμὸν μεταξὺ τῶν ἐγγάμων.

Ἀλλὰ καὶ εἰς περιπτώσεις, ποὺ ἐμφανισθοῦν σοβαρὰ προβλήματα μέσα εἰς ὄντως χριστιανικὰς οἰκογενείας, αὐτὰ δύνανται εὐκολώτερον νὰ ξεπεραστοῦν, μὲ τὴν πίστιν, τὴν ταπείνωσιν, τὴν ἀγάπην καὶ τὴν ὑπομονήν, θεμελιώδεις ἀρετὰς τὰς ὁποίας ἐδίδαξεν ὁ Χριστός. Καὶ τὰ ἀναφυόμενα προβλήματα ἀντιμετωπίζονται ἐπιτυχῶς καὶ ἐπωφελῶς, μὲ τὴν Χάριν τοῦ Θεοῦ, ἀπὸ αὐτοὺς βεβαίως, ποὺ πιστεύουν Αὐτὸν καὶ τηροῦν τὰς ἐντολάς Του.

Ἀντιθέτως, ἐὰν εἴμεθα ἀποξενωμένοι καίἀποκομμένοι ἀπὸ τὴν ζωὴν τῆς Ἐκκλησίας μας, χωρὶς πραγματικὴν μετάνοιαν, αὐτομεμψίαν καὶ εἰλικρινῆ ἐξομολόγησιν, χωρὶς προσευχήν, χωρὶς νηστείαν, χωρὶς ταπείνωσιν, χωρὶς τὴν ἐν Χριστῷ ἀγάπην, τότε ἀπὸ μόνοι μας ἐκδιώκομεν ἀπὸ τὴν ζωήν μας τὴν Χάριν τοῦ Θεοῦ καὶ ἀναποφεύκτως θὰ ὑποπέσωμεν καἰ εἰς ποικίλα σαρκικὰ πάθη, τὴν φιληδονίαν καὶ τὴν λαγνείαν. Αὐτὰ τὰ πάθη μᾶς σκοτίζουν τὸν νοῦν καὶ τὴν διάνοιαν, μᾶς παραπλανοῦν καὶ μᾶς ὁδηγοῦν εἰς ἀποπροσανατολισμόν, τὴν σύγχυσιν καὶ τὴν αὐτοκαταστροφήν. Καὶ τοιουτοτρόπως δημιουργοῦνται ὅλα ἐκεῖνα τὰ οἰκογενειακὰ δράματα, τὰ ὁποῖα βλέπομεν καὶ ἀκούομεν δυστυχῶς καθημερινῶς. Γονεῖς π.χ. μὲ δύο καὶ τρία παιδιὰ καταντοῦν εἰς τὸ νὰ δημιουργοῦν παρανόμους “σχέσεις” καὶ “δεσμούς” νὰ ὑποδουλώνονται εἰς τὰ πάθη καὶ τὰς ἁμαρτίας, καὶ λόγῳ αὐτῶν τῶν παρανομιῶν νὰ διαλύουν τὰς ἐννόμους οἰκογενείας των, προφασιζόμενοι πλῆθος ἀδικαιολογήτων “δικαιολογιῶν” καὶ σοφιστικῶν προφάσεων ἐν ἁμαρτίαις!

Δυστυχῶς αἱ ἐξωγαμαιαῖαι “σχέσεις” ἐπιφέρουν "σχάσεις” (=σχίσιμο) τῶν ἱερῶν καὶ εὐλογημένων σχέσεων ἐν τῷ Γάμῳ, καὶ οἱ λεγόμενοι “δεσμοὶ” καθιστοῦν “δεσμίους” (=ὑποδούλους) εἰς τοὺς δαίμονας, ὅσους ὑποκύπτουν εἰς αὐτά.

Ἀλλά, καὶ ἄλλο ὀδυνηρὸ ἀποτέλεσμα ἐπέρχεται ἀπὸ τὴν διάλυσιν τῶν οἰκογενειῶν, διότι πλειστάκις καὶ τὰ παιδιὰ ἀπὸ διαλυμένας οἰκογενείας, οὔτε προκόπτουν, οὔτε εὐδοκιμοῦν. Καταντοῦν οὐχὶ σπανίως προβληματικά, ἀφοῦ, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, δὲν βλέπουν τὸ καλὸν καὶ ἅγιον παράδειγμα εἰς τὴν ζωὴν τῶν γονέων των! Ἐκ τῆς προσωπικῆς μας πείρας, δυνάμεθα νὰ εἴπωμε ὅτι καὶ τὰ τέκνα ἐκ τῶν διαλυομένων οἰκογενειῶν, τείνουν μελλοντικῶς συχνάκις καὶ αὐτὰ νὰ δημιουργήσουν, μὲ τὴν σειράν τους, προβληματικὰς οἰκογενείας! Βεβαίως, ὅπου ὑπάρχει γνησία Μετάνοια εἶναι δυνατὸν νὰ ἀποτραπῆ μιὰ τέτοια ὀδυνηρὰ ἐξέλιξις.

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία,

Ζωοποιός Σταυρός

ΤΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ “FROM BOTH SIDES OF THE AEGEAN”



ΤΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ “FROM BOTH SIDES OF THE AEGEAN”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Το Ντοκυμανταίρ “Και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου” γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι εμπειρίες των απλών ανθρώπων που εξαναγκάστηκαν να προσφυγοποιηθούν με την ανταλλαγή των πληθυσμών που συμφωνήθηκε μετά την Μικρασιατική Καταστροφή.

Παράλληλα γίνονται παρεμβάσεις από ιστορικούς -Ελληνες, Τούρκους και Αμερικανούς- που προσπαθούν να ερμηνεύσουν τα γεγονότα.

Το καλογυρισμένο ντοκυμανταίρ όμως δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια αλλά πολιτική σκοπιμότητα. 

Δεν λέγει ψέμματα όταν παρουσιάζει την απροθυμία των Τούρκων που ζούσαν στην Ελλάδα και των Ελλήνων που ζούσαν στη Μικρά Ασία να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

Αυτό που επιμελώς όμως αφήνει σχεδόν στο απυρόβλητο είναι το γεγονός ότι οι Τούρκοι που ζούσαν στην Ελλάδα δεν υπέστησαν ανομολόγητα δεινά για να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους αλλά δέχτηκαν την Συμφωνία για ανταλλαγή των πληθυσμών που υπογράφτηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Απρόθυμα ίσως -οι πλείστοι από αυτούς- πλην όμως χωρίς απώλειες και χωρίς βία.

Αντίθετα εκατομμύρια Ελληνες της Μικράς Ασίας εξοντώθηκαν στα διαβόητα “τάγματα εργασίας,” στις πολύμηνες πορείες επαναπατρισμού που εξαναγκάστηκαν να ακολουθήσουν υπό την απειλή της εξόντωσης και στις ανελέητες σφαγές που έκανε ο Κεμάλ Ατατούρκ και οι Τσέτες του στα αιματοβαμμένα παράλια και στην ενδοχώρα της Μικρασίας.

Αυτό μόλις που αναφέρεται έμμεσα στο ντοκυμανταίρ. Και τούτο επειδή στόχος του είναι να οικοδομήσει την περιλάλητη επαναπροσέγγιση των δύο λαών και την Ελληνοτουρκική φιλία.

Οταν όμως ο ιστορικός ξεκινά με την ατζέντα να σχεδιάσει την Ιστορία ώστε να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες τότε αναπόφευκτα την βάζει στο κρεββάτι του Προσκρούστη και αδικεί κατάφωρα την αλήθεια.

Και αυτό ακριβώς κάνει το ντοκυμανταίρ.

ΚΑΚΗ ΑΡΧΗ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ


ΚΑΚΗ ΑΡΧΗ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ.

ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΑΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ή ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ (ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ;) ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΙΤΡΟΥΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ.

ΤΟ ΛΕΜΕ ΑΥΤΟ ΕΝΘΑΡΡΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΙΤΡΟΥΣ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΟΛΥΜΠΩ. 

ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο π. ΜΑΞΙΜΟΣ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΕΥΛΑΒΗΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΛΕΞΕ ΤΟ ΕΓΚΩΜΙΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΦΙΛΟΜΟΝΑΧΟ.

ΜΑΚΑΡΙ Ο ΝΕΟΣ ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ, ΦΙΛΟΜΟΝΑΧΟΣ  ΚΑΙ ΕΥΛΑΒΗΣ.

ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΘΕΡΜΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΦΙΛΟΧΩΡΗΣΕΙ  ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ.

ΒΟΥΒΟΣ ΑΛΛΑ ΕΥΓΛΩΤΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΥΖΩΝΑ


ΒΟΥΒΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΥΖΩΝΑ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΟΕΚΤΙΜΗΣΗ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΜΟ.

ΣΗΜΕΡΑ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΖΩΝΑΣ -Η ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ- ΓΙΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ, ΕΝΩ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΥΖΩΝΑΣ -Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΔΑ- ΤΗΝ ΚΑΜΑΡΩΝΕΙ.

Ο ΣΕΒ. ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΥΣ



Ο ΣΕΒ. ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΥΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Διαβάσαμε στη Romfea.gr το ακόλουθο συνοπτικό ευστοχότατο άρθρο του Σεβ. Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης Παύλου:

“Μίλησε ὁ Νίκος Δήμου, ἀπό τό «ΠΟΤΑΜΙ» γιά τό 1821, γιά τούς Ἕλληνες καί τό ρόλο τῆς Ἐκκλησίας.

Μίλησε καί ἡ κ. Ρεπούση ἀπό τήν ΔΗΜΑΡ καί εἶπε τά ἴδια περίπου πράγματα. 

Εἶπαν καί οἱ δύο τά γνωστά ποιηματάκια τους, δυστυχῶς ὅμως γι’αὐτούς, κανένας πλέον δέν τούς χειροκροτεῖ. 

Ξεπερασμένες ἀπόψεις πού ἁπλά εἶναι ὑπηρετικές ὅσων σκέφθηκαν ὅτι γιά νά αποτάξουν τόν Ἕλληνα πρέπει νά τόν πλήξουν στίς ρίζες του, δηλαδή στήν γλῶσσα του, στήν πίστη του, στήν ἱστορία του.

Δέν εἶναι βέβαια οἱ μόνοι. Ολοι αὐτοί, διεσπαρμένοι σέ διάφορα κόμματα ὑπηρετοῦν τόν ἴδιο σκοπό σάν μέλη μιᾶς ἄλλης διεθνοῦς, στό χῶρο μιᾶς εὐρύτερης παγκοσμιοποίησης. Δέν εἶναι δά καί τόσο μεγάλη ἡ Πατρίδα μας καί εἴμαστε πλέον γνωστοί ὅλοι. Ἀλλοίμονο ἄν περιμέναμε ἀπό αὐτούς νά ἀξιολογήσουν τήν παρουσία τῆς Ἐκκλησίας στά χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας.

Οἱ στρατευμένοι ἔβαλαν τήν ἱστορία στό κρεβάτι τοῦ Προκρούστη καί τήν ἔφτιαξαν στά μέτρα τῶν στόχων τους. 

Ἀλήθεια, ὅλοι αὐτοί οἱ κύριοι, σήμερα πού ὁ λαός στενάζει τί κάνουν; Είναι καλά βολεμένοι. Δέν φαίνεται νά τούς ἔχει ἀγγίξει ἡ κρίση. Ἀδολεσχοῦν περί τῆς κρίσεως, ἐκμεταλλεύονται οὐχί ἀδαπάνως τήν κρίση, ὑπερασπίζονται δῆθεν τά προβλήματα τοῦ λαοῦ, ἀλλά αὐτή ἡ κρίση δέν τούς ἄγγιξε, ούτε στό φαγητό τους, οὔτε στό ντύσιμό τους, οὔτε στήν διαβίωση τους καί κάποιοι ἑτοιμάζονται γιά μιά ἀκόμη φορά νά σώσουν τό λαό. Ἀνήκουν ἁπλά στήν δική τους «ἐλίτ».

Δίπλα στό λαό στέκει καί σήμερα ἡ Ἐκκλησία πού μοιράζεται τά προβλήματα του, πού τοῦ προσφέρει τήν καθημερινή του τροφή, πού τόν στηρίζει στήν καθημερινότητα του, πού δέχεται ἀκόμη καί τήν ὀργή του, πού τοῦ ἐμπνέει τήν ἐλπίδα. Ἡ μόνη πόρτα πού σήμερα εἶναι ἀνοικτή εἶναι αὐτή τῆς Ἐκκλησίας καί κανενός ἀπό τούς κυρίους αὐτούς. Καί ὅσοι ἄλλοι προσπαθοῦν νά βοηθήσουν, στήν διακονία τῆς Ἐκκλησίας στηρίζονται.

Τήν ἡμέρα πού ὁ λαός μας θά καταλάβει ξεκάθαρα ὅτι ὅσοι κτυποῦν τίς ρίζες του καί προσπαθοῦν νά τόν ἀποκόψουν ἀπό αὐτές εἶναι οἱ πραγματικοί ἐχθροί του, τότε μιά καινούρια ἡμέρα θά ἔχει ξημερώσει.”

Υπάρχει κανείς που θέλει να προσθέσει -έστω και ένα λιθαράκι- στα όσα σοφά και περιεκτικά λέγει το πιο πάνω άρθρο;

Οπως πολύ ορθά σημειώνει ο Σεβασμιότατος, όσοι υποσκάπτουν την πίστη, την παράδοση και τη γλώσσα μας ανήκουν σε διάφορους χώρους, αλλά υπερπλεονάζουν σε συγκεκριμένο χώρο οι εκπρόσωποι του οποίου, ενώ μιλούν για ελευθερία και για δικαιοσύνη, είναι καλά βολεμένοι χωρίς να έχουν επηρεαστεί ουσιαστικά από την κρίση.

Η Εκκλησία βρίσκεται σήμερα δίπλα στον κόσμο και για τις υλικές του ανάγκες και για να του δώσει παρηγοριά και ελπίδα στους δίσεκτους χρόνους που ζούμε.

Χαίρομαι ιδιαίτερα επειδή ο Σεβ. Σισανίου - ένας αδιάβλητος, οξυδερκής και ικανός ιεράρχης- αντιμετωπίζει με συντριπτικά επιχειρήματα τις αντιχριστιανικές εκδηλώσεις όλων των πολιτικών παρατάξεων.

Οσοι ακρίτως έσπευσαν να τον εξουθενώσουν ως κινούμενο από άλλα ελατήρια, και όχι από τις επιταγές της επισκοπικής του συνείδησης, ελπίζω να αντελήφθησαν πόσο τον αδίκησαν. 

Εμείς προσβλέπουμε προς το πρόσωπό του ως απολύτως φέρεγγυο απολογητή της πίστης και της παράδοσής μας έναντι όσων επιβουλεύονται τις ρίζες και την πίστη μας.

ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΕ ΘΕΑΤΡΟ



ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΕ ΘΕΑΤΡΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Μετέδωσε το Πρακτορείο Ρέουτερ:

“Ο Πάπας προίστατο ακολουθίας που σκοπό είχε να δείξει τη σημασία του μυστηρίου της εξομολόγησης.

Μετά την εκφώνηση κηρύγματός του ήταν προγραμματισμένο να πάει σε ένα άδειο κουβούκλιο για να ακούσει την εξομολόγηση απλών ανθρώπων όπως θα έκαναν και 60 Φραγκοπαπάδες στον τεράστιο ναό.

Ο τελετάρχης Monsignor Guido Marini, του έδειξε ένα άδειο κουβούκλιο εξομολόγησης που χρησιμοποιούν οι Παπικοί, αλλά ο Πάπας πήγε κατευθείαν σε κάποιο άλλο, γονάτισε μπροστά στον έκπληκτο κληρικό και του εξομολογήθηκε για ορισμένα λεπτά τις αμαρτίες του.

Υστερα πήγε πίσω στο άδειο κουτί και άκουσε την εξομολόγηση των πιστών”.

Θυμάστε το ρητό του Τσώρτσιλ ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Ελληνες και όχι οι Ελληνες σαν ήρωες;

Στο μέλλον θα λένε:

Οι καλύτεροι ηθοποιοί μοιάζουν σαν τον Πάπα Φραγκίσκο και όχι ότι ο Πάπας Φραγκίσκος είναι θεατρίνος.

Ούτε το -κατ’ αυτόν- μυστήριο της εξομολόγησης δεν γλύτωσε από τον θεατρινισμό του.

Η ενέργεια αυτή δείχνει περίτρανα ότι τίποτα δεν σέβεται και μπροστά σε τίποτα δεν ορρωδεί. 

Ιησουίτης με τα όλα του!

Ταυτόχρονα όμως ας μην ξεχνάμε ότι ενέργειες σαν και αυτές αγγίζουν τον κόσμο.

Ορθόδοξος κληρικός από την Κύπρο με ενημέρωσε χθες -με πολύ πόνο ψυχής- ότι Παπική που παντρεύτηκε με ορθόδοξο πιστό κατηχήθηκε και ήταν έτοιμη να γίνει ορθόδοξη, αλλά τελικά άλλαξε γνώμη εξαιτίας της βαθειάς εντύπωσης που της προξένησε ο Πάπας Φραγκίσκος.  

Αυτό τον ηγέτη έχει σήμερα το Βατικανό την ώρα που οι δικοί μας ορθόδοξοι ηγέτες ερίζουν "περί σκιάς όνου" και διασύρουν με τις μικρότητές τους την Εκκλησία.

Saturday, March 29, 2014

ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΛΠΙΔΑ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ!



ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΛΠΙΔΑ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ!

Του Πανοσ. Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Σταυροβουνιώτη

==============

Μέσα εἰς ὅλην τὴν σύγχρονον παραζάλην, τὴν ζόφωσιν, τὴν σύγχυσιν καὶ τὰ φοβερὰ ἀδιέξοδα, ὑπάρχει σταθερῶς καὶ ἀναλλοιώτως μία καὶ μοναδικὴ ἀμετάθετος Ἐλπίδα Σωτηρίας:

Ἡ ἐπιστροφή μας εἰς τὸν Σωτῆρα μας καὶ Κύριόν μας, τὸν Ἰησοῦ Χριστόν!

«Κατάστασις Πολιορκίας»

Πολλὰ τὰ αἴτια καὶ πολύμορφοι αἱ ἐκδηλώσεις τῆς ἐκ τοῦ Θεοῦ Ἀποστασίας μας εἰς τὰς ἡμέρας μας!

"Kατάστασις Πολιορκίας” ἔσωθεν καὶ ἔξωθεν!

Καὶ κατ’ ἀρχὰς μέν, ἡ μέχρι πρό τινος ἀφθονία τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν, ἡ εἰκονικὴ εὐμάρεια, καὶ ἡ νομιζομένη πολυτέλεια, μᾶς ἐνέπαιξαν τὸν νοῦν, μᾶς ἐνάρκωσαν τὰς  καρδίας καὶ μᾶς ἐνέκρωσαν τὰ πνευματικὰ κριτήρια καὶ αἰσθητήρια. Ὅπως λέγει ἡ Γραφή: «Καὶ ἔφαγεν Ἰακὼβ καὶ ἐνεπλήσθη, καὶ ἀπέλακτισεν ὁ ἠγαπημένος· ἐλιπάνθη, ἐπαχύνθη, ἐπλατύνθη, καὶ ἐγκατέλιπε Θεὸν τὸν ποιήσαντα αὐτόν, καὶ ἀπέστη ἀπὸ Θεοῦ, τοῦ Σωτῆρος αὐτοῦ» (Δευτ. 32, 15).

Διὰ τοῦτο συνεχίζομεν μέχρι καὶ σήμερον, νὰ ζῶμεν ἀμέριμνοι, ὡς ὑπνωτισμένοι, ὡσὰν “νὰ μὴν συμβαίνη τίποτε”, ὡς ζῶντες μὲν βιολογικῶς, ἀλλά, δυστυχῶς, ὡς νεκροὶ πνευματικῶς, καλλιεργοῦντες τὴν προτέραν μας ἁμαρτωλὸν συνήθειαν, καὶ παραμένοντες πορσκολλημένοι εἰς τὴν ἀγωνιώδη μέριμναν διὰ τὰ μάταια καὶ κίβδηλα πράγματα τοῦ νῦν αἰῶνος, τοῦ ἀπατεῶνος!

Καὶ δὲν εὑρίσκομεν, ἰσχυριζόμεθα, καιρὸν νὰ λογισθῶμεν περὶ τοῦ Θεοῦ, περὶ τοῦ ἐπερχομένου βεβαίου (συχνάκις καὶ βιαίου) βιολογικοῦ μας θανάτου, περὶ τῆς φοβερᾶς Ἡμέρας τῆς Κρίσεως, περὶ τῆς Μελλούσης Ζωῆς καὶ περὶ τῶν θεοδιδάκτων τρόπων τῆς Αἰωνίου Σωτηρίας μας.

Προσηλώσαμεν δυστυχῶς τὸ βλέμμα μας μὲ ἐμπάθειαν πρὸς τὴν παρερχομένην ὕλην καὶ τὴν παρεχομένην ἐξ αὐτῆς ὀδυνηρὰν ἡδονὴν πρὸς τὰ φθαρτὰ καὶ ἐφάμαρτα τοῦ παρόντος βίου. Ἀναζητοῦμεν ψευδῆ καὶ παροδικὴν παρηγορίαν εἰς ἀπατηλὰς συναναστροφὰς καὶ φυχοφθόρους ”ψυχαγωγίας”, διὰ μέσου ποικίλων δαιμονικῶν ἐκδηλώσεων, ὅπως π.χ. νυκτερινῶν καὶ σκοτεινῶν «εὐκαιριῶν», καὶ ἐν γένει διὰ τῆς διαπράξεως πράξεων πονηρῶν.

Ἡ πολύμορφος ἀκολασία πλεονάζει πλέον εἰς τὸν κόσμον, ἀδιακρίτως δόγματος καὶ φυλῆς. Τραγικώτερον ὅμως ὅτι πλεονάζει, δυστυχῶς, καὶ μεταξὺ ἡμῶν, τῶν θεωρουμένων ὀρθοδόξων χριστιανῶν!

Ἡ Ἁγία Γραφὴ περιγράφει προφητικῶς τοὺς «Ἐσχάτους Καιρούς»

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος περιγράφει προφητικῶς, ἀλλὰ καὶ πολὺ εὐκρινῶς, τὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ σημερινοῦ κόσμου τῶν “ἐσχάτων ἡμερῶν”, τῶν καιρῶν τῆς ἀπὸ τοῦ Θεοῦ Ἐσχάτης Ἀποστασίας: «Ἐν ἐσχάταις ἡμέραις ἐνστήσονται καιροὶ χαλεποί· ἔσονται γὰρ οἱ ἄνθρωποι φίλαυτοι, φιλάργυροι, ἀλαζόνες, ὑπερήφανοι, βλάσμφημοι, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀχάριστοι, ἀνόσιοι, ἄστοργοι, ἄσπονδοι, διάβολοι, ἀκρατεῖς, ἀνήμεροι, ἀφιλάγαθοι, προδόται, προπετεῖς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μᾶλλον ἢ φιλόθεοι, ἔχοντες μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι» (Β´ Τιμ. γ´, 1-5).

Αὐτὴ εἶναι δυστυχῶς σήμερον ἡ πραγματικὴ «εἰκόνα» τοῦ τρόπου ζωῆς τοῦ συγχρόνου ἀνθρώπου: Ἡ Ἀποστασία δηλαδὴ ἡμῶν ἀπὸ τὸν Δημιουργόν μας καὶ ἡ περιφρόνησίς μας πρὸς ὅσα Αὐτός, ἀπὸ ἄπειρον ἀγάπη, μᾶς παραγγέλλει διὰ τὴν σωτηρίαν μας!

Τὸ ἀποκορύφωμα δὲ τῆς ἁμαρτίας μας εἶναι ὅτι δὲν ἀγαπῶμεν μὲ ὅλην μας τὴν ψυχή, τὸν νοῦν καὶ τὴν καρδίαν μας, τὸν Κύριόν μας καὶ Θεόν μας! Καὶ τοιουτοτρόπως, κατὰ ἀναπόφευκτον συνέπειαν, οὔτε καὶ τὸν πλησίον μας ἀγαπῶμεν, ὁ ὁποῖος (ὁ κάθε πλησίον μας) εἶναι κατ’ εἰκόνα Θεοῦ πλασμένος!

Πῶς ὅμως νὰ ἀγαπήσωμεν τὸν Θεόν μας, ὅταν ματαιοπονοῦντες προσπαθοῦμεν, “ψυχαναγκαστικῶς” καὶ “κομπλεξικῶς”, (ἴσως καὶ διὰ νὰ ἐφησυχάζωμεν τὰ ἐνοχικά μας σύνδρομα, πλὴν ὅμως ματαίως), νὰ ἀρνηθῶμεν καὶ αὐτὴν ἀκόμα τὴν Ὕπαρξίν Του;

Ἀπὸ δὲ τὴν τοιαύτην ἀπιστίαν μας καὶ τὴν τοσαύτην ἔλλειψιν τῆς πρὸς τὸν Χριστὸν Ἀγάπης μας, προέρχονται ἀναμφιβόλως καὶ ἀναδύονται ἀναποφεύκτως τὰ μεγάλα δεινά, ποὺ ἐφορμοῦν ἐφιαλτικὰ καὶ καταδιώκουν καταδυναστικὰ τοὺς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς μας.

Ἐσκοτίσθη ἡ διάνοια ἡμῶν τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὸ πάθος τοῦ ἐγωϊσμοῦ μας: Τῆς ἐμπαθείας, τῆς φιλαργυρίας, τῆς κενοδοξίας, τοῦ τζόγου (=ἐπιδιώξεως μετὰ μανίας εὐκόλου καὶ παρανόμου "κέρδους”), τῶν ναρκωτικῶν (=ἀναζητήσεως ψεύτικης εὐτυχίας, διότι δὲν πιστεύομεν εἰς τὸν Θεόν), τῆς ἀσωτίας (=ἐκζητήσεως ἀχαρίτου χαρᾶς μακρυὰ ἀπὸ τὸν Σωτῆρα), καὶ μάλιστα τῆς ὑπούλου καὶ ἀπατηλοῦς θεοποιημένης φιληδονίας, ποὺ ἀποτελεῖ καὶ αὐτὴ μίαν ἄλλην παρδαλὴν παραλλαγὴν τοῦ πολυμόρφου τέρατος, τοῦ ἀκράτου ἐγωϊσμοῦ μας!