Wednesday, October 31, 2012

ΠΟΙΟΥ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΛΑΣΦΗΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ;




ΠΟΙΟΥ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΛΑΣΦΗΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Γράφει ο παραδοσιακός κληρικός Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος: 

“Ενώ υβρίζεται κατά τον πλέον αισχρό τρόπο η Θεανδρική προσωπικότητα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, βρίσκονται «ποιμένες» οι οποίοι αδιάντροπα δηλώνουν την «παγερή τους αδιαφορία»;

Τους ερωτούμε όμως, ευθέως. Εάν αντί του ονόματος του Χριστού υπήρχε υβριζόμενο το όνομα του εκκλησιαστικού τους προϊσταμένου ή το δικό τους και των συνεργατών τους. Εάν τους παρουσίαζαν και αυτούς ως διεστραμμένους όπως παρουσιάζει η εμετική θεατρική διαβολοπαράσταση τον Κύριο και τους Αποστόλους (ο Θεός ας μας συγχωρέσει για όσα από αγανάκτηση γράφουμε... «Συ Κύριε οίδας ότι φιλώ σε»), θα έδειχναν και τότε την «παγερή τους αδιαφορία» ή θα είχαν κηρύξει την Εκκλησία εν διωγμώ;

Και εάν, αντί του ονόματος του Κυρίου μας υπήρχε το όνομα του αρχηγού του κράτους ή της Κυβερνήσεως ή των αρχηγών των κομμάτων, των «πτωχοτάτων εθνοπατέρων μας», θα έκαναν τότε οι «κύριοι» αυτοί λόγο περί «καλλιτεχνικής ελευθερίας» και περί «δημοκρατικής εκφράσεως» ή αυθωρεί και παραχρήμα θα είχαν διατάξει την δικαστική και εκτελεστική εξουσία να σταματήσει εν τω άμα την παράσταση που υβρίζει τις προσωπικότητες και μάλιστα αυτές τις εκλεγμένες προσωπικότητες του Έθνους;

Αλλά, γιατί επιμένουμε; Και ποιά απάντηση αναμένουμε; Αφού για τους ανθρωπάρεσκους είναι μεγάλοι, πολύ μάλιστα μεγάλοι οι πολιτικοί και θρησκευτικοί άρχοντες, ενώ ο Κύριος Ιησούς είναι μικρός, πολύ μικρός! 

Αδελφοί μου, δεν είναι απλή υπόθεση και απλή αδυναμία η ανθωπαρέσκεια και η συν αυτή επικατάρατος δειλία. Πρόκειται περί φοβερών δαιμονίων που στραγγαλίζουν την εν Χριστώ Ελευθερία, την οποία μας χάρισε διά του Σταυρικού του θανάτου ο Κύριός μας και Θεός μας!

Με παρρησία να δίνουμε προς κάθε κατεύθυνση και σε κάθε πρίπτωση την ομολογία της αμωμήτου πίστεώς μας, εκφράζοντας έτσι την αγάπη μας προς τον Σωτήρα Χριστό.”

Πολύ ορθά όλα όσα αναφέρει ο ευλαβής Αρχιμανδρίτης. 

Ας μας επιτραπεί να αναλύσουμε μια άλλη πτυχή του θέματος η οποία δεν έτυχε - νομίζουμε - της ανάλογης προσοχής.

Τι μας λένε πολλοί για τις εντός του νόμου αντιδράσεις των πιστών κατά της βλάσφημης παράστασης;

Προσβάλλεται, ισχυρίζονται, η ελευθερία του λόγου με τις αντιδράσεις.!!!

Εδώ έχουμε τέλεια εφαρμογή του ρητού “φωνάζει ο κλέφτης”.

Οτι γίνεται σαφής προσπάθεια να περιοριστεί η ελευθερία του λόγου είναι αδιαμφισβήτητο επειδή οι πιστοί αποθαρρύνονται να εκφράσουν την αγανάκτηση τους για τη βλασφημία.

Βασική αρχή όλων των δημοκρατικών πολιτευμάτων είναι η ελευθερία του λόγου. 

Ουδεμία περί αυτού αμφιβολία. 

Ρωτούμε λοιπόν:

Βάσει ποιας λογικής ή βάσει ποιου νόμου ή βάσει ποιου άρθρου του Συντάγματος ή βάσει ποιας δημοκρατικής αρχής ή ευαισθησίας θέλετε να απαγορεύσετε την έκφραση έννομης διαμαρτυρίας εκ μέρους των πιστών για το βλάσφημο έργο;

Αν οι χριστιανοί βιαιοπραγούσαν εναντίον κάποιου θα είχατε δικαίωμα να διαμαρτύρεστε αλλά αν κόσμια εκφράζουν την αποδοκιμασία τους για την παράσταση γιατί φωνασκείτε;

Ποιες διατάξεις του νόμου παρέβηκαν; 

Σύμφωνα με ποια λογική παραβίασαν την ελευθερία του λόγου;

Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. 

Η ελευθερία του λόγου των πιστών είναι που διακινδυνεύει επειδή καταστέλλεται βίαια κάθε έννομη διαμαρτυρία τους για τη βλάσφημη παράσταση.

Γιατί γίνεται αυτό;

Οι μεν άθεοι και Εκκλησιομάχοι το κάνουν επειδή με αυτό τον τρόπο βρίσκουν την ευκαιρία να εκφράσουν το μίσος τους κατά του Κυρίου, οι δε άνθρωποι της Εκκλησίας για το λόγο που αναφέρει ο π. Ιωήλ στο κείμενο που παραθέσαμε.

Για να δικαιολογήσουν τη δική τους σιωπή και απραξία και για να κερδίσουν την ανθρωπαρέσκεια των κοσμικών ανθρώπων, τα βάζουν με τους ζηλωτές πιστούς οι οποίοι διαμαρτύρονται ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΥΝΝΟΜΑ εναντίον της βλάσφημης παράστασης.

Οντως, λοιπόν, στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει απροκάλυπτη προσπάθεια καταπάτησης της ελευθερίας του λόγου. Οχι όμως των βλάσφημων και των απίστων αλλά των πιστών.

Ο ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ




Ο ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==================

Καθυστέρησα - για συγκεκριμένους λόγους στους οποίους θα αναφερθώ, συν Θεώ, σε προσεχή άρθρα - να αναφερθώ στο συνεχιζόμενο εξευτελισμό του “Ορθοδόξου Τύπου”, ο οποίος “ποιεί την νήσσαν” αναφορικά με την αίτηση συγγνώμης προς τον Αγιο Μεσσηνίας, ο οποίος υποχρέωσε την εφημερίδα να απολογηθεί επειδή του άσκησε δίκαιη κριτική για τις εκκλησιολογικές του εκτροπές.

Ετσι στην τελευταία έκδοση του “Ορθόδοξου Τύπου” αντί να δούμε - έστω και καθυστερημένα - κάποιο σχόλιο ή άρθρο με το οποίο οι υπεύθυνοι της εφημερίδας να ανακαλούν την απολογία, διαβάσαμε επιστολή του Ομολογητή Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ, ο οποίος διευκρινίζει ότι ουδέποτε ζήτησε συγγνώμη από τον Αγιο Μεσσηνίας για τις πλάνες του περί “διηρημένης Εκκλησίας”.

Αλλά άραγε η επιστολή αυτή γιατί εγράφη;

Ουδέποτε πιστέψαμε κάτι διαφορετικό. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ κατέστησε σαφές από την αρχή τι ακριβώς συνέβηκε κατά τη συνάντηση του ιδίου με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τον Σεβασμιότατο Μεσσηνίας. 

Πλην του π. Θεόδωρου Ζήση - και τινων ετέρων - όλοι οι άλλοι θεωρήσαμε τις εξηγήσεις του Σεβ. Κυθήρων επαρκείς. 

Αυτή τη στιγμή ουδεμία απολύτως παρεξήγηση υφίσταται με τη στάση του Σεβ. Κυθήρων.

Οι αμφιβολίες ή μάλλον η βαθύτατη μας απογοήτευση αφορά αποκλειστικά όσους “έκλιναν γόνυ τω Βάαλ”: Ητοι τους π. Θεόδωρο Ζήση, π. Γεώργιο Μεταλληνό, π. Βασίλειο Βολουδάκη, κ. Γ. Ζερβό, Αρχιμανδρίτη Μελέτιο Βαδραχάνη, κ. Αθανάσιο Σακαρέλλο και τη λεγόμενη “παλαιά φρουρά”, οι οποίοι προσκύνησαν “την εικόνα την χρυσή” του Ναβουχοδονόσορος της “διηρημένης Εκκλησίας”.

Αν οι υπεύθυνοι του “Ορθόδοξου Τύπου” επιμένουν να είναι γονατιστοί μπροστά στη "χρυσή εικόνα" του Μεγάλου Βασιλέως της Βαβυλώνας του Οικουμενισμού και να θύουν σε αυτήν χωρίς να ανακαλούν την απολογία προς τον κ. Σαββάτο, θα μείνουν εσαεί στιγματισμένοι. Αυτό το ανοσιούργημα θα καταστεί κυριολεκτικά εφιάλτης που θα τους κυνηγά εφεξής σε κάθε τους βήμα. 

Ερωτώμεν:

Συκοφαντεί ή αδικεί κάποιος καθ’ οιονδήποτε τρόπο τον Σεβασμιότατο Μεσσηνίας όταν του προσάπτει την κατηγορία ότι στο έδαφος της Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος είπε ότι η Εκκλησία είναι “Μία αλλά διηρημένη;”

Ολοι γνωρίζουμε ότι ο Σεβασμιότατος έκανε αυτή τη δήλωση.!

Επομένως;

Γιατί οι υπεύθυνοι του “Ορθοδόξου Τύπου” δημοσίευσαν την επιστολή του Σεβ. κ. Σαββάτου χωρίς σχόλιο που να την αναιρεί και γιατί προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από τον Σεβασμιότατο Κυθήρων;

Απλούστατα επειδή φυγομαχούν. 

Δεν θέλουν να τους σύρει ο Μεσσηνίας στα δικαστήρια ούτε καν να αντιδικήσουν μαζί του.

Ετσι οχυρώνονται πίσω από την επιστολή του Αγίου Κυθήρων, ο οποίος εις ουδέν απολύτως έπταισεν.

Οι υπεύθυνοι του “Ορθόδοξου Τύπου” δημοσίευσαν την επιστολή του Αγίου Μεσσηνίας και όχι ο Αγιος Κυθήρων, ο οποίος έδωσε από την αρχή σαφέστατες εξηγήσεις για τη δική του στάση.

Αναμένουμε, λοιπόν, από όσους ενέχονται στο "έγκλημα διαρκείας" που διέπραξαν κατά του αντι-οικουμενιστικού αγώνα, να ανακαλέσουν αμέσως, ρητά και κατηγορηματικά την απολογία προς τον Αγιο Μεσσηνίας.

Ας επανέλθουν - έστω και τώρα - στην επόμενη έκδοση του “Ορθοδόξου Τύπου” να γράψουν σχετικό άρθρο με το οποίο να τοποθετούνται υπεύθυνα και με σαφήνεια.

Αν δεν το κάνουν η δίκαιη κατηγορία εναντίον τους ότι παρεδόθησαν αμαχητί μπροστά στην επέλαση του “άγριου μονιού” της “διηρημένης Εκκλησίας” θα τους κυνηγά συνεχώς εφεξής.

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ




ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=============

Μέχρι τώρα - κατά το πλείστον - οι πιστοί γνώριζαν - όσοι γνώριζαν - το έργο της ιεραποστολής μέσα από τα ιεραποστολικά περιοδικά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και από ομιλίες που πραγματοποιούσαν οι ιεραπόστολοι όταν επέστρεφαν στην Ελλάδα και στην Κύπρο για ανεφοδιασμό.

Η πρόσφατη και συνεχιζόμενη ποιμαντορική επίσκεψη του Μακαριότατου Πατριάρχη Αλεξανδρείας - και μάλιστα με το σεμνό τρόπο που γίνεται - απεκάλυψε στα μάτια των ανά την Οικουμένη πιστών το μεγάλο θαύμα που επιτελείται στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας υπό την καθοδήγηση και την ευλογία του Μακαριότατου Πατριάρχη κ. Θεόδωρου Β΄.

Θεολογική Σχολή, μοναστήρια, πρότυπα σχολεία, χορωδίες Βυζαντινής μουσικής, αγάπη προ την Ελληνική πατρίδα που συμμερίζονται ακόμη και οι νεοφώτιστοι γηγενείς.

Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους μας εμπνέουν με το έργο και τη θυσία τους.

Θα παρακολουθήσουμε στη συνέχεια ορισμένα στιγμιότυπα της πατριαρχικής ποιμαντορικής επίσκεψης.

*****



ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΣΑΣΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
________________

Την 26η Οκτωβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος Β΄, συνοδευόμενος από τον Σεβ. Κεντρώας Αφρικής κ. Νικηφόρο και τον Θεοφιλ. Επίσκοπο Κατάγκας κ. Μελέτιο, επισκέφθηκε την Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή της τοπικής Εκκλησίας, στην Κινσάσα, όπου χοροστάτησε κατά την τελεσθείσα Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου, ανεγερθέντα δαπάναις της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας Αγ. Όρους.

Προ του πέρατος της Ευχαριστιακής Συνάξεως ο Μακαριώτατος μίλησε προς τους φοιτητές περί της σημασίας του μαρτυρίου και της μαρτυρίας στο ιεραποστολικό αγώνα που διεξάγει το παλαίφατο Πατριαρχείο σε όλη την αφρικανική ήπειρο. Επίσης αναφέρθηκε στην καθοριστική συμβολή του ιδρυτού της Σχολής, Σεβ. Μητροπολίτου Πενταπόλεως κ. Ιγνατίου,  για την εύρρυθμη λειτουργία της.

Κατόπιν, επισκέφθηκε τους χώρους του εντός της Σχολής ευρισκομένου ορθοδόξου Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Κεντρώας Αφρικής, όπου παρεχώρησε συνέντευξη.

Ακολούθως, παρέστη στην εόρτια εκδήλωση των φοιτητών στην Αίθουσα Τελετών της Θεολογικής Σχολής, κατά την οποία η φοιτητική χορωδία απέδωσε βυζαντινούς ύμνους και τοπικά παραδοσιακά άσματα.

Την ΑΘΜ προσεφώνησε ο Ελλογ. Αντιπρύτανης, ο οποίος παρουσίασε το επιτελούμενο ακαδημαϊκό έργο και ευχαρίστησε τον Μακ. Πατριάρχη για την αδιάκοπη πατρική Του μέριμνα υπέρ των εβδομήντα σπουδαστών, οι οποίοι τυγχάνουν πλήρως υπότροφοι της Σχολής.

Ο Μακαριώτατος απηύθυνε πατρικές νουθεσίες προς τους παρισταμένους σπουδαστές και παρεκάθησε στο γεύμα που παρετέθη προς τιμήν Του.

Το απόγευμα της ιδίας ημέρας ο Σεπτός Προκαθήμενος του Θρόνου του Αγίου Μάρκου μετέβη στην κωμόπολη Κασανγκούλου και στον υπό ανέγερση Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, καθώς και στο παρακείμενο δημοτικό σχολειό, το οποίο φέρει το όνομα του αειμνήστου Ιεραποστόλου π. Χρυσοστόμου Παπασαραντοπούλου.

Κατά την επίσκεψη αυτή ο Μακαριώτατος είχε την ευκαιρία της κοινωνίας με τα μέλη της Ενοριακής Κοινότητος, τους εκπαιδευτικούς και τους μικρούς μαθητές του σχολείου, ενώ επήνεσε την προσφορά του Ιεραποστολικού Συλλόγου «Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος», ο οποίος ανήγειρε τον ως άνω Ναό και το εκπαιδευτήριο.  

*****


ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΙΝΣΑΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
_________________

Την 27η Οκτωβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β’, συμπαραστατούμενος από τον Σεβ. Μητροπολίτη Κεντρώας Αφρικής κ.Νικηφόρο και τον Θεοφιλ. Επίσκοπο Κατάγκας κ. Μελέτιο,  ετέλεσε στην Κινσάσα, πρωτεύουσα της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κογκό, τα εγκαίνια του σχολείου «Άγιος Μάρκος», το οποίο ανηγέρθη δαπάναις της Ελληνικής Κοινότητος Κινσάσα και αποτελεί το μεγαλύτερο ορθόδοξο σχολικό συγκρότημα της Αφρικής.

Ο Μακαριωτατος στην ομιλία Του ευχαρίστησε την Ελληνική Κοινότητα για την σημαντική αυτή προσφορά της προς την τοπική Εκκλησία της Κεντρώας Αφρικής, υπενθυμίζοντας τις αντίστοιχες ενέργειες των επιφανών Μ. Ευεργετών της Αλεξάνδρειας του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνος, και υπεγράμμισε το θυσιαστικό φρόνημα των διδασκόντων στα εκπαιδευτήρια των ιεραποστολών.

Ο Εντιμ. κ. Γεράσιμος Ντούνης, Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητος Κινσάσα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της παροικίας για την τέλεση των εγκαινίων από την ΑΘΜ και ετόνισε την σπουδαιότητα αλλά και τον συμβολισμό της δωρεάς αυτής προς την Ιερά Μητρόπολη Κεντρώας Αφρικής, ως πράξεως συναρωγής και συναντιλήψεως στο κοπιώδες ιεραποστολικό έργο της.

Ακολούθησε εόρτια σχολική εκδήλωση από τους μαθητές του σχολείου, ενώ το μεσημέρι ο Μακαριώτατος συνεκάλεσε ιερατική σύναξη των κληρικών της πόλεως και της ευρύτερης περιοχής της Κινσάσα, με τους οποίους συνωμίλησε εκτενώς για την πρόοδο, τις ανάγκες και την περαιτέρω ανάπτυξη της ιεραποστολικής διακονίας.

*****


ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΙΝΣΑΣΑ
_____________________

Την 28η Οκτωβρίου ε.ε, η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. κ. Θεόδωρος Β΄ ετέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου της Ελληνικής Κοινότητος Κινσάσα, συλλειτουργούντων του Σεβ. Μητροπολίτη Κεντρώας Αφρικής  κ. Νικηφόρου και του Θεοφιλ. Επισκόπου Κατάγκας  κ. Μελετίου, ως και Δοξολογία επί τη εθνική επετείω της 28ης Οκτωβρίου.

Κατά την προσλαλιά Του ο Μακαριώτατος ωμίλησε περί της εθνικής ανεξαρτησίας, η οποία κατακτήθηκε με γενναίο φρόνημα, αιματηρές θυσίες, αφοσίωση και αγώνες, εμψυχώνοντας τους αποδήμους έλληνες και δίδοντας μήνυμα ελπίδος και αισιοδοξίας για την δύσκολη περίοδο που διέρχεται η φιλτάτη Ελλάδα.

Επίσης, στον προαύλειο χώρο του Ναού η ΑΘΜ έψαλε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Μητροπολίτη Κεντρώας Αφρικής κυρού Τιμοθέου.

Το απόγευμα ο Μακ. Πατριάρχης παρακολούθησε μαθητική εορτή στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Κοινότητος, κατά την οποία οι μικροί μαθητές με έντονο πατριωτικό παλμό παρουσίασαν θεατρική παράσταση και απέδωσαν τραγούδια και ποιήματα, ενώ προεβλήθη ιστορικό ντοκιμαντέρ για το Έπος του 1940.

*****



Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ POINTE NOIRE ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ - ΜΠΡΑΖΑΒΙΛ
___________________

Την 30η Οκτωβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β΄ αφίχθη στον αερολιμένα της πόλεως Point-Noire του Κογκό – Μπραζαβίλ.

Τον Μακαριώτατο  υπεδέχθησαν ο Εντιμ. Κυβερνήτης του Point-Noire κ. Alexandre Honori Paka, κληρικοί και πλήθος πιστών. Σε δηλώσεις Του στα μέσα μαζικής ενημερώσεως ο Μακ. Πατριάρχης ανεφέρθη στην πρόοδο που έχει σημειωθεί στο Κογκό-Μπραζαβίλ και ειδικότερα στο Point-Noire, στους σκοπούς της επισκέψεώς Του και εξέφρασε εγκάρδιες ευχές υπέρ της διαρκούς προόδου και ευημερίας της χώρας.

Το απόγευμα της ιδίας ημέρας ο Σεπτός Προκαθήμενος της Αλεξανδρινής Εκκλησίας επισκέφθηκε τον Εντιμ. Κυβερνήτη του Point-Noire κ. Alexandre Honori Paka , ο οποίος εξεδήλωσε την ευγνωμοσύνη της Πολιτείας για την ευεργετική παρουσία της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην ευρύτερη περιοχή. Ο Μακαριώτατος σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την παρεχομένη στήριξη του κ. Κυβερνήτου προς την Ιερά Επισκοπή Μπραζαβίλ και Γκαμπόν απένειμε στον κ. Honori Paka  την τιμητική διάκριση του Χρυσού Λέοντος του Αγ. Μάρκου.

Κατόπιν, ετελέσθη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, όπου η ΑΘΜ ωμίλησε στο πλήθος των πιστών περί της σωτηριώδους αποστολής της Εκκλησίας, ενώ επήνεσε την έντονη πνευματική ζωή και κίνηση της Ενοριακής αυτής Κοινότητος.


ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΤΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ, ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΕ!




ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΤΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ, ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΕ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===================

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο iΝews:

“Στην εξόδιο ακολουθία του πατέρα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, προέστη ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος. Η κηδεία του Παύλου Τσίπρα έγινε στον ναό του Αγίου Γεωργίου στο Διόνυσο.”

Τα συλλυπητήρια μας στον κ. Τσίπρα για την κοίμηση του πατέρα του.

Εκφράζουμε τη χαρά μας επειδή ο Μακαριότατος προέστη με δική του πρωτοβουλία στην κηδεία του πατέρα του κ. Τσίπρα.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι - με την πρώτη ευκαιρία - ο Μακαριότατος  θα συστήσει στον κ. Τσίπρα - αν δεν το έκανε ήδη - να παντρευτεί με τη μητέρα των δύο παιδιών του και να τα βαφτίσει τα καυμένα. 

Τι φταίνε τα δύστυχα τα παιδάκια να μένουν αβάπτιστα; 

Τουρκάκια είναι;

Tuesday, October 30, 2012

"ΠΑΛΙΚΑΡΙΣΜΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΚΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ" π. ΓΕΩΡΓΙΕ ΜΕΤΑΛΛΗΝΕ;




"ΠΑΛΙΚΑΡΙΣΜΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΚΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ" π. ΓΕΩΡΓΙΕ ΜΕΤΑΛΛΗΝΕ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===================

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο christian-vivliografia από το tromaktikoblogspot.com:

“Ἄφωνους μᾶς ἄφησε ὁ πύρινος λόγος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀργυροκάστρου Δημητρίου ποὺ θὰ διαβάσετε στὴ συνέχεια. Ὁ Μητροπολίτης Ἀργυροκάστρου Δημήτριος μετὰ τὴν τελετὴ μνήμης γιὰ τὴν ἡμέρα τῆς ἐθνικῆς ἑορτῆς τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στὴν ἐκκλησία τῶν Ἁγίων Πάντων στὴν Χειμάρρα μεταξὺ ἄλλων τόνισε πὼς οἱ νέοι πρέπει νὰ μάθουν τὴν ἱστορία τῶν ἡρώων τους, νὰ μὴν ξεχάσουμε τὸ παρελθόν μας, νὰ μὴν ξεχάσουμε ὅτι μὲ τοὺς ἥρωες αὐτοὺς μᾶς συνδέουν οἱ κοινές μας ρίζες ποὺ εἶναι ἡ πατρίδα καὶ ἡ θρησκεία.

Ἀκολουθεῖ ἡ ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Ἀργυροκάστρου κ. Δημητρίου:

«Ἡ δοξολογία αὐτὴ ψέλνεται γιὰ τὴν ἡμέρα τῆς ἐθνικῆς ἑορτῆς τῆς 28ης Ὀκτωβρίου θὰ συνδυαστεῖ ὅμως καὶ μὲ τὴν ἑορτὴ τῶν 100 ἐτῶν ἀπὸ τὴν ἀπελευθέρωση τῆς Χειμάρρας εἰς μνήμην τοῦ πρωτεργάτου τῆς ἀπελευθερώσεως Σπύρου Σπυρομήλιου. 

Ὑπὲρ πάντων τῶν πεσόντων τοῦ 1912 καὶ 1941, ὑπὲρ πίστεως πατρίδος ἀγωνισαμένων καὶ πεσόντων. 

Ἡ μνήμη ὅλων αὐτῶν τῶν μαρτύρων καὶ ἡρώων θὰ πρέπει νὰ εἶναι διαρκῶς ἐνώπιόν μας καὶ νὰ θυμίζουμε τὰ γεγονότα αὐτὰ καὶ στοὺς νεωτέρους, οἱ ὁποῖοι δυστυχῶς δὲν τὰ διδάσκονται στὰ σχολεῖα, ἀλλὰ δὲν τὰ διδάσκονται ἀκόμη καὶ στὰ σπίτια τους, δὲν τὰ διδάσκονται ἀπὸ τὰ δημόσια μέσα κυκλοφορίας τῶν εἰδήσεων, δὲν τὰ διδάσκονται ἀπὸ τὴν γειτονιὰ εἴτε ἀπὸ τὰ χωριά τους εἴτε ἀπὸ τὶς πόλεις τους, διότι ἔχουν ἀνατραπεῖ τὰ πάντα τὰ τελευταῖα χρόνια καὶ ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες προσπαθοῦμε κάθε μέρα νὰ ξεχάσουμε τὸ παρελθόν μας, νὰ ξεχάσουμε ὅ,τι μᾶς συνδέει μὲ τὶς ρίζες μας ποὺ εἶναι ἡ πατρίδα καὶ ἡ θρησκεία. 

Ὅ,τι εἶναι η ὀρθοδοξία γιὰ ὅλον τὸν κόσμο καὶ γιὰ ἐμᾶς τοὺς Ἕλληνες εἶναι ἕνας συνδετικὸς κρίκος μὲ τὸ Βυζάντιο, μὲ τὴν Κωνσταντινούπολη, μὲ τὴν πόλη τῶν ὀνείρων μας, μὲ τοὺς Αὐτοκράτορες καὶ τοὺς Πατριάρχες καὶ αὐτὸς ὁ τόπος, ἡ Χειμάρρα εἶχε ἄρρηκτους δεσμοὺς μὲ τὴν Κωνσταντινούπολη, ἦταν τὸ μάτι τῆς πόλεως ἐδῶ τοῦ Βυζαντίου, αὐτὰ ἀπέμειναν νὰ ὑπενθυμίζουν πρῶτα στοὺς ἑαυτούς μας καὶ μετὰ στοὺς γύρω μας καὶ ἰδιαιτέρως οἱ δάσκαλοι καὶ οἱ γονεῖς στὰ παιδιὰ καὶ νὰ περνάει ἀπὸ γενιὰ σὲ γενιὰ τὸ μήνυμα ὅτι δὲν ἤρθαμε ἐμεῖς ἀπὸ κάποιο σημεῖο πεταμένοι σὲ τοῦτο τὸν τόπο, ἀλλὰ εἴμαστε ἐδῶ πρὸ αἰώνων πολλῶν, εἴμαστε ἐδῶ καὶ ὅταν ἀκόμη ἦταν οἱ Ρωμαῖοι, οἱ Ἀρχαῖοι Ἕλληνες ἦταν ἐδῶ, καὶ ὅταν οἱ “Βυζαντινοὶ” καὶ ὅταν ἀκόμη ἦρθαν οἱ Τοῦρκοι καὶ σκλάβωσαν τὸν τόπο καὶ ὅταν ἔγινε ἡ μεγάλη ἀλλαγὴ μὲ τοὺς βαλκανικοὺς πολέμους. 

Εἴμαστε ἐδῶ ὄχι ἐμεῖς τώρα ποὺ μιλᾶμε ἀλλὰ οἱ προπάτορές μας, αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι θυσιάστηκαν, ὅπως ἀκούσατε, τὰ 286 ὀνόματα ποὺ διάβασα, ποὺ πέσανε ἐδῶ μέσα στὴ Χειμάρρα καὶ σὲ ἄλλες περιοχές, εἶναι οἱ Ἕλληνες ποὺ ἦρθαν ἀπὸ τὰ πέρατα τῆς Ἑλλάδος, γιατί ἄραγε, εἶχαν καμία συγγένεια μὲ τὴν Χειμάρρα, ὄχι. 

Εἶχαν συγγένεια αἵματος, ἦταν ΕΛΛΗΝΕΣ, ἦρθαν νὰ ἀγωνιστοῦν γιὰ τὴν ἐλευθερία ὅλων τῶν Ἑλλήνων!
ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἐναντίον τοῦ φασισμοῦ, ὁ ὁποῖος εἶχε ὑποδουλώσει ὅλη τὴν οἰκουμένη καὶ τὴν Ἀλβανία ἀκόμη καὶ ἦρθαν νὰ πολεμήσουν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι ἀπὸ τὴν Κρήτη τὴν Κύπρο, ἀπὸ τὰ νησιὰ τὰ Δωδεκάνησα, τὴν Στερεά, τὴν Ρούμελη καὶ τὴν Μακεδονία, γιὰ νὰ φέρουν τὴν Ἐλευθερία, τὴν ὁποία ἐμεῖς σήμερα τὴν σπαταλᾶμε χωρὶς νὰ ξέρουμε αὐτὸ τὸ μεγάλο δῶρο ποὺ μᾶς χάρισε ὁ Θεός. 

Ἂς χαράξουμε λοιπὸν μία νέα πορεία»!

*****

Λοιπόν, σεβαστέ μας Γέροντα π. Γεώργιε Μεταλληνέ;

Τι έχετε να μας πείτε τώρα; 

Μου είπατε πριν λίγες μέρες στο τηλέφωνο ότι οι παροτρύνσεις μου προς τους υπευθύνους του “Ορθοδόξου Τύπου” να τηρήσουν σθεναρή στάση έναντι του Σεβ. Μεσσηνίας είναι “παλικαρισμοί εκ του ασφαλούς και εκ του μακρόθεν", όπως αυτούς που έκανε - κατά την άποψή σας πάντοτε - για τη Βόρειο Ηπειρο ο αείμνηστος Ιεράρχης Κονίτσης Σεβαστιανός και ο σημερινός Ιεράρχης της Κόνιτσας - και συμφοιτητής σας όπως μου αποκαλύψατε - κ. Ανδρέας.

Ιδού, λοιπόν, σεβαστέ μου Γέροντα, ότι ο Μητροπολίτης Αργυροκάστρου Δημήτριος - ΟΥΧΙ ΕΚ ΤΟΥ ΜΑΚΡΟΘΕΝ ΚΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ - αλλά στο επίκεντρο του κυκλώνα ευρισκόμενος μιλά με γλώσσα Κονίτσης Σεβαστιανού και Κονίτσης Ανδρέου.


Τι σας εμποδίζει εσάς και τους υπόλοιπους υπευθύνους του “Ορθοδόξου Τύπου” να μιλήσετε με τη γλώσσα του Σεβασμιότατου Αργυροκάστρου Δημητρίου προς τον Ναβουχοδονόσορα της “διηρημένης Εκκλησίας”;
Και κάτι τελευταίο!

Δεν με ενοχλεί, Γέροντα, επειδή μου προσάψατε την κατηγορία ότι μιλώ "εκ του ασφαλούς και εκ του μακρόθεν" όταν κρίνω ανθρώπους και καταστάσεις.

Αλλά με ενοχλεί αφόρητα, επειδή παρομοιάσετε την "εκ του μακρόθεν και εκ του ασφαλούς" κριτική που - κατά την άποψή σας - ασκώ, όμοια με την κριτική του αείμνηστου Μητροπολίτου Κονίτσης Σεβαστιανού.!!!

Γέροντά μου! Ξεχάσατε ότι το καθεστώς του Εμβέρ Χότζα ζητούσε δημόσια από τους εν Ελλάδι ομόφρονές του να “βάψουν κόκκινα τα γένια” του αείμνηστου Σεβαστιανού;

Εναντίον αυτού του ιεράρχη προσάπτετε την κατηγορία ότι ασκούσε κριτική "εκ του μακρόθεν και εκ του ασφαλούς;"

Σε κάθε περίπτωση. 

Ο Αγιος Αργυροκάστρου τώρα μιλά από την Αλβανία! 

Δεν ζητούμε από σας, τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους άλλους υπευθύνους του “Ορθοδόξου Τύπου”, (π. Βασίλειο Βολουδάκη, κ. Ζερβό, π. Μελέτιο Βαδραχάνη κτλ.) τίποτε περισσότερο από το να μην ατιμάσετε την ιστορία του “Ορθοδόξου Τύπου”, ο οποίος για πολλές δεκαετίες μέχρι τώρα υπήρξε προπύργιο εναντίον του Οικουμενισμού και ο οποίος ουδέποτε απολογήθηκε σε Οικουμενιστή επίσκοπο, όπως κάνατε εσείς με τον εκπρόσωπο της “διηρημένης Εκκλησίας”!

Ε δεν νομίζω να ζητούμε και πολλά! Δεν είναι έτσι Γέροντα;

Ο ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (ΣΑΒΒΑΤΟΣ) ΝΕΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ;




Ο ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (ΣΑΒΒΑΤΟΣ) ΝΕΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Πολλά περίμενα να ακούσω, αλλά όχι αυτό που πληροφορήθηκα από ένα απολύτως φερέγγυο γνωστό παράγοντα, ο οποίος είχε την ευγένεια να μου τηλεφωνήσει για να με ρωτήσει αν επηρεάστηκα από τον τυφώνα Σάντυ.

Στη συνομιλία μας μου απεκάλυψε ότι έχει έγκυρες πληροφορίες από το Φανάρι ότι ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος εξέφρασε ήδη στον Παναγιότατο την επιθυμία να αποσυρθεί επειδή νιώθει δυσβάστακτο το βάρος του Αρχιεπισκοπικού αξιώματος και γι’ αυτό επιθυμεί να παραιτηθεί και να εφησυχάσει στην Ελλάδα.

Αληθεύει αυτή η είδηση;

Προσωπικά αμφιβάλλω για δύο λόγους.

1.) Ο Σεβασμιότατος Αμερικής διέψευσε στο πρόσφατο και στο απώτερο παρελθόν κατ’ επανάληψη ότι έχει την πρόθεση να παραιτηθεί.

2.) Παρεβρέθηκα στα θυρανοίξια του ιερού ναού του Αγίου Πέτρου στο Μπρόνξ, που τέλεσε ο Σεβασμιότατος, και θαύμασα κυριολεκτικά την αντοχή του και τη δυνατότητά του να αντιδρά αμέσως σε κάθε ερέθισμα που δέχεται. Κάθε άλλο παρά κουρασμένο Αρχιεπίσκοπο από το μεγάλο φόρτο των ευθυνών είδα κατά τα θυρανοίξια. Ζωηρός, ακούραστος, με ζωηρά αντανακλαστικά σε κάθε ερέθισμα, κρυστάλλινη μνήμη, ακμαιότατες δυνάμεις χωρίς να δείξει το παραμικρό σημάδι κοπώσεως. Αυτή ήταν η εικόνα που αντίκρυσα.

Δεν μπορώ φυσικά να ξέρω αν - παρά ταύτα - ο Σεβ. Αμερικής εξέφρασε κατ’ ιδίαν στον Πατριάρχη την επιθυμία να παραιτηθεί.

Αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι ότι στέλεχος του Φαναρίου έδωσε αυτή την πληροφορία. 

Την έδωσε όμως επειδή όντως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής εξέφρασε την επιθυμία να παραιτηθεί ή μήπως επειδή ακριβώς κάποιοι επιθυμούν να παραιτηθεί ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος διαρρέουν την πληροφορία, για να επιταχύνουν τις εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση;

Αλλά η πραγματική έκπληξη της είδησης δεν είναι μόνον ότι ο Σεβασμιότατος Αμερικής έχει εκφράσει - αν όντως έχει εκφράσει - την επιθυμία να παραιτηθεί - αλλά το ποιος θα είναι ο διάδοχός του σε περίπτωση που παραιτηθεί.

Μέχρι τώρα ακούστηκαν τα ακόλουθα ονόματα ως μελλοντικοί Αρχιεπίσκοποι Αμερικής:

Γαλλίας Εμμανουήλ, Ατλάντας Αλέξιος, Ντιτρόιτ Νικόλαος, Σεβαστείας Δημήτριος, Καναδά Σωτήριος, Μπουένος Αιρες και Νότιας Αμερικής Ταράσιος.

Πλην όμως ο προαλειφόμενος και προωθούμενος για το αξίωμα - κατά την ίδια πάντοτε πηγή εκ Φαναρίου - είναι ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος (Σαββάτος).

Καταρχήν εύχομαι εκ βάθους καρδίας ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος να μην έχει πρόθεση να παραιτηθεί.

Στη συνέχεια προσεύχομαι ο Παναγιότατος να μην έχει ούτε υποψία ψιλού λογισμού να στείλει στην Αμερική τον Σεβ. κ. Σαββάτο.

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι οι Φαναριώτες είναι τόσο αφελείς ώστε να εμπιστευτούν μια τόσο νευραλγική θέση σε ένα κυριολεκτικά απρόβλεπτο και ανεξέλεγκτο πρόσωπο όπως ο Σεβ. Μεσσηνίας.

Ούτε και είμαι βέβαιος ότι κατέχει την Αγγλική γλώσσα στο απαραίτητο επίπεδο για να κινείται άνετα ως Αρχιεπίσκοπος Αμερικής.

Αν όμως αφρόνως - γράφε παραφρόνως - ο Παναγιότατος σκοπεύει να μας στείλει τον Σεβ. κ. Σαββάτο στην Αμερική, ας ετοιμαστεί για αντιδράσεις ασύγκριτα μεγαλύτερες από αυτές που συνάντησε την εποχή του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα, οι οποίες μάλιστα αυτή τη φορά πιθανότατα θα οδηγήσουν σε Αυτοκεφαλία την Αρχιεπισκοπή της Αμερικής.

Ως υστερόγραφο του άρθρου εκφράζω την υπόνοια ότι ίσως σκόπιμα κάποιος διέρρευσε την πληροφορία στο απολύτως φέρεγγυο πρόσωπο που μου τηλεφώνησε, επειδή γνώριζε ότι θα μου μετέφερε την πληροφορία και ως εκ τούτου υπολόγισε στη δεδομένη μου αντίδραση.

Γι' αυτό ας έχουμε μεν υπόψη την πληροφορία αλλά με πολλά κρατούμενα.